Snabbkoll: Russin i lussekatter?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Inte mycket kvar då. Bara en vanlig sketen degklump

Tänkte samma sak. Då är det ju inte längre en lussebulle.

Självklart ska det vara russin. Bara petiga småbarn som pillar bort russinen.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Russin har ingen plats i bröd eller bakverk!

Permalänk
Medlem

Det värsta är när det finns russin inuti. Som om de försöker förgifta en.

Russin på är ok, då kan man iallafall enkelt pilla bort. Men helst utan.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Russin har ingen plats i bröd eller bakverk!

Du kanske vill ha dem glaserade och med m&m istället?

Permalänk
Medlem

Självklart. Det är tradition. Alla som tycker annorlunda har såklart fel

Permalänk
Medlem

Enda russinen man plockar bort är ju om de har råkat bli brända när de ligger löst ovanpå. Därför är det bättre om de sitter djupt eller till och med inuti degen

Kom på att anledningen till att @UndaC äter bakverken som han gör (se uppesittarkväll med webhallen) är troligen för att kunna kolla igenom efter deg-russin... helt acceptabel metod för att slippa något man inte gillar

Permalänk

Allt bröd bör ha russin, speciellt lussekatter

Permalänk
Medlem

Russinen kvittar för min del (men är det russin i så skall de vara ordentligt nedtryckta i snurran så att de inte poppar upp och blir svartbrända).

En betydligt viktigare fråga är ju saffran, hur kan man kalla det för lussekatt om det inte är saffran i? Det är ju bara en vetekatt då. Nej, ordentligt med saffran i, gärna marinerad i rom eller cognac.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Russinen kvittar för min del (men är det russin i så skall de vara ordentligt nedtryckta i snurran så att de inte poppar upp och blir svartbrända).

En betydligt viktigare fråga är ju saffran, hur kan man kalla det för lussekatt om det inte är saffran i? Det är ju bara en vetekatt då. Nej, ordentligt med saffran i, gärna marinerad i rom eller cognac.

A man of culture i see!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du kanske vill ha dem glaserade och med m&m istället?

Det blir ju lättare att välja bort då. Till skillnad från när man går på bröd-minan och för sent märker något klet mitt i tuggan 🤢

Permalänk
Medlem

har aldrig gillat det, pajar smaken på nåt sätt .

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inga problem om någon vill sätta russin på lussebullar för då kan jag som tycker de totalt förstör lussebullen bara ta bort dom. men att stoppa in dom inuti bullen, det är ett otyg. Jag vill smaka saffransbulle, inte hela tiden riskera bita i mjua söta russin som bara förstör smaken. Så visst, stoppa russing på bullen, det ser t om med lite snyggt ut men för bövelen sluta förstöra med att stoppa in dom i bullen.

Det gäller för övrigt även Vörtbröd. Varför stoppa in frukt i bröd? Det hör på fruktfatet eller i glaset. Inte i bröd. Vörtbröd är supergott .... utan russin. Och nu ska jag ta mig en hemmabakad lussebulle UTAn otyget russin. :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Intressant!

Personer som inte gillar russin i lussekatt: Gillar de inte banan eller annans på pizzan heller? Flygande jakob?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Intressant!

Personer som inte gillar russin i lussekatt: Gillar de inte banan eller annans på pizzan heller? Flygande jakob?

Jag gillar russin i just lussekatter inte andra bakverk eller mat

Banan hör inte hemma i mat, tror absolut att flygandejacob blir bättre utan banan, men inte ätit det mer än någon enstaka gång som test

Permalänk

Russin löst vid sidan om kan fungera men så fort de kommer i kakor/bröd/mat så blir de kletiga och kladdiga, usch o fy o blä

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi | Ballistix 32GB DDR4 3600MHz | Power Color RX 6900 XT Red Devil Ultimate

Permalänk
Medlem

Russin är ju gott! Det behövs för tillföra lite kontrast i lussekatten

Permalänk
Medlem

Självklart russin i, så man kan pilla bort bullen...

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

Jag har inga problem om någon vill sätta russin på lussebullar för då kan jag som tycker de totalt förstör lussebullen bara ta bort dom. men att stoppa in dom inuti bullen, det är ett otyg. Jag vill smaka saffransbulle, inte hela tiden riskera bita i mjua söta russin som bara förstör smaken. Så visst, stoppa russing på bullen, det ser t om med lite snyggt ut men för bövelen sluta förstöra med att stoppa in dom i bullen.

Det gäller för övrigt även Vörtbröd. Varför stoppa in frukt i bröd? Det hör på fruktfatet eller i glaset. Inte i bröd. Vörtbröd är supergott .... utan russin. Och nu ska jag ta mig en hemmabakad lussebulle UTAn otyget russin. :).

Vörtbröd utan russin?

Snacka om att förstöra gott bröd.

Permalänk
Medlem

Kom på att man kan köra russinen i mixern och smyga ner dem i degen… 👌😜🍇

Permalänk
Medlem

Def russin i! Men till er som inte gillar att ha i russin skulle jag tipsa om tranbär. Sött o gott o påminner om russin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Def russin i! Men till er som inte gillar att ha i russin skulle jag tipsa om tranbär. Sött o gott o påminner om russin.

Varför skulle nån som inte gillar russin vilja ha något som påminner om russin?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Varför skulle nån som inte gillar russin vilja ha något som påminner om russin?

Jag menar förstås i form o utseende. Mycket sötare i smak.

Försöker bara att erbjuda alternativ...