Microsoft Intellimouse 3.0 V/S Logitech MX500!

Permalänk
Medlem

Microsoft Intellimouse 3.0 V/S Logitech MX500!

Vilken av dessa möss är bäst??

Visa signatur

EPOX Nforce2 8rda+ - AMD Athlon XP 2700+ - 768 MB DDR-Ram - 200GB hdd (Seagate Barracuda 80gb och 120gb) - ATI Radeon 9800pro - DVD Läsare(ASUS) - DVD Brännare - 17* skärm (Hansol) - Chieftec Dragon Miditower(Silver) - Logitech Internet Navigator SE - Logitech MX510-Steelpad 4D

Permalänk
Medlem

varit uppe många gånger och det går inte att säga du får avgöra själv genom att testa.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Mx 500 enligt mig..

Permalänk
Medlem

Har läst massor med sånna här trådar och det verkar som att de flesta, inklusive mig, föredrar mx500.
Har dessutom stora händer så det som Bajenvraket säger stämmer uppenbarligen inte för alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
de jag skriver är ett påstående och har man stora händer kan de vara kul att ha nått i händerna istället för nått som försvinner i handflatan ....

Är det inte bättre att ha den som är skönast?

Permalänk
Medlem

Ett tips: Gå in i din lokala affär som säljer dessa två möss och testa vilken som ligger bäst i handen. Den som passar din hand bäst får följa med dig hem. För specsen på mössen är såpass likvärdiga så det spelar enligt mig ingen roll vilken du väljer. Så ta den som är skönast.

I mitt fall blev det I.E3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
nej inte om man ser de på ett ekonomiskt plan då tar man den billigaste

Men nu frågade TaPpEn inte vilken som var billigast eller prisvärtast utan vilken som var bäst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Men nu frågade TaPpEn inte vilken som var billigast eller prisvärtast utan vilken som var bäst.

Nu är det rätt individuellt i och för sig...

Tycker vi kan glömma den här tråden nu.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

"Nu är det rätt individuellt i och för sig..."

Jag har väl inte påstått något annat?

"Tycker vi kan glömma den här tråden nu."

Tycker jag med!

Permalänk
Medlem

Jag har en MX700 vilken jag tycker e den bästa jag har haft!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ganska stora händer men föredrar MX300. Tycker inte antagandet att folk med stora händer föredrar större möss stämmer, det är en smaksak helt enkelt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Sen har MX 500:an fler knappar, och IE 3.0 bättre mjukvara. Tror inte du blir missnöjd med någon av dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
"Nu är det rätt individuellt i och för sig..."

Jag har väl inte påstått något annat?

"Tycker vi kan glömma den här tråden nu."

Tycker jag med!

Många andra som inte tycks hålla med.

Jobbigt att trådskaparen inte har svarat tycker jag, man vill ju gärna veta om det blev något eller inte.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

okej ni får som ni vill

Visa signatur

EPOX Nforce2 8rda+ - AMD Athlon XP 2700+ - 768 MB DDR-Ram - 200GB hdd (Seagate Barracuda 80gb och 120gb) - ATI Radeon 9800pro - DVD Läsare(ASUS) - DVD Brännare - 17* skärm (Hansol) - Chieftec Dragon Miditower(Silver) - Logitech Internet Navigator SE - Logitech MX510-Steelpad 4D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TaPpEn
okej ni får som ni vill

Eh, hur blev det då?

Permalänk
Medlem

En Intellimouse pga att den satt bättre i handen

Visa signatur

EPOX Nforce2 8rda+ - AMD Athlon XP 2700+ - 768 MB DDR-Ram - 200GB hdd (Seagate Barracuda 80gb och 120gb) - ATI Radeon 9800pro - DVD Läsare(ASUS) - DVD Brännare - 17* skärm (Hansol) - Chieftec Dragon Miditower(Silver) - Logitech Internet Navigator SE - Logitech MX510-Steelpad 4D

Permalänk
Medlem

MX300 har jag och den är perfekt.

Permalänk
Medlem

jag tycker klart mx300 eller ie 3.0, har små händer och mx500 är förmig väldigt oskön.

Permalänk
Medlem

logitech mx500 sa klart med en ratpad, de e de bästa paret för att spela snabba spel med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fio2912
logitech mx500 sa klart med en ratpad, de e de bästa paret för att spela snabba spel med

Subjektivt, min mx500 och ratpadz samlar damm, icemat+MS wheelmouse optical 1.1 är helt klart bäst enligt mig i snabba spel. Perfekt precision oxå.

Permalänk

Men jag har ju snarat i den här tråden en gång, varför finns inte mitt inlägg med för?

MX500 är det självklara valet.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

men snällaaaaa... asså den här frågan...

det e typ som:
man sitter på en resturang, vet inte vad man ska beställa och frågar då sin kompis vad som e godast....ajja ni fattar vad jag menar !!

Permalänk
Medlem

Jag andvänder en 3.0 tyciker den är skitbra, speciellt om man har en icemat black som musmatta...

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Med tanke på att MS och Logitech köper/licenserar in den optiska teknologin från samma företag visar att det är formen på musen samt vilken musmatta/pads/spray man har som avgör vilken mus som är "bäst".

Hur kommer det sig i så fall att specifikationerna skiljer sig avsevärt mellan Logitechs
mx500 och MS ie3.0?
Det borde de väl inte göra om de optiska sensorerna är identiska som du
försöker få det att verka som?

Permalänk
Medlem

synd bara att man inte pallar logitechs drivisar.

Visa signatur

-