Här är de fem som testar EIZO på jobbet

Permalänk
Melding Plague

Här är de fem som testar EIZO på jobbet

En tid framöver ska fem SweClockers-medlemmar utvärdera EIZO-skärmar på sina respektive arbetsplatser, och rapportera om upplevelserna i början av nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

EV2795 är inte 4K som ni skriver, utan 2560 × 1440.

Permalänk

Kul initiativ! Vore intressant om de även användes i gamingsyfte och hur de står sig i den aspekten.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Skrivmaskin

@mrsound: Det är nu korrigerat!

Permalänk
Inaktiv

Kul test, ska bli väldigt intressant att se vad testpiloterna har att säga. Gillar upplägget att alla alla har olika mål; i mina ögon breddar det ett test-scenario som en recension av en person inte uppfyller samma ”bredd”.

Permalänk
Bildexpert

EV3285 är heller ingen ColorEdge-skärm utan FlexScan. Sitter framför en själv just nu, mycket trevlig.

Permalänk
Medlem

En 37.5" EV3895 är extremt intressant för mig just nu, och upplösningen 3840x1600 tilltalar mig väldigt. Får hålla ett öga på detta 👍

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Kul, Eizo gör grymma skärmar, synd att det inte skrivits mer om dem på SWEC, min första Eizo bars hem tidigt 90-tal, sedan dess har jag svårt att sitta vid kassa skärmar. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av broderick:

Kul initiativ! Vore intressant om de även användes i gamingsyfte och hur de står sig i den aspekten.

De står sig bra, jag har spelat på ett antal skärmar från Eizo, beror säkert på vad man spelar också.