Helgsnack: Vad köpte du under Black Friday?

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberpwnage:

En del spel och en LG 27'' UltraGear 27GP850 från Inet.

Fan, jag kom på att jag nog skulle köpa en sådan till dottern i alla fall, men nu är de slutsålda. Grattis, hoppas den är bra

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Inte ett skit! Jag är rätt nöjd med det jag har.

Skulle vilja ha en bil dock, men det blir alldeles för dyrt med parkering på Östermalm(ja jag bor på östermalm och är normalinkomsttagare), samt att jag bor innanför tullen. Hade blivit som en extra hyra + mer i månaden!

Bu!!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch, skärmskydd, SD-kort, LAN-adapter, 6-7 spel till olika konsoler, 2TB Samsung 980 Pro + Be Quiet-kylfläns till PS5:an, sovsäck, liggunderlag, kastruller för öppen eld, campingkudde, sovsäckslakan, tändstål, 3x3m tarp, kniv, två hyllor till förrådet, tre smarta dimmers till smarthemmet, 10 stycken 4K-blurays och säkert något mer jag glömt.

Kanske en del onödigt, men mest saker jag ändå hade köpt så småningom. Alltid trevligt att spara en slant

Edit: Blev en julgransfot också. Förhoppningvis ny kudde från Hemtex och ett flak läsk från ÖB imorgon.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

- Dyson V12 Slim
- ASUS Z690i
- i7 12700K
- Sonos Arc
- AIAIAI TMA-2 Wireless Move
- Samsung NVME 1TB
- TB4 Cable
- Gymshark kläder

Skall köpas:
- Keychron K3
- DDR3 & AIO

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Till farsan: ASUS TUF Gaming Dash F15 FX516PM Laptop 9999kr
Till mig: Meze Empyrean Jet black Hörlurar 32900kr

Permalänk
Medlem

Inget köp på black friday men tidigare i veckan (black week) Sony Bravia XR-65A90j

Riktig dröm-TV

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Handlade istället på Steam, en hel del grejer från Wishlist som äntligen fick göra plats i biblioteket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Inget köp på black friday men tidigare i veckan (black week) Sony Bravia XR-65A90j

Riktig dröm-TV

Det är det verkligen! Köpte själv 2019-års modell (AG9) för att jag där och då var ute efter den absolut bästa filmupplevelsen! Jag tror inte så mycket har hänt på två år, men däremot kan ju du köra 4K 120Hz på din TV, något som jag är begränsad till 4K 60Hz i och med HDMI 2.0

Så det är bara att gratulera, jag tycker att du kan titulera med att du äger topp tre bästa TV-apparaten i världen just nu

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Viomi S9 självtömmande robotdammsugare för 4459 kr. Är väldigt nöjd. Vansinnigt skönt att slippa tömma varje dag som med den gamla Roborocken.

(To be permanently honest köpte jag den i måndags, men till samma pris)

https://cdon.se/hushallsapparater/viomi-s9-85081100-robotdamm...

Om du kommer ihåg och känner för det lämna gärna en review om några veckor! Har funderat länge på just den där Viomi för priset var så lockande och specsen + appen såg bra ut. Skulle egentligen vilja ha en roborock sjölvtömmande men det är för dyrt imho

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem

Beställde just en Ryzen 5 5600x med rabatterade presentkort på webhallen, även om CPUn i sig inte var på BF-rea.
De hade fortfarande billigast normalpris just nu av de större butikerna. 6% är alltid 6%

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

1000/1000 fiber från Telenor för 249 spänn i månaden (innan betala jag 439 för 150/10 från Comhem/tele2 via coaxial).
Creality Ender 3 V2 + 2kg filament + CR Touch för 2900 ifrån Creality.
Xiaomi mi band 6 för 299 på inet (passande nog så gick min mi band 4 sönder denna veckan)
Nytt mobilabbonemang till Morsan.
Lite LPs på olika skivbutiker i stan (dock inte alla på BF-erbjudande)
Batterier på Kjell
Lite bilvårdsprodukter på Autodude
LastPass family Premium

Hade dom flesta plannerade och väntat på dom i många månader (3D skrivaren och ISP-bytet främst), så det blev en del.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio x2hr
Topping dx3 pro+
WD SN850 1TB
Sackboy a big adventure PS5
Guardians of the galaxy PS5
Ratchet & Clank Rift apart PS5

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Nollan spräckt! Blev två RC bilar till slut, letat ett tag och när någon tipsar här så blev det köp. Kan inte gå helt fel med 600kr stycket tänker jag, sådana priser finns ju inte i butiker här

Permalänk

Xiaomi mi 11 lite 5G NE
2990:-
Är extremt nöjd med telefonen måste jag säga.
90hz är fantastiskt, AMOLED skärm är ett måste för mig.
Och designen är löjligt snygg.

Är inte världens största fan av MIUI dock.

Permalänk
Medlem

Oneplus 9, började bli på tiden med en ny telefon.

Permalänk
Medlem

MSI Optix MAG274QRF-QD IPS 1440p 165Hz blev det till mig. Sonen blev eld och lågor. Fick vist köpa en till honom också men han gick på MSI Optix MAG273QF 1440p 165hz istället.
Spishäll från Siemens IQ700 blev det också då den gamla gått sönder på två plattor.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Jag slog till med en 4k projektor från komplett för 7990, sänkt från 10990. Sen köpte jag hemmabio för 5990, sänkt från enligt Mediamarkt från 19990. Nu vet jag då jag är i branschen att det priset är ett bullshit pris då ingen vad jag hoppas har köpt den för det priset. Marginalen på paket ligger på runt 6500-7000 så någon krona sparade man ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carldy:

Jag slog till med en 4k projektor från komplett för 7990, sänkt från 10990. Sen köpte jag hemmabio för 5990, sänkt från enligt Mediamarkt från 19990. Nu vet jag då jag är i branschen att det priset är ett bullshit pris då ingen vad jag hoppas har köpt den för det priset. Marginalen på paket ligger på runt 6500-7000 så någon krona sparade man ju.

Vilken projektor var det? Måste ha missat den och tycks inte finnas nu heller?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Köpte annat än elektroniska produkter: ekologisk mat och diverse träningsredskap som pilatesbollar och massagebollar. Så länge GPU-priserna är som de är får jag invänta bättre tider.

Permalänk
Medlem

Elektronik branschen har nått en punkt där jag inte klarar av de längre, svår covid eller elakartad magsjuka kommer i jämnförelse!!! Gjorde ett superköp som jag så mycket behövde😏😏. Billiga arbetskläder hade 20% på allt inklusive restpartier, blev sex nya jackor från Mascot, Blåkläder, Sievi, Fristad Kansas för 1350:- en timme efter orden var lagd gick dem iväg. Värmer gött...med kvalitet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

kommer ringa telenor på måndag och säga upp mitt fiber om de inte kan ge mig 1000mbit för 249 som de ger nya kunder. tänker liksom inte betala 299 för 250/250 som jag fixade förra BF

Tveksamt, min fru jobbar inom telecom branschen, såna där erbjudanden gäller nya kunder endast. Men du kanske får nån annan rabatt, förmodligen inte lika bra dock.

Det är ju samma med Bahnhof för mig, de har halva priset för den uppkoppling jag har nu, men erbjudandet gäller endast nya kunder,

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vilken projektor var det? Måste ha missat den och tycks inte finnas nu heller?

https://www.komplett.se/product/1200405

Försvann ganska snabbt från deras sida.

Permalänk
Medlem

Blev en ny kaffepress. Hade inte tänkt köpa någonting, men sen sprack min gamla igår. Och hittade en okej rea för en ny. Dock inte samma vilket är lite tråkigt. Men håller denna lika länge så är jag nöjd. (2-3 år måste det vara nu).

Ersättningsglas (ej rea) kostar lika mycket som den nya jag köpte. Blir att spara resten ifall priset går ner något.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Lego Master

i5 12600K
MSI PRO Z690-A DDR4
32GB Corsair Vengeance DDR4 3600MHZ
Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe

Allt utom i5an nedsatt i nån mån. Moderkortet fick jag för under 2k, vilket var min moraliska smärtgräns för en ny bräda.

Det som stör mig nu är jag inte kan montera det förrän jag fått LGA1700-kittet från Noctua.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Jag tittade efter en canon 90d men fanns inget utmärkande. "Nåja, 4K skärmen kommer säkert ändå inte i år" tänkte jag... och på självaste BF så trillar min bokning av skärmhelvetet in.

Så jag köpte inget men fick en efterlängtad beställning av https://www.inet.se/produkt/2220420/asus-32-rog-swift-pg32uq-... istället 🙃

Permalänk
Medlem

LG C1 55"! Gick från en äcklig gammal Philips LCD, sjukt nöjd!

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Fanns det bra priser någonstans på frankdandy kallingar?

Afound.com

Sök på Frank Dandy. 40% till 67% beroende på modell och storlek. Men om du registrerar dig på Afound nyhetsbrev också, så får du en kod med ytterligare 30% på ett köp

Permalänk
Musikälskare

- LG 2021 65" C1 (Webhallen)
- LG SP8YA Soundbar (MediaMarkt)
- Väggfäste TV (NetonNet)
- Argon Audio Classic HDMI-kabel 1m (Hifiklubben)
- Miele Complete C3 PowerLine dammsugare (Komplett)
- Dammsugarpåsar, Twinnermunstycke (Elgiganten)
- 10st filmer (Kvarnvideo)

Inte rea på allt men dom största beloppen hade det så jag är mycket nöjd med köpen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Inget av det jag hade funderat på och lagt som bevakning hade någon rea, jo - Playstation plus 12 månader - men den är ju så given

Mina barn blev de stora vinnarna som får varsin overall, halva priset på Jollyroom

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Man har gått loss endå i år. Blev en Epic Gaming dator från Komplett med ett 3080 kort i sig samt en Panasonic 4k Blueray-spelare komplett med LOTR&Hobbit filmerna i 4k från CDon. ^^