PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är nuvarande Rank som "rewards" är baserat på eller om det är högst uppmätta?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag minns en tid där man kunde välja vilken map man ville spela och folk gav fan i att använda vpn...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Någon som fått svar när de rapporterat fusk?

Kanske inte jättevanligt men märkt misstänkta saker. Särskilt teaming. Man kan inte köra och skjuta samtidigt (så vitt jag vet). Ändå blir man beskjuten då och då från ett fordon.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Någon som fått svar när de rapporterat fusk?

Kanske inte jättevanligt men märkt misstänkta saker. Särskilt teaming. Man kan inte köra och skjuta samtidigt (så vitt jag vet). Ändå blir man beskjuten då och då från ett fordon.

Man kan byta plats till passagerarsidan och skjuta. Gör man det korrekt så fortsätter bilen rulla och är man duktig kan man byta fort mellan att köra och skjuta.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Någon som fått svar när de rapporterat fusk?

Kanske inte jättevanligt men märkt misstänkta saker. Särskilt teaming. Man kan inte köra och skjuta samtidigt (så vitt jag vet). Ändå blir man beskjuten då och då från ett fordon.

Man kan köra och skjuta med pistoler numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Man kan byta plats till passagerarsidan och skjuta. Gör man det korrekt så fortsätter bilen rulla och är man duktig kan man byta fort mellan att köra och skjuta.

Svårt att tro när man märker att de dundrar på i full fart. Fast kanske.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Man kan köra och skjuta med pistoler numera.

Enbart pistoler? Känns mer som maskingevär.

Hur gör man för att skjuta med pistol då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Någon som fått svar när de rapporterat fusk?

Kanske inte jättevanligt men märkt misstänkta saker. Särskilt teaming. Man kan inte köra och skjuta samtidigt (så vitt jag vet). Ändå blir man beskjuten då och då från ett fordon.

Haft ihjäl många på det sättet, bindat q,w,e till platserna i bilen, bara sätta sig i passagerarsätet nör man åker förbi, skitbra ju 😝
W till förarsätet då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsp777:

Enbart pistoler? Känns mer som maskingevär.

Hur gör man för att skjuta med pistol då?

Vissa pistoler har ju full auto. Scorpion med extended mag har 40 skott och blir som en liten SMG. Använd Aim-knappen. Dvs den som gör så att det blir mitt emellan ADS och höftskjuta så kan du skjuta samtidigt som du kör. Inte bara från bilar utan även motorcyklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Svårt att tro när man märker att de dundrar på i full fart. Fast kanske.

Ingen aning om vem detta är, bara tog ett klipp för att visa
https://youtu.be/bpT2kTHoVrQ?t=19

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Enbart pistoler? Känns mer som maskingevär.

Hur gör man för att skjuta med pistol då?

Håll in högerklick så kan du sikta med pistol från förarsätet. Att tänka på då är att pistolen blir det vapen du har i hand när du kliver ur bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Håll in högerklick så kan du sikta med pistol från förarsätet. Att tänka på då är att pistolen blir det vapen du har i hand när du kliver ur bilen.

Ok, tack! Ska testa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsp777:

Ok, tack! Ska testa.

Har du ändrat inställning för AIM/ADS så är det inte säkert det funkar med högerklick för pistol. Kolla i så fall under key bindings vilken knapp du har AIM på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Har du ändrat inställning för AIM/ADS så är det inte säkert det funkar med högerklick för pistol. Kolla i så fall under key bindings vilken knapp du har AIM på.

Ok, tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Hade på något sätt lyckats få bort chatfönstret "whispers".

Nu vet jag inte hur man gör. Försökte ta disable men verkar inte fungera.

Väldigt irriterande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Startade BUGP idag och senast var i förra veckan. Har kört allt på ultra med DX11 enhanced sen tidigare, men idag såg spelet ut som skit. GPU usage på 50-60% från att tidigare ha tickat upp mot 100% och 3080 drog bara 200W istället för 350W. Nån mer som märkt något? Nån BUGP "update" som man missat?

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem

Jag har rapporterat fusk även för sådant som tydligen inte är fusk.

Dock har jag undrat om det är lönt.

Idag fick jag veta att en som jag har anmält blivit avstängd permanent. Kanske är lätt att kringgå men alltid något.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Ingen blir perm-bannad om de inte bryter mot reglerna och fuskar eller förstör för andra. Dock är det en del som blir tillfälligt avstängda för att många rapporterar dem. Det brukar dock bara vara 24 timmar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Ingen blir perm-bannad om de inte bryter mot reglerna och fuskar eller förstör för andra. Dock är det en del som blir tillfälligt avstängda för att många rapporterar dem. Det brukar dock bara vara 24 timmar.

Fast jag anmälde misstänkt fusk och det stod att personen blivit permanent bannad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsp777:

Jag har rapporterat fusk även för sådant som tydligen inte är fusk.

Dock har jag undrat om det är lönt.

Idag fick jag veta att en som jag har anmält blivit avstängd permanent. Kanske är lätt att kringgå men alltid något.

Det är lönt att anmäla om man träffar på någon som fuskar. Däremot tycker jag inte att man ska slänga iväg rapporter i onödan. Då riskerar man att dränka dem i falska rapporter och gör det nästan lättare för fuskarna att komma undan istället.

Om jag träffar på något konstigt så brukar jag kolla Replay. I 9 av 10 fall så visar det sig att situationen var rimlig och då anmäler jag inte.

I Replay kan man anmäla specifika tillfällen när det syns att det är fusk, och det underlättar för de som ska granska rapporten.

Permalänk
Medlem

PUGB vägrar starta. Någon som upplever samma sak?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Någon som har testat PUBG-klonen "Super People"? Är closed beta nu.
Faktiskt riktigt roligt.

https://store.steampowered.com/app/1190340/SUPER_PEOPLE/

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Någon som har testat PUBG-klonen "Super People"? Är closed beta nu.
Faktiskt riktigt roligt.

https://store.steampowered.com/app/1190340/SUPER_PEOPLE/

Såg någon på Twitch som spelade, kikade någon minut och tyckte faktiskt att det såg rätt vettigt ut. Men vapnen kändes lite väl CoD... Eller? Och Steam-sidan nämner något om klasser osv, hur påverkar det gameplay? Jag gillar ju PUBG's grej att alla börjar på 0 och att det inte finns några abilities eller sånt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Såg någon på Twitch som spelade, kikade någon minut och tyckte faktiskt att det såg rätt vettigt ut. Men vapnen kändes lite väl CoD... Eller? Och Steam-sidan nämner något om klasser osv, hur påverkar det gameplay? Jag gillar ju PUBG's grej att alla börjar på 0 och att det inte finns några abilities eller sånt

Vapnen är mer PUBG än cod men det är inte så konstigt då dem typ tagit copy pasta på PUBG och lagt till lite skills osv

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Såg någon på Twitch som spelade, kikade någon minut och tyckte faktiskt att det såg rätt vettigt ut. Men vapnen kändes lite väl CoD... Eller? Och Steam-sidan nämner något om klasser osv, hur påverkar det gameplay? Jag gillar ju PUBG's grej att alla börjar på 0 och att det inte finns några abilities eller sånt

Vapnen är mer åt PUBG-hållet skulle jag vilja säga. Inte direkt laservapen som i COD.
Klasserna påverkar gameplay till det positiva tycker jag. Det blir mer variation och man har möjlighet att lösa vissa situationer bättre tack vare sina abilities/perks.

Lite mer om upplägget:
- Vid start blir man tilldelad en random klass. Varje klass har ett gäng abilities/perks, vissa passiva och vissa som du själv aktiverar.
- Till klassen har du även ett utvalt vapen som också är random. Använder du det vapnet så medför det ökad damage. Detta gör ju att det kanske inte blir någon M4-DMR-meta som uppstår, som det är i PUBG.
- Under spelets gång ökar du i level som medför att du får högre damage, HP och speed.
- Under spelets gång letar du även material som används för att crafta bättre saker: vapen, väst, hjälp, ryggsäck.
- Ett litet tag in i spelet (kanske 5 minuter) får man en personlig drop som innehåller en uppgradera version av ditt utvalda vapen samt lite andra random items.

Det enda jag är orolig för är att det kommer bli stor fokus på coins i spelet framöver.
Nu klarar man sig på de coins man hittar inne i spelet.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Vad gör den gröna (eller vad det är) zonen i nya kartan?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Vad gör den gröna (eller vad det är) zonen i nya kartan?

Det är på Taego, man kan hitta loot som finns på andra kartor inom dom områdena

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Det är på Taego, man kan hitta loot som finns på andra kartor inom dom områdena

Aha, ok.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Hade missat detta men PUBG verkar bli "Free to Play" på onsdag den 12:e januari:

https://emea.battlegrounds.pubg.com/en/2021/12/10/free-to-pla...

Permalänk
Medlem