Datorn avger ett surrande / elektriskt ljud när jag använder mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Datorn avger ett surrande / elektriskt ljud när jag använder mus och tangentbord.

Hej vänner. Min nya dator som byggdes för cirka 6 veckor sedan har börjat avge ett surrande / elektriskt ljud när jag rör och scrollar musen på nätet eller i olika filer. När jag skriver med tangentbordet (t.ex. just nu) kommer ett tickande ljud. Vad beror det på? Vad kan jag göra?

Jag märkte problemet idag. Tidigare har datorn varit KNÄPPTYST. Alltså, man hörde inte ens datorn när man lade örat vid chassit. Nu gör den konstiga ljud när jag använder den.

Mina datordelar:

Chassi: Meshify 2 Compact black
Processor: i5-11600k 4,9 ghz
Processorkylare: be quiet! Dark Rock Pro 4
Hårddisk: M2 SSD 1tb
Moderkort: Gigabyte GigaByte Z590 D Z590 motherboard
Nätaggregat: Fractal Design Ion+ 660W Platinum

Permalänk
Medlem

Hej,

Skulle kunna vara vad som helst.

Du får ladda upp ett klipp här där vi kan se och höra själva.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Rekordmedlem

Det är alltså datorn i sig och inte ljudsystemet som låter ? I så fall är det spoltjut så du får ööppna datorn och lyssna dig fram till vilken del som låter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.