Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Ja men då går ju såklart EV6 priset upp samtidigt med de tilläggen.

Så då ligger ju skillnaden i pris kvar.

Vi kollade mycket på Kia (Hedin) i Slagsta när det gäller EV6 Plus med fyrhjulsdrift och allt roligt lull lull som ingår. Vilket motsvarar (ungefär) en Marvel R Performance när det gäller utrustning och 0-100 prestanda.

Inklusive deras försäkring och vinterdäck landade 3 års leasing av EV6 Plus AWD på cirka 6900kr per månad. Så det vart en instant no-go för vår del... 😞

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Vi kollade mycket på Kia (Hedin) i Slagsta när det gäller EV6 Plus med fyrhjulsdrift och allt roligt lull lull som ingår. Vilket motsvarar (ungefär) en Marvel R Performance när det gäller utrustning och 0-100 prestanda.

Inklusive deras försäkring och vinterdäck landade 3 års leasing av EV6 Plus AWD på cirka 6900kr per månad. Så det vart en instant no-go för vår del... 😞

Vad blev motsvarande kostnad för Marvel R?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Vad blev motsvarande kostnad för Marvel R?

Min beställning är på 5225 kr per månad, inkl den där påtvingade administrationsavgiften på 55kr... och den dyra försäkringen på 695kr som jag förmodligen ska byta ut.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Tack! Hittade till deras hemsida under gårdagen, men de verkar inte sälja kompletta hjul till min bil? Jag kommer behöva fälgar också.

Är lite förvirrad över däckdimensionerna också. Passar samtliga av dessa dimensioner: 215/55R18, 235/50R18, 235/45R19 och 235/40R20? De fyra kommer upp för mig på Bythjul åtminstone.

Jag förstår vad skillnaden är i dimensioner på däcken, undrar mest om alla kommer passa. Och om alla passar, vad är fördelaktigt? Större däck verkar kosta rejält mycket mer. Jag kommer ju bara köra med vinterdäcken några månader om året i 3 års tid, så är mindre sugen på att betala 20 000 kr för detta...

Edit: Jag önskar friktionsdäck med låg ljudvolym.

Yes alla passar.
Skulle säga ta minsta dvs 215/55/18.
Ingen anledning att ha större på vinterhjul.

https://www.dack365.se/hitta-produkt/dack/215-55r18-99h/vinte...

Detta är rätt nyligen uppdaterat däck som är bra.
Billigaste bra däck jag kunde hitta.

Tester:

https://tiresvote.com/articles/vi-bilagare-test-studless-wint...

https://tiresvote.com/articles/za-rulem-test-studless-winter-...

Annars har du VikingContact 7 och Hakkapeliitta R3 runt 2000+ kr.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dem8n:

Jag hade en golf för några år sedan med backkameran bakom emblemet, det är nog bara golf och passat som har den så, gjorde inte ren den en enda gång på de 3 åren jag hade bilen. 😊

Men nu med 360-graders kamerorna så sitter de lite här och där och de går inte att gömma bakom ett emblem tyvärr, dels används de ju under körningen, vid svängar så ser man en bild från kameran åt håller man svänger.
När man ska parkera sätter den ihop alla bilder och man ser en virtuell bil uppifrån så man får se hur det ser ut överallt runt bilen, jäkligt smidigt, så länge linserna är rena…🤣

Det är absolut ett problem. Samtidigt är det ju större för just backkameran som sitter utsatt längst bak. På samma sätt som laddportar i fronten ofta fryser igen medan det ytterst sällan händer för de som sitter på sidorna. Men det är absolut ett problem, jag jobbar med självkörande maskiner och där kan saker som spindelnät på sensorerna få systemet att få panik i vissa lägen och så. Alla av våra maskiner har numera en putsduk på sig och det är det första man gör när saker inte funkar som de ska.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en KIA EV6 AWD.

MG Marvel R lockar med lågt pris men jag gillade inte hur de placerat motorn och batteriet på AWD, och räckvidden är mycket lägre än KIA, dessutom har de en äldre batteriteknik som gör att snabbladdningen tar väldigt lång tid, onödigt irriterande om man ska åka riktigt långt, det blir väldigt många timmar på olika laddstationer.
Jag var väldigt nära på att slå till på en Hyundai men retade mig på att deras vinterdäck har noll restvärde, man ska alltså betala av 24900kr ner till noll på 3 år och skänka bort vinterdäcken, retade mig även på skärmarna i Hyundai, att de hade ljus bakgrund, och ändrar man till mörk ser det bara förjävligt ut.
Ungarna i baksätet hade älskat att bråka om hur långt baksätet ska skjutas fram eller bak…
Batteriet ska uppgraderas på Hyundai 2022 men de som beställer nu får inte uppgradering per automatik, det ska bli lika stort som på KIA genom att de lägger till 2 battericeller.
Enda fördelen med Hyundai är att man kommer billigare undan om man vill ha headsup displayen, men lägger man till vinterdäck så är Hyundai dyrare och har kortare räckvidd. Förstår inte hur de tänkte där riktigt.
Hyundai har dessutom betydligt längre leveranstid, vi pratar om 4-5 månader längre minst med AWD, och vid den tidpunkten så finns nya Ioniq 5 med 77,4KWH batteri, jag hade bara känt mig lurad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Tack! Hittade till deras hemsida under gårdagen, men de verkar inte sälja kompletta hjul till min bil? Jag kommer behöva fälgar också.

Är lite förvirrad över däckdimensionerna också. Passar samtliga av dessa dimensioner: 215/55R18, 235/50R18, 235/45R19 och 235/40R20? De fyra kommer upp för mig på Bythjul åtminstone.

Jag förstår vad skillnaden är i dimensioner på däcken, undrar mest om alla kommer passa. Och om alla passar, vad är fördelaktigt? Större däck verkar kosta rejält mycket mer. Jag kommer ju bara köra med vinterdäcken några månader om året i 3 års tid, så är mindre sugen på att betala 20 000 kr för detta...

Edit: Jag önskar friktionsdäck med låg ljudvolym.

Eller så köper du friktionsdäck, bara gummit och kör dem i 3 år sen byter du tillbaka när det är dags för regur av bilen. Mindre kul dock att köra med året runt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dem8n:

Eller så köper du friktionsdäck, bara gummit och kör dem i 3 år sen byter du tillbaka när det är dags för regur av bilen. Mindre kul dock att köra med året runt.

Tja, många tycker ju det är katastrof för trafiksäkerheten men samtidigt har jag kört så (på äldre billigare bilar) utan problem eller konstigheter i åratal. En fördel är ju att vinterdäcken ofta är bekvämare än sommardäcken, mjukare gummiblandningar är väl orsaken vad jag förstår. Men det blir ju en avvägning, samma däck kan ju inte vara bra i värme och i kyla liksom, så man får se till att välja däck som passar klimatet där man bor och kanske köra väldigt försiktigt om det blir riktigt kallt eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Du har rätt i uträkningen och nej du får ingen awd Kia för det priset utan rwd möjligtvis med pluspaket för under 5500 kr. Men oavsett så tycker jag Kia är värd att överväga om man enbart utgår från priset. Den är rätt bra utrustad i standardutförande också ev6an

Edit:
Snabb check på förenade bil

Rwd 2000 mil - 5245 kr
https://shop.forenadebil.com/privat/product/bil/kia/ev6/77.4-...

Rwd plus 2000 mil - 6500+ kr
https://shop.forenadebil.com/privat/product/bil/kia/ev6/77.4-...

Förenade bil hade jag inte köpt utav, kollade snabbt och en EV6 Plus RWD med försäkring, vinterdäck och 2000mil/år 7620kr per månad. De tar till och med betalt för originallacken.

På Torvalla Bil fick jag en EV6 Plus AWD, 2000mil, försäkring och vinterhjul för en lägre summa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Ja men då går ju såklart EV6 priset upp samtidigt med de tilläggen.

Så då ligger ju skillnaden i pris kvar.

Jo såklart, jag menar inte att Kian går jämnt ut prismässigt med Marvel utan om du nu ändå har 5000-6000 att avvara så bör man överväga Kian. Och visst det är prisskillnad mellan Marvel och EV6 men inte lika stort som till MG ZS som ju är en vettig bil.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja, många tycker ju det är katastrof för trafiksäkerheten men samtidigt har jag kört så (på äldre billigare bilar) utan problem eller konstigheter i åratal. En fördel är ju att vinterdäcken ofta är bekvämare än sommardäcken, mjukare gummiblandningar är väl orsaken vad jag förstår. Men det blir ju en avvägning, samma däck kan ju inte vara bra i värme och i kyla liksom, så man får se till att välja däck som passar klimatet där man bor och kanske köra väldigt försiktigt om det blir riktigt kallt eller så.

Det går ju, men det räcker med att jag bromsar hårt, särskilt på blött underlag, så märker jag tydligt att de nordiska dubbfria är på barmark. Och det är när det inte ens är ordentligt varmt ute. Gummiblandningen är mjukare, men även mönstret är mycket mjukare. Det är även tätare, vilket gör däcken sämre på att motstå vattenplaning, särskilt de nordiska. Kör man mellaneuropeiska så är de bättre där, men då tappar man istället en del av vinteregenskaperna när det inte är barmark. Mönstret är mer likt ett sommardäck än vad de nordiska dubbfria och dubbdäcken är, så på det sättet är de väl de minst dåliga "sommardäcken" av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Förenade bil hade jag inte köpt utav, kollade snabbt och en EV6 Plus RWD med försäkring, vinterdäck och 2000mil/år 7620kr per månad. De tar till och med betalt för originallacken.

På Torvalla Bil fick jag en EV6 Plus AWD, 2000mil, försäkring och vinterhjul för en lägre summa.

Enig, det var mer för ett räkneexempel. Holmgrens bil kan jag rekommendera vad gäller MG 👍

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Jag hade en golf för några år sedan med backkameran bakom emblemet, det är nog bara golf och passat som har den så, gjorde inte ren den en enda gång på de 3 åren jag hade bilen. 😊

Jag vet att min far har det på sin BMW så det verkar finnas hos dem också.

Det var lite off topic egentligen att svara på det men ville bara flika in. Så för att gå lite mer on topic så vill jag gärna köpa en elbil. Mer än så har jag inte att tillägga just för tillfället! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Min beställning är på 5225 kr per månad, inkl den där påtvingade administrationsavgiften på 55kr... och den dyra försäkringen på 695kr som jag förmodligen ska byta ut.

Oj va dyr försäkring!

Kollade själv försäkring på Marvel R.
Hamnade på 225 kr/mån för halvförsäkring.
Blir helförsäkring då vagnskada ingår i 3 år.

Dock har jag 15% samlingsrabatt på IF men iaf.
Du måste tagit helförsäkring som du inte behöver.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Jag har beställt en KIA EV6 AWD.

MG Marvel R lockar med lågt pris men jag gillade inte hur de placerat motorn och batteriet på AWD, och räckvidden är mycket lägre än KIA, dessutom har de en äldre batteriteknik som gör att snabbladdningen tar väldigt lång tid, onödigt irriterande om man ska åka riktigt långt, det blir väldigt många timmar på olika laddstationer.
Jag var väldigt nära på att slå till på en Hyundai men retade mig på att deras vinterdäck har noll restvärde, man ska alltså betala av 24900kr ner till noll på 3 år och skänka bort vinterdäcken, retade mig även på skärmarna i Hyundai, att de hade ljus bakgrund, och ändrar man till mörk ser det bara förjävligt ut.
Ungarna i baksätet hade älskat att bråka om hur långt baksätet ska skjutas fram eller bak…
Batteriet ska uppgraderas på Hyundai 2022 men de som beställer nu får inte uppgradering per automatik, det ska bli lika stort som på KIA genom att de lägger till 2 battericeller.
Enda fördelen med Hyundai är att man kommer billigare undan om man vill ha headsup displayen, men lägger man till vinterdäck så är Hyundai dyrare och har kortare räckvidd. Förstår inte hur de tänkte där riktigt.
Hyundai har dessutom betydligt längre leveranstid, vi pratar om 4-5 månader längre minst med AWD, och vid den tidpunkten så finns nya Ioniq 5 med 77,4KWH batteri, jag hade bara känt mig lurad.

Är i samma sits.
Hade jag beställt EV idag så skulle min go to vara EV6 definitivt.
Dock känner jag inte för något behov av AWD plus att Marvel R blir såpass billigare.
Ska avvakta och se vad nya E-Niro hamnar på för pris.
Hamnar det på strax under Marvel R så tar jag E-Niron.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Jag har beställt en KIA EV6 AWD.

MG Marvel R lockar med lågt pris men jag gillade inte hur de placerat motorn och batteriet på AWD, och räckvidden är mycket lägre än KIA, dessutom har de en äldre batteriteknik som gör att snabbladdningen tar väldigt lång tid, onödigt irriterande om man ska åka riktigt långt, det blir väldigt många timmar på olika laddstationer.

Kia EV6 är en väldigt fin bil, ingen tvekan. Grattis, du kommer inte bli besviken!
Ja räckvidden är det bra skillnad på, och laddtiden är typ dubbelt så snabb jämfört med Marveln, så visst svider det lite när jag tänker efter 😀 Å andra sidan pendlar jag inte bil till jobbet, så de där 15-20 minuterna extra att ladda, då och då, kan jag nog överleva.

Blir min första elbil detta, har ingen direkt erfarenhet ändå så jag är inte super-kräsen. Måste erkänna att det som avgjorde valet var att jag blev totalsåld på R Performance prestandan (med tanke på priset) och det stora infotainment systemet med 19 tums skärmen som jag diggar. Sen så gillar jag SUV-känslan och att man sitter högre. Lite gubbvarning kanske 😀

Men får man fråga vad du menade med placering av motorn å batteriet?

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det så bygger Marvel R på en fossilbil i grunden, lite därav som vissa förvaringsytor så som bagage är mindre och bilen kanske inte riktigt har hängt med i utvecklingen av snabbladdning.

Men å andra sidan så finns det ju uppenbarligen bilar för alla grupper av människor, jag menar Fiats farmor anka-bil gick ju till produktion på 90-talet och hade ett kundunderlag 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Oj va dyr försäkring!

Kollade själv försäkring på Marvel R.
Hamnade på 225 kr/mån för halvförsäkring.
Blir helförsäkring då vagnskada ingår i 3 år.

Dock har jag 15% samlingsrabatt på IF men iaf.
Du måste tagit helförsäkring som du inte behöver.

Hmm helförsäkring borde det inte va då det inte behövs. 695kr var tydligen alternativet som fanns, enligt säljaren. Eller egen försäkring. Är 39 år å haft körkort i en evighet, men kanske faktumet att jag bor i ökända Södertälje som gör att det sticker iväg..

Hur kollar jag försäkring annars, har du något regnummer man kan slå på med just den modellen?

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Hoppas nya e-niro kommer med awd som alternativ också!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Hmm helförsäkring borde det inte va då det inte behövs. 695kr var tydligen alternativet som fanns, enligt säljaren. Eller egen försäkring. Är 39 år å haft körkort i en evighet, men kanske faktumet att jag bor i ökända Södertälje som gör att det sticker iväg..

Hur kollar jag försäkring annars, har du något regnummer man kan slå på med just den modellen?

AWD: KZR30H

RWD hitta ingen.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Då var en MG Marvel R Performance beställd...
Blir en lååång väntan till Maj-Juni som var beräknad leverans

Grundpris: 3995kr
+500mil/år: 250kr
Dragkrok: 300kr

Totalt: 4545kr/mån (+55kr/mån admin)

Och försäkring: 250-300kr (Länsförsäkringar)

Ja.. Dragkroken var inte billig men skulle känna mig låst utan och vara tvungen att låna frugans bil.

Första elbilen så får väl se om man blir nöjd...
Synd bara att man inte kunde beställa den ljusa inredningen än för den var riktigt läcker

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Som jag förstått det så bygger Marvel R på en fossilbil i grunden, lite därav som vissa förvaringsytor så som bagage är mindre och bilen kanske inte riktigt har hängt med i utvecklingen av snabbladdning.

Men å andra sidan så finns det ju uppenbarligen bilar för alla grupper av människor, jag menar Fiats farmor anka-bil gick ju till produktion på 90-talet och hade ett kundunderlag 😉

Den har ju frunk på RWD som är stor så sjukt imponerande om den inte är byggd på EV plattform.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperspam:

Lite negativt: Backkameran eller snarare alla kameror var helt värdelösa i snöslasket, gick inte att se nånting. Detta kanske är normalt? Aldrig haft så pass modern bil innan, så ingen referens.

Skulle säga att det är normalt men varierar från bil till bil hur fort det märks. Helst ska det spolas rent och inte torkas då den repas

Sedan finns det situationer där det är tvärt om. Full imma på rutorna men man ser klart i kameran. Då underlättar den mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Den har ju frunk på RWD som är stor så sjukt imponerande om den inte är byggd på EV plattform.

Är det bara RWD som har det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Kia EV6 är en väldigt fin bil, ingen tvekan. Grattis, du kommer inte bli besviken!
Ja räckvidden är det bra skillnad på, och laddtiden är typ dubbelt så snabb jämfört med Marveln, så visst svider det lite när jag tänker efter 😀 Å andra sidan pendlar jag inte bil till jobbet, så de där 15-20 minuterna extra att ladda, då och då, kan jag nog överleva.

Blir min första elbil detta, har ingen direkt erfarenhet ändå så jag är inte super-kräsen. Måste erkänna att det som avgjorde valet var att jag blev totalsåld på R Performance prestandan (med tanke på priset) och det stora infotainment systemet med 19 tums skärmen som jag diggar. Sen så gillar jag SUV-känslan och att man sitter högre. Lite gubbvarning kanske 😀

Men får man fråga vad du menade med placering av motorn å batteriet?

Är inte så många som DC-laddar för att komma till jobbet. Så i den bemärkelsen är det ingen skillnad då du (destination/hemmaladdar) i 11kW AC.
Det som många som ska köpa sin första elbil tycker är jätteviktigt (teoretisk jättesnabbladdning DC) tycker jag är rätt ointressant. De få gånger på ett år som jag DC-laddar kan jag vänta exempelvis 10 minuter extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whoever:

Är det bara RWD som har det?

Yes. På 150 L. Så den är stor.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Är inte så många som DC-laddar för att komma till jobbet. Så i den bemärkelsen är det ingen skillnad då du (destination/hemmaladdar) i 11KW AC.
Det som många som ska köpa sin första elbil tycker är jätteviktigt (teoretisk jättesnabbladdning DC) tycker jag är rätt ointressant. De få gånger på ett år som jag DC-laddar kan jag vänta exempelvis 10 minuter extra.

Yes sen har Marvel R väldigt bra laddkurva med.

https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/4408786504593-Ch...

Även om EV6 är ett monster

https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/4408899202193-Ch...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbrain:

Då var en MG Marvel R Performance beställd...
Blir en lååång väntan till Maj-Juni som var beräknad leverans

Grundpris: 3995kr
+500mil/år: 250kr
Dragkrok: 300kr

Totalt: 4545kr/mån (+55kr/mån admin)

Och försäkring: 250-300kr (Länsförsäkringar)

Ja.. Dragkroken var inte billig men skulle känna mig låst utan och vara tvungen att låna frugans bil.

Första elbilen så får väl se om man blir nöjd...
Synd bara att man inte kunde beställa den ljusa inredningen än för den var riktigt läcker

När jag pratade med Hedin bil så sa de att man fick eftermontera dragkok själv om man gjorde det på vettig firma. Något du funderade på innan du valde leasing även på kroken?

Permalänk
Medlem

Dum fråga. Går det att värma kupén i alla elbilar via laddkabel så man inte behöver mecka med kupevärmare osv?

Permalänk
Medlem

Snart ska jag lämna tillbaka min bensinare och kikar på 12 mån leasing. Vad jag kunnat hitta så är det endast BMW i3 som erbjuds för ett rimligt pris i 12 mån.

Dessutom så är det fullt pris till BMW finans eller va de heter tagit emot miljöbonusen, och detta kan ju ta ett tag. Fick höra från en säljare på Skoda att de som köpte bil i början av året inte har fått sin miljöbonus än då kassan är helt slut för 2021.

Nån annan som hittat en bra deal på kort leasing avtal på elbil?