Permalänk
Medlem

Ny surfplatta.

Tjo. Nu när det är lite rabatter på diverse grejer tänkte jag byta ut min gamla surfplatta till något lite fräschare. Har alltid kört Android men är lite småsugen att testa det mörka lagets plattor. Så som det är nu står det mellan dessa två. Vad tycker ni om dem? Vill inte lägga mer pengar än så (är redan något över budget).

+ Galaxy Tab S7
+ iPad 9th gen

Är det någon annan i denna prisklass ni tycker man ska titta på som ger något extra så ös på med förslag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haft både samsung och ipad. Ipad är bökiga att använda mot samsung plattor tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

haft både samsung och ipad. Ipad är bökiga att använda mot samsung plattor tycker jag.

Ipad bökiga? Vad har du rökt? På vilket sätt? Det är snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem

Köp iPaden. Du kommer aldrig köpa ett annat fabrikat efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Köp iPaden. Du kommer aldrig köpa ett annat fabrikat efter det.

Är det något speciellt att tänka på då jag för övrigt inte är med i deras ekosystem? Har inte haft en iFåne sedan 3Gs

Och hur är det med högtalarna? Läst att den bara har dessa på ena kortsidan så något stereoljud är det inte tal om. Samsungen har ju 4 högtalare och tydligen (för att vara en platta) helt ok bas vilket ju är trevligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Är det något speciellt att tänka på då jag för övrigt inte är med i deras ekosystem? Har inte haft en iFåne sedan 3Gs

Och hur är det med högtalarna? Läst att den bara har dessa på ena kortsidan så något stereoljud är det inte tal om. Samsungen har ju 4 högtalare och tydligen (för att vara en platta) helt ok bas vilket ju är trevligt.

Nej inget speciellt vad jag kan komma på just nu iaf.

Japp det sitter mig veterligen bara högtalare på undersidan (om man håller den med ladduttaget ned) av paddan. Men på något vis lyckas dem få det att låta som om att det kommer ljud från både höger och vänster.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dinkefing:

Ipad bökiga? Vad har du rökt? På vilket sätt? Det är snarare tvärtom.

Det är snarare en personlig grej, vad man själv upplever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Tjo. Nu när det är lite rabatter på diverse grejer tänkte jag byta ut min gamla surfplatta till något lite fräschare. Har alltid kört Android men är lite småsugen att testa det mörka lagets plattor. Så som det är nu står det mellan dessa två. Vad tycker ni om dem? Vill inte lägga mer pengar än så (är redan något över budget).

+ Galaxy Tab S7
+ iPad 9th gen

Är det någon annan i denna prisklass ni tycker man ska titta på som ger något extra så ös på med förslag.

Vad är ditt främsta användningsområde? Bara surfa, sociala medier, netflix...då duger iPad gott.
Ska du däremot flytta filer hit å dit är Android att föredra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Får slå ett slag för Surface pro som jag införskaffat, Windows i padda vilket jag än så länge tycker slår vår ipad.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Vad är ditt främsta användningsområde? Bara surfa, sociala medier, netflix...då duger iPad gott.
Ska du däremot flytta filer hit å dit är Android att föredra.

Blev ingen av dem. Valde att spara pengarna till något vettigare. Nuvarande platta får leva ett tag till

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Vad är ditt främsta användningsområde? Bara surfa, sociala medier, netflix...då duger iPad gott.
Ska du däremot flytta filer hit å dit är Android att föredra.

På vilket sätt är det svårt att flytta filer om man använder en ipad?

Permalänk
Medlem

Skulle inte Apple gå över till USB-C på nya modeller pga av något EU tjaffs om standard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Skulle inte Apple gå över till USB-C på nya modeller pga av något EU tjaffs om standard?

ipad pro har haft usb-c flera år. vet ej hur det är på ipad och ipad air.

Permalänk
Medlem

S7+ fick nyss för 7500 kr på rean så inte omöjligt att den hamnar där igen på mellandagsrean, om du kan vänta.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Har själv precis köpt denna https://www.lenovo.com/gb/en/tablets/android-tablets/lenovo-t...
Ville ha en lite större skärm än min tidigare 10-tumsplatta.
Betalde ca 7.1k efter att utnyttjat Googles rabattkod.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Jag har kört några olika Android, Surface (pro och go) och iPad (vanlig och pro) plattor.

För de saker man generellt gör på en platta så väljer jag iPad alla dagar i veckan.
Enkelt och snabbt interface. OS uppdateringar under lång tid. Generellt väldigt bra batteritid.

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

ipad pro har haft usb-c flera år. vet ej hur det är på ipad och ipad air.

Okej, tänkte nog på deras mobiltelefoner som kör Lightning än.

Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Tjo. Nu när det är lite rabatter på diverse grejer tänkte jag byta ut min gamla surfplatta till något lite fräschare. Har alltid kört Android men är lite småsugen att testa det mörka lagets plattor. Så som det är nu står det mellan dessa två. Vad tycker ni om dem? Vill inte lägga mer pengar än så (är redan något över budget).

+ Galaxy Tab S7
+ iPad 9th gen

Är det någon annan i denna prisklass ni tycker man ska titta på som ger något extra så ös på med förslag.

Microsoft Surface Go 3.

Billigare dessutom än plattan från Samsung 😉