Intel Core i9-12900K och Core i5-12600K "Alder Lake"

Permalänk
Medlem

Hade tur i oturen.

Skulle köpa 12600k därifrån, men det försvann medans jag valde moderkort.

Tänkte ok och kollade på i7 istället och skulle se om det var värt pengarna. Så köptes det också upp haha.

Lyckades knipa 12600k från Inet för swec exclusive för 2490kr och det är nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Fick mail från Inet idag att CPU-kylaren kommer preliminärt först den 25e...
dvs Corsair iCUE H150i Elite LCD.

Fick just uppdatering på min order om försenad inleverans, inget nytt datum än, men Corsairs skruvar där händer det saker, Shipping soon nu ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Fick just uppdatering på min order om försenad inleverans, inget nytt datum än, men Corsairs skruvar där händer det saker, Shipping soon nu ...

Står försenad leverans på min med….

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Står försenad leverans på min med….

Chattade med Inet, tydligen får de in väldigt små leveranser av den just nu som inte räcker till alla ordrar, men hoppas kunna fylla nuvarande under december, de var lite trist, samtidigt är skruvarna på väg som gör jag kan använda den nuvarande modellen Corsair H150i Elite Capellix som jag fått hem redan, (tänkte lämna tillbaka den annars, ) den är ju billigare också , får se vad som anländer hem först, vad jag förstår är performance wise väldigt liten skillnad mellan de två kylarna o basen är 56x56 på båda dvs större än basen på cpun

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Chattade med Inet, tydligen får de in väldigt små leveranser av den just nu som inte räcker till alla ordrar, men hoppas kunna fylla nuvarande under december, de var lite trist, samtidigt är skruvarna på väg som gör jag kan använda den nuvarande modellen Corsair H150i Elite Capellix som jag fått hem redan, (tänkte lämna tillbaka den annars, ) den är ju billigare också , får se vad som anländer hem först, vad jag förstår är performance wise väldigt liten skillnad mellan de två kylarna o basen är 56x56 på båda dvs större än basen på cpun

Jag chattade med Webhallen, har beställt kylaren därifrån också.
De får en leverans den 1a dec och jag kommer få tilldelning från den batchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag chattade med Webhallen, har beställt kylaren därifrån också.
De får en leverans den 1a dec och jag kommer få tilldelning från den batchen.

Oki ja det borde man ju gjort i efterklokhetens tecken, samtidigt verkar Corsair sänt mina skruvar så jag kan använda föregångaren om nu DHL lyckas leverera dem nu nästa vecka och jag köpte om Capelixen nu igår på BF så blir 1599 mot 2999 nu också, tycker iofs lite coolt med LCD på pumpen men känns inte så viktigt samtidigt, vill mest kunna använda min nya dator, visst kunnat spara typ 1100 kr på att returnera och köpa om lite saker på BF men hade hellre velat ha igång allt för tre veckor sen .

Edit Fick just mail från DHL att skruvarna är på Arlanda just nu (Corsair verkar använda något riktigt snik-system hos DHL där paketen köas till de fyller en viss sändning innan allt sänds, heter Express men verkar bevisligen ta längre än vanligt brev )

Permalänk
Medlem

Fick igång mitt system i helgen, skruven kom fram redan på lördagen efter lunch, sjukt nöjd såhär långt, oroade mig för minnena skulle strula verkar vara en del som haft trubbel med DDR5 men de gjorde de inte, 1a booten tog rejält med tid men sen var de bara flasha bios till senaste o aktivera XMP profilen så lira de på perfekt även med den, sjukt nöjd såhär långt, lite sur över bara att 3d mark inte klarar av Alderlake vad det verkar så inga bra siffror på performance, (den ger 0 som score XD ) men systemet är jävligt rappt, idle ligger på typ 1% av cpu, med allt igång, icue mm, de är galet bra, och boot tiden är 2.5 sekunder (nu sitter ju iofs en 980 Pro sticka som läser 7.1 gb/s enligt mätning, så snabb disk har jag inte på 9900K systemet där var de en 780 evo ) men han blir rejält varm den här proppen om man vevar på, 78c har jag fått upp den till ..