Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Men det är inte Airtags jag köpte utan Airpods.

Helt sjukt! Hur kan Tele2 tillåtit detta? Ska kontakta Tele2.

Menar att det kan ta lika lång tid, (trodde att du skulle förstå det) jag har också beställt airpods 3 som jag väntar på, och jag tror jag kommer få vänta tills kanske februari.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinkefing:

Vad menar du med det?

Minsta totalkostnaden står listad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Jag ska inte svära på det men jag är rätt säker på att tele2 satt stopp för det där "gravy train"'et. Tyckte jag läste på Swedroid att du får betala ditt abonnemang också.

EDIT: Kanske inte, står fortfarande att det inte är någon bindningstid så då borde fyndtipset pris gälla.

Baserade mitt statement på den här gömda fliken

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Såg att google skickat mitt stadia paket. Det gick snabbare än förväntat, fler som fått sina skickade?

När jag köpte stod det beräknad leverans början av Januari.
Några dagar senare beräknad till slutet av december (typ 26-28).
Idag: Delivered by 6–7 dec.

Skönt att de tar i för mycket än för lite. Bör då få dem om en vecka.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

När jag köpte stod det beräknad leverans början av Januari.
Några dagar senare beräknad till slutet av december (typ 26-28).
Idag: Delivered by 6–7 dec.

Skönt att de tar i för mycket än för lite. Bör då få dem om en vecka.

Samma visa här med skillnaden att mitt paket verkar dyka upp redan imorgon eller på onsdag.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av qnorsten:

Såg att google skickat mitt stadia paket. Det gick snabbare än förväntat, fler som fått sina skickade?

Processed at BRUSSELS - BELGIUM
November, 29 2021 23:22 Local time | BRUSSELS - BELGIUM
This shipment is handled by: DHL Express
Tracking Code: Glöm din dröm
Estimated Delivery Date
December, 01 2021 - By End of Day
Service Area: EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE Service Area: GOTHENBURG - SWEDEN

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

https://www.komplett.se/product/1152277/gaming/spelutrustning...

Beror dock på hur lång du är den verkar mest passa individer över 185

Tack köpte den från webhallen. Samma pris och samma koncern.
Är dock bara 184cm lång, kan dock lägga något framför.

Är i panik då min stol gick sönder efter lång trogen tjänst. Använder just nu en Svive Hoba, vilket inte är optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

"Är dock bara 184cm lång"

Hårt liv.. är själv 185.. men 184cm är bra över medel så "sträck på dig" och rocka stolen!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinkefing:

Men det är inte Airtags jag köpte utan Airpods.

Helt sjukt! Hur kan Tele2 tillåtit detta? Ska kontakta Tele2.

Jo, jag fattar att det är airpods du har köpt. Men de levereras av ingram micro. De tar bara god tid på sig. Du kan ju alltid avbeställa om du behöver få
Grejerna snabbt.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Processed at BRUSSELS - BELGIUM
November, 29 2021 23:22 Local time | BRUSSELS - BELGIUM
This shipment is handled by: DHL Express
Tracking Code: Glöm din dröm
Estimated Delivery Date
December, 01 2021 - By End of Day
Service Area: EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE Service Area: GOTHENBURG - SWEDEN

Min har kommit fram idag. Ska hämta den senare idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Produkt: Logitech G815 Tactile Lightsync RGB (Fullsize)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/tangentbord-gaming/4...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5174181
Pris: 1090kr

Tidigare billigast någonsin köpbar på Prisjakt var 1390kr, och nu under BF listade Kjell för 1290kr, men såg aldrig den gå att köpa till det priset?

Tack!
Denna är perfekt till jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Produkt: Kingston KC2500 2 TB
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011188405/kc2500?ssel=true...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5376259
Pris: 1995 kr

Dustin fortsätter med sitt Black Friday-pris på en av de bästa PCIE 3.0-diskarna. Mycket utrymme och prestanda för pengarna, och framför allt går den ganska mycket svalare än 970 Evo Plus etc.

Värt att slå till tror ni? Har letat efter 2tb SSD under black friday men missade/hittade inga intressanta deals. Lär väl inte vara något mer intressant under mellandagarna? Ska ha som OS/direct storage till spel när den funktionen släpps. Har endast stöd för 3.0 på mitt moderkort så 4.0 känns overkill i nuläget.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Värt att slå till tror ni? Har letat efter 2tb SSD under black friday men missade/hittade inga intressanta deals. Lär väl inte vara något mer intressant under mellandagarna? Ska ha som OS/direct storage till spel när den funktionen släpps. Har endast stöd för 3.0 på mitt moderkort så 4.0 känns overkill i nuläget.

Ptja, tycke och smak... mitt resonemang följer.

Min gamla Sandy Bridge gick och dog, så jag sitter på lånat moderkort och efter 10 år (!!) var det dags att uppgradera. Då menar jag uppgradera Allt utom musen byts ut, typ...

Det börjar bli tight med lagring så jag höll själv ögonen öppna och velade lite för länge, så 970 Evo Plus gick upp i pris igen. Det är ju en bättre disk i det mesta, förutom värmeutvecklingen. Hade troligen tagit en sådan om den inte stuckit iväg i pris igen, men å andra sidan lär man inte märka skillnaden heller.

Mina nya grejer klarar PCIe 4.0 men jag tycker att framför allt värmeutvecklingen på 980 Pro och SN850 m.fl inte är alls tilltalande, särskilt inte med en grill i form av Alder Lake sittandes bredvid. Det lär blir bättre ju mer 4.0-enheterna mognar efter hand. Det finns billiga QLC-enheter med PCIe 4.0 som t.ex Corsair Force MP600, men de känns inte aktuella om man börja gräva lite.

Man blir ju också lätt lite blind på prestandasiffrorna... 7 GB/s read och 5 GB/s är ju dubbelt så mycket som PCIe 3.0, men märker man skillnaden? Nä, inte alls, för mitt användande.

KC2500 verkar enligt tester och forum vara en stabil disk, och eftersom den låg kvar idag på 1995 kr, när alla andra stack upp i pris igen, så fick det bli en sån. Kan visst lägga 1500 till på en SN850, men det känns extremt onödigt i mitt fall.

Mellandagarna hittar du sällan något kul inom komponenter. Men köp fjolårets TV eller kyl och frys

Permalänk
Medlem

KC2500 är en av dom stabilaste systemdiskarna i kategorin ur prestanda sett, bättre än SN750. Dock är den sistnämnda lite vassare när det kommer till sekventiella laster typ kopiering osv.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Värt att slå till tror ni? Har letat efter 2tb SSD under black friday men missade/hittade inga intressanta deals. Lär väl inte vara något mer intressant under mellandagarna? Ska ha som OS/direct storage till spel när den funktionen släpps. Har endast stöd för 3.0 på mitt moderkort så 4.0 känns overkill i nuläget.

Skrivet av Nilzohn:

Det börjar bli tight med lagring så jag höll själv ögonen öppna och velade lite för länge, så 970 Evo Plus gick upp i pris igen. Det är ju en bättre disk i det mesta, förutom värmeutvecklingen. Hade troligen tagit en sådan om den inte stuckit iväg i pris igen, men å andra sidan lär man inte märka skillnaden heller.

Mina nya grejer klarar PCIe 4.0 men jag tycker att framför allt värmeutvecklingen på 980 Pro och SN850 m.fl inte är alls tilltalande, särskilt inte med en grill i form av Alder Lake sittandes bredvid. Det lär blir bättre ju mer 4.0-enheterna mognar efter hand. Det finns billiga QLC-enheter med PCIe 4.0 som t.ex Corsair Force MP600, men de känns inte aktuella om man börja gräva lite.

Man blir ju också lätt lite blind på prestandasiffrorna... 7 GB/s read och 5 GB/s är ju dubbelt så mycket som PCIe 3.0, men märker man skillnaden? Nä, inte alls, för mitt användande.

KC2500 verkar enligt tester och forum vara en stabil disk, och eftersom den låg kvar idag på 1995 kr, när alla andra stack upp i pris igen, så fick det bli en sån. Kan visst lägga 1500 till på en SN850, men det känns extremt onödigt i mitt fall.

Köpte själv en Samsung 970 Pro Evo 2TB när Amazon.se sålde dom för 2000kr under black friday.
Men jag kan lugnt säga Kingston KC2500 2TB är en kanon disk, ni kommer bli nöjda med dom.

https://www.techpowerup.com/review/kingston-kc2500-1-tb-m-2-n...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Ptja, tycke och smak... mitt resonemang följer.

Min gamla Sandy Bridge gick och dog, så jag sitter på lånat moderkort och efter 10 år (!!) var det dags att uppgradera. Då menar jag uppgradera Allt utom musen byts ut, typ...

Det börjar bli tight med lagring så jag höll själv ögonen öppna och velade lite för länge, så 970 Evo Plus gick upp i pris igen. Det är ju en bättre disk i det mesta, förutom värmeutvecklingen. Hade troligen tagit en sådan om den inte stuckit iväg i pris igen, men å andra sidan lär man inte märka skillnaden heller.

Mina nya grejer klarar PCIe 4.0 men jag tycker att framför allt värmeutvecklingen på 980 Pro och SN850 m.fl inte är alls tilltalande, särskilt inte med en grill i form av Alder Lake sittandes bredvid. Det lär blir bättre ju mer 4.0-enheterna mognar efter hand. Det finns billiga QLC-enheter med PCIe 4.0 som t.ex Corsair Force MP600, men de känns inte aktuella om man börja gräva lite.

Man blir ju också lätt lite blind på prestandasiffrorna... 7 GB/s read och 5 GB/s är ju dubbelt så mycket som PCIe 3.0, men märker man skillnaden? Nä, inte alls, för mitt användande.

KC2500 verkar enligt tester och forum vara en stabil disk, och eftersom den låg kvar idag på 1995 kr, när alla andra stack upp i pris igen, så fick det bli en sån. Kan visst lägga 1500 till på en SN850, men det känns extremt onödigt i mitt fall.

Mellandagarna hittar du sällan något kul inom komponenter. Men köp fjolårets TV eller kyl och frys

Skrivet av KniFF:

KC2500 är en av dom stabilaste systemdiskarna i kategorin ur prestanda sett, bättre än SN750. Dock är den sistnämnda lite vassare när det kommer till sekventiella laster typ kopiering osv.

Skrivet av Paw:

Köpte själv en Samsung 970 Pro Evo 2TB när Amazon.se sålde dom för 2000kr under black friday.
Men jag kan lugnt säga Kingston KC2500 2TB är en kanon disk, ni kommer bli nöjda med dom.

https://www.techpowerup.com/review/kingston-kc2500-1-tb-m-2-n...

Tack för snabb respons. Får bli en sådan.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Produkt: Philips Fidelio X2HR - kabelanslutna hörlurar
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/326175-Philips-Fidelio-X...
Kategori: Hörlurar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4388967
Pris: 1149 kr

Webhallens julkalender, man måste vara inloggad för att se priset. Såvitt jag kan se är det lägsta priset någonsin på dessa lurar.

Dom kostade 695:- typ hela förra veckan på Amazon

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Dom kostade 695:- typ hela förra veckan på Amazon

Jepp, här: #19350785

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Man undrar ju om webhallen tror att folk är korkade eller iof, amazons priser syns väl kanske inte på prisjakt och webhallen vill väl bara ”vara billigast där” antar jag.

X2HR sålde Amazon för 676kr inkl frakt nyligen under typ en veckas tid och har ett pris på 999kr nu.

Då sätter man ut de i julkalendern för nästan 200kr mer än vad amazon säljer för? 😂

Jääklar vilken kanondeal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Man undrar ju om webhallen tror att folk är korkade eller iof, amazons priser syns väl kanske inte på prisjakt och webhallen vill väl bara ”vara billigast där” antar jag.

X2HR sålde Amazon för 676kr inkl frakt nyligen under typ en veckas tid och har ett pris på 999kr nu.

Då sätter man ut de i julkalendern för 200kr mer än vad amazon säljer för? 😂

Jääklar vilken kanondeal!

they do not aim to sell at cheapest price. They aim to sell as cheap as they can still make a profit. Almost no retailer in Sweden can compete with Amazon if they want to sell cheap - they can simply eat the lost to attract more customers.
in the end the buyers are the beneficial ones, but I sometimes feel bad for the retailers. I try to buy as much as I can from local retailers (if the price difference is not much), but the return alone makes me think twice...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Man undrar ju om webhallen tror att folk är korkade eller iof, amazons priser syns väl kanske inte på prisjakt och webhallen vill väl bara ”vara billigast där” antar jag.

X2HR sålde Amazon för 676kr inkl frakt nyligen under typ en veckas tid och har ett pris på 999kr nu.

Då sätter man ut de i julkalendern för nästan 200kr mer än vad amazon säljer för? 😂

Jääklar vilken kanondeal!

Det planerades säkerligen långt innan så det är mer en olycklig omständighet att Amazon slumpade ut dessa (till ett "för bra" pris) alldeles nyss. Dessutom är det ju ett helt okej pris idag.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bullyboy:

Då kan vi börja lista produkter direkt från prisjakt eller.
Den sajten finns redan och fyller sitt syfte.

Prisjakt hämtar inte priser från Amazon.se och tar inte hänsyn till alla medlemspriser, rabattkoder och skit som finns nu för tiden, så Prisjakt fyller inte sitt syfte alls längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Prisjakt hämtar inte priser från Amazon.se och tar inte hänsyn till alla medlemspriser, rabattkoder och skit som finns nu för tiden, så Prisjakt fyller inte sitt syfte alls längre.

Du citerar ett 9 år gammalt inlägg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Det planerades säkerligen långt innan så det är mer en olycklig omständighet att Amazon slumpade ut dessa (till ett "för bra" pris) alldeles nyss. Dessutom är det ju ett helt okej pris idag.

Möjligt och vi kan omöjligt veta vilka marginaler Webhallen har på dessa men lite kul är det allt för oss som har koll på prisbilden på dessa.

Man är nog mycket väl medvetna om att amazon kört dessa för under 700kr under en längre period men eftersom det inte syns på prisjakt så når ju webhallen en stor målgrupp som inte har koll på amazon.se och således är ju 1.150kr ingen tokig deal men för de som har koll är det typ 70% dyrare än vad amazon körde.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BengaBang:

Du citerar ett 9 år gammalt inlägg.

Haha, vad dumt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BostonGurkan:

Tack för snabb respons. Får bli en sådan.

Kom bara ihåg att uppdatera firmwaren på Kc2500. Äger en A2000 och KC2500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Du citerar ett 9 år gammalt inlägg.

Knutit näven i fickan i 9år över sitt agg gentemot prisjakt och nu tillslut så brast det! =D

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Knutit näven i fickan i 9år över sitt agg gentemot prisjakt och nu tillslut så brast det! =D

Haha, bättre sent än aldrig? 😂

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Mitt köp av X2HR på amazon är nog ett av de bästa köpen jag gjort på länge.
Väldigt sköna och har länge velat ha over ear men alltid varit så dyrt.
Synd att jag inte köpte några till barnen också.
Så stort tack till den som tipsade om dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Mitt köp av X2HR på amazon är nog ett av de bästa köpen jag gjort på länge.
Väldigt sköna och har länge velat ha over ear men alltid varit så dyrt.
Synd att jag inte köpte några till barnen också.
Så stort tack till den som tipsade om dem!

Håller med, för 670 spänn är det ett riktigt bra kap! Velat bra länge då jag ändå var nöjd med mina Fidelio l2 för spel, men ville ha lite med öppnare ljud.. dessa är verkligen bra! Som väntat funkar dom inte när frugan sitter och syr bakom mig.. men det problemet löser mina Sony xm3 😁