Quiz: Optisk och magnetisk media

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TermiSwe:

Mitt resultat: 9/10.

Efer att ha fått 4/10 så kom jag på denbriljanta iden att fuska och göra om provet(!)....quizet! Då blev det 9/10 vilket i sig är oroväckande brist på närminne.

Jo men då kan man fuska en gång till och få 10/10 på 36 sekunder. Hade egentligen 3/10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av medbor:

Samma här, kanske kunde 2-3 egentligen... ändå brände man konstant i flera år ju...

Mycket man glömmer uppenbarligen

Men inte så snälla frågor heller @JonasT

Nä, jag kanske gick lite overboard den här gången. Men ville samtidigt att den skulle vara lite svårare än vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nä, jag kanske gick lite overboard den här gången. Men ville samtidigt att den skulle vara lite svårare än vanligt.

Haha, snittet är ju nära 5, så inte helt illa ändå. Kul med obskyra grejer också, då får man lära sig något

Permalänk
Medlem
Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av Pirum:

Annars var det lite hemmaplan, även om jag inte hade en aning om att rev-drivarna hade 35GB lagring, det var ju riktigt bra för sin tid. Kanske snordyrt, kan inte minnas att det någon gång var aktuellt för mig dock.

Grävde lite i gömmorna och hittade mina gamla Rev-band! Stora frågan är om jag kan hitta själva läsaren också för att se vad som lagrats på dem.

Permalänk
Moderator, Testpilot

Jag kom rätt långt med lite kvalificerade gissningar

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av JonasT:

https://i.imgur.com/nfR9Njx.jpg

Grävde lite i gömmorna och hittade mina gamla Rev-band! Stora frågan är om jag kan hitta själva läsaren också för att se vad som lagrats på dem.

Jag tror jag vet vad du har lagrat på den där disken. Den är full med en massa chassi-bilder.

Permalänk
Medlem

Gissade på allt #zoomer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jupp jupp

Permalänk
Medlem

Men vad fn.... borde ha klarat det bättre - dock Iomega Rev-banden har gått helt under Radarn för min del då jag slutade med allt som hette bandlagring när en DVD-R skiva lagrade mer än de 4GB som de största QIC-banden jag hade då (Travankassetter på Iomega-bandenheter) och var billigare per styck.

Permalänk
Medlem

Inte min grej kan man lugnt säga😤

Permalänk
Medlem

Lite besviken på mig själv där.

Permalänk
Medlem

Men Vafan….vem har koll på alla dessa grejer??

Permalänk
Medlem

Vad hände där?

Permalänk
Medlem