Amazon planerar att göra tv-serie av Mass Effect

Permalänk
Medlem

Själv gillade jag Andromeda, inte lika mycket som ME-trilogin men ändå habilt spel.

Läste boken om vad som hände med den sista arken och en sådan serie hade jag lätt kunnat se, universumet är riktigt välbyggt men ändå med rum för improvisation hos författarna.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Asså nog för att han det rätt bra ut men vete inte om hans käklinje riktigt kan övertygande spela kvinna..

Och ser ärligt hellre first contact war etc med intressanta karaktärer och helst inte standard "army dude" som huvudkaraktär...

Skrivet av DevilsDad:

Femshep är inte canon

Permalänk
Medlem

Vad heter den där skäggmurveln på FZ, Calle?
Skulle ju passa perfekt, och med det skägget dessutom!

Permalänk
Medlem

Ja varför inte? Finns redan en Halo tv-serie teaser ute. Så fler tv serier baserade på spel stories är alltid roligt.

Permalänk
Medlem

Jeff = mini-me
Personifierad 100%, lika som bär

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag är jävligt tveksam. ME är för mig lika mycket karaktärerna och illusion of choice som universumet. Min spaning är att det kommer bli kexfest.

Hmm, en del kanske gillar kex?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Kan det verkligen vara billigare att köpa upp rättigheter för miljontals pengar istället för att skapa något nytt? Alltså jag fattar att dom vill rida på hypet av en redan känd IP men det känns så tråkigt.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Moton:

Kan det verkligen vara billigare att köpa upp rättigheter för miljontals pengar istället för att skapa något nytt? Alltså jag fattar att dom vill rida på hypet av en redan känd IP men det känns så tråkigt.

Tjäna pengar ska inte vara spännande, det ska vara förutsägbart (för en megacorp alltså). Och att "rida på hypet av en redan känd IP" är ett av de säkrare sätten att göra det.
Det säljer, alltså gör man det. Att skapa en ny IP är väldigt hit and miss, det finns otaliga IPs som man försökt starta upp som aldrig ledde nånstans pga sämre prestation än förväntat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Femshep är inte canon

Hela poängen är att det inte finns något orginal/rätt/fel. Det finns lika många olika Shepard som det finns spelare. En film som handlar om Shepard tror jag bara kommer bli fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Femshep är inte canon

Lika mycket canon som någon sheppard som någonsin existerat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |