Hjälp mig med att köpa delar till att bygga min gamingdator med budget på 25 000kr!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig med att köpa delar till att bygga min gamingdator med budget på 25 000kr!

Hej!

Jag behöver er hjälp med att bygga min första gamingdator med en budget på 25 000kr där jag vill få ut det mesta och bästa för upplevelsen!

Datorn kommer att användas mestadels för gaming men även för annat såsom film etc. Vill att datorn är tillräckligt bra så att jag kan spela i princip vad som helst utan några som helst problem - Spelen som jag spelar i dagsläget är WoW och Apex legends.
Jag kommer även att köpa till mus, tangentbord, hörlurar samt monitor men ej inkluderat i budgeten så tips på detta uppskattas också!

All hjälp uppskattas, tack på förhand!

Mvh
/Aleks

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Tack för detta! Men slutsumman hamnar på ca 13 000kr och min budget är 25 000kr - Kan jag får bättre saker för pengarna eller är det något jag missat?

Permalänk
Medlem

Väldigt overkill denna dator, men du får maximal prestanda vad jag kan hitta för din budget. Alternativt kan du fokusera på bättre ram, men då går priset upp mer. Du kan annars vänta tills vissa delar kommer på rea och hålla utkik efter sweclockers julkalender vilket kan då komma ändra på vissa komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTceazar:

Tack för detta! Men slutsumman hamnar på ca 13 000kr och min budget är 25 000kr - Kan jag får bättre saker för pengarna eller är det något jag missat?

God Jul! Det blev billigt i år! Kan du köpa en fin present till föräldrarna 😉

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"