Hur köper jag Phantasma (SOUL)?

Permalänk

Hur köper jag Phantasma (SOUL)?

Tjena,

Jag är HELT ny på det här med krypto men såg denna videon där han talar om phantasma krypto så tänkte köpa lite mer hittar ingen sida där man kan göra det på. Registrerade mig först på binance.com som jag trodde var en bra sida för att köpa krypto men verkar inte som man kan köpa phantasma där. Har försökt googla på andra sidor men inte hittat någon där man verkar kunna köpa valutan.

Permalänk
Medlem

https://www.coingecko.com/en/coins/phantasma
https://coinmarketcap.com/currencies/phantasma/
Där kan du se vilka kryptobörser som har Phantasma.

Jag har inte kollat din video och känner inte till Phantasma men jag vet att det finns många så kallade kryptogurus på Youtube som rekommenderar allt möjligt för att de själva kommer tjäna på det. Så var försiktig med att lyssna på rekommendationer.

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

https://www.coingecko.com/en/coins/phantasma
https://coinmarketcap.com/currencies/phantasma/
Där kan du se vilka kryptobörser som har Phantasma.

Jag har inte kollat din video och känner inte till Phantasma men jag vet att det finns många så kallade kryptogurus på Youtube som rekommenderar allt möjligt för att de själva kommer tjäna på det. Så var försiktig med att lyssna på rekommendationer.

Ok, tack för info! jag reggade mig på en sida som hette kucoin där man tydligen kunde köpa Phantasma, men för att göra en insättning med VISA kort där skickades man till en tredje-part som inte var godkänd av min bank, jag ringde till banken och frågade men det fanns ingen möjlighet att låsa upp betalningar till den aktören pga några eu direktiv hävdade dom.

Vilket är det smidigaste sättet att kunna föra över pengar till kucoin från ett vanligt svenskt bankkonto eller kontokort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Ok, tack för info! jag reggade mig på en sida som hette kucoin där man tydligen kunde köpa Phantasma, men för att göra en insättning med VISA kort där skickades man till en tredje-part som inte var godkänd av min bank, jag ringde till banken och frågade men det fanns ingen möjlighet att låsa upp betalningar till den aktören pga några eu direktiv hävdade dom.

Vilket är det smidigaste sättet att kunna föra över pengar till kucoin från ett vanligt svenskt bankkonto eller kontokort?

Det är långt ifrån smidigt men ett alternativ kan vara att sätta in pengar på Binance eftersom du ändå registrerade dig där igår. Sen köpa en kryptovaluta på Binance, ta ut kryptovalutan till ditt konto på Kucoin. Sälja kryptovalutan och köpa Phantasma.

En sak att tänka på är att det kan tillkomma avgifter när du för över kryptovalutor mellan börser. Vissa kryptovalutor är (mycket) dyrare än andra och vissa rör sig mycket i värde med.
Jag ser att Kucoin stödjer att köpa från USDT, det är en "stablecoin", så du kanske kan köpa USDT på Binance och föra över det. Då slipper du omvandla en gång till.

Jag hoppas någon annan har ett smidigare förslag

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Det är långt ifrån smidigt men ett alternativ kan vara att sätta in pengar på Binance eftersom du ändå registrerade dig där igår. Sen köpa en kryptovaluta på Binance, ta ut kryptovalutan till ditt konto på Kucoin. Sälja kryptovalutan och köpa Phantasma.

En sak att tänka på är att det kan tillkomma avgifter när du för över kryptovalutor mellan börser. Vissa kryptovalutor är (mycket) dyrare än andra och vissa rör sig mycket i värde med.
Jag ser att Kucoin stödjer att köpa från USDT, det är en "stablecoin", så du kanske kan köpa USDT på Binance och föra över det. Då slipper du omvandla en gång till.

Jag hoppas någon annan har ett smidigare förslag

Ok, tack. Verkar finnas lite olika alternativ för att sätta in pengar men ett alternativ verkar vara från "wallet". Vet du om det är ett smidigare alternativ? Och vad behöver jag isf skaffa för att kunna göra det?

Permalänk
Medlem

Sättet jag förklarade är det alternativet.
Du behöver kolla om du har möjlighet att föra över från binance, det kan finnas en spärr om du inte har identifierat dig till exempel.
Om du klickar på deposit now kommer du antagligen få en adress som du använder för att föra över till.