Nintendo switch (konsolen) och nintendo switch lite

Permalänk
Medlem

Nintendo switch (konsolen) och nintendo switch lite

Hej!

Har letat lite överallt för att få svar på denna frågan, även frågat kundservice på vissa butiker som säljer varorna men de kunde inte svara på detta.

Om man har ett familje nintendo switch (själva konsolen) och vi spelar mario kart. Kan sonen som har ett nintendo switch LITE joina oss via sin konsol (om han även har spelet)?

Hoppas ni har en bra dag.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Ja det kan han, men ni behöver då ha Nintendo Online.
Både "famijens konsol" och han själv.

350kr för ett år ligger ett familjeabb Nintendo Online
Då kan man vara totalt 6 personer i det abb.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja det kan han, men ni behöver då ha Nintendo Online.
Både "famijens konsol" och han själv.

350kr för ett år ligger ett familjeabb Nintendo Online
Då kan man vara totalt 6 personer i det abb.

Okej tack snälla för svaret.. men visst behöver sonen också ha spelet själv då? Så de räcker egentligen att en av oss skaffar oss det för 350 kr och att både ligger med i detta (abb)?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Palle188:

Okej tack snälla för svaret.. men visst behöver sonen också ha spelet själv då? Så de räcker egentligen att en av oss skaffar oss det för 350 kr och att både ligger med i detta (abb)?

Har ni spelet på fysisk media så måste han ha det själv också. Om ni köpt det digitalt så går det att köra det samtidigt om ni kör ena konsolen som
”Home console” och den andra som sekundär.

Så gör jag med mina ungar så de kan spela samma spel, var för sig eller ihop - men vi bara behöver köpa spelet en gång.

Lite trix, men lätt värt det med tanke på vad Switch -spel kostar idag!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har ni spelet på fysisk media så måste han ha det själv också. Om ni köpt det digitalt så går det att köra det samtidigt om ni kör ena konsolen som
”Home console” och den andra som sekundär.

Så gör jag med mina ungar så de kan spela samma spel, var för sig eller ihop - men vi bara behöver köpa spelet en gång.

Lite trix, men lätt värt det med tanke på vad Switch -spel kostar idag!

Okej, Jaha.. Ja då tabba jag mig lite genom att köpa mario kart spelet fysiskt. Då lönar det sig mer att köpa digitalt på konsolen så kan de andra bara spela från det.

Tack för svaren, har nämligen köpt ett nintendo switch som familjepresent och ett switch lite till sonen som ville ha switch.