Noctua NH-D15 och LGA1700 - har du fått monteringskit?

Permalänk
Medlem

Noctua NH-D15 och LGA1700 - har du fått monteringskit?

Någon som har fått sitt monteringskit från Noctua för att använda NH-D15 (eller annan av deras kylare) på LGA 1700-plattformen? I så fall, hur lång tid tog det?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det redan ska finnas med i min beställning av NH-U9S, vilket det enligt noctuas sida ska göra om den beställdes i november. Får se när hela ordern kommer om någon vecka kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Jag hoppas det redan ska finnas med i min beställning av NH-U9S, vilket det enligt noctuas sida ska göra om den beställdes i november. Får se när hela ordern kommer om någon vecka kanske.

Jag har redan kylaren så jag väntar "bara" på monteringskitet. Moderkort och processor landar i övermorgon och det kommer att klia rejält i fingrarna om monteringskitet dröjer (beställde för en dryg vecka sedan)l

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag har redan kylaren så jag väntar "bara" på monteringskitet. Moderkort och processor landar i övermorgon och det kommer att klia rejält i fingrarna om monteringskitet dröjer (beställde för en dryg vecka sedan)l

Å själv har jag 12900k+moderkort+4x16gb ddr5 liggandes bakom mig som jag i teorin skuuulle kunna montera in i mitt befintliga chassi. Men får vänta på att resterande komponenter kommer. Å sedan har jag lovat att brorsan å hans grabb ska få vara med att montera hela datorn så dröjer till nästa lördag innan jag får montera grejjerna även fastän jag nog får de i dagarna. Så det kliar bra mycket i fingrarna här med ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Någon som har fått sitt monteringskit från Noctua för att använda NH-D15 (eller annan av deras kylare) på LGA 1700-plattformen? I så fall, hur lång tid tog det?

Jag valde att beställa via amazon istället för att beställa från noctua direkt, just för att jag ville säkerställa att jag fick hem monteringskitet inom rimlig tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag valde att beställa via amazon istället för att beställa från noctua direkt, just för att jag ville säkerställa att jag fick hem monteringskitet inom rimlig tid.

Hur lång tid tog det att få det via Amazon?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Hur lång tid tog det att få det via Amazon?

3-4 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

3-4 dagar.

Verkar inte finnas för NH-D15 hos svenska Amazon längre. Bara den mindre modellen av kit.
Beställde från Noctua för en vecka sen, men inte hört ett knyst mer än att de mottagit beställningen och att de skulle höra av sig när den är skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickster:

Verkar inte finnas för NH-D15 hos svenska Amazon längre. Bara den mindre modellen av kit.
Beställde från Noctua för en vecka sen, men inte hört ett knyst mer än att de mottagit beställningen och att de skulle höra av sig när den är skickad.

Jag beställde från Noctua den 7 november och fick igår (16 november) meddelande om att de skickat.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag beställde från Noctua den 7 november och fick igår (16 november) meddelande om att de skickat.

Ok, då ligger jag två dagar efter dig, så de skickar förhoppningsvis innan helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickster:

Ok, då ligger jag två dagar efter dig, så de skickar förhoppningsvis innan helgen.

Fick mail idag om att leveransen beräknas vara framme på måndag.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

De kom fram till dörren nu på morgonen - beställde söndag 7 november och hade det i handen måndag 22 november.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

De kom fram till dörren nu på morgonen - beställde söndag 7 november och hade det i handen måndag 22 november.

Härligt!
Fick mail om att de skickade i torsdags, men verkar fortfarande bara vara registrerat och inte överlämnat till Deutche Post.
Jaja, den som väntar på något gott...

Permalänk
Medlem

"Elektronische Auftragsdaten wurden vom Versender übermittelt" till "Sendung in Verteilung" tog två dagar för mig. Håller tummarna för att Österrikarna (för du menade väl inte Deutsche Post?) gör vad de ska.

Jag bor i ett grannland till Österrike så kanske att det går en dag fortare här.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

"Elektronische Auftragsdaten wurden vom Versender übermittelt" till "Sendung in Verteilung" tog två dagar för mig. Håller tummarna för att Österrikarna (för du menade väl inte Deutsche Post?) gör vad de ska.

Jag bor i ett grannland till Österrike så kanske att det går en dag fortare här.

Jo... packet.deutschepost.com går min spårningslänk till.

Permalänk

Beställde kit i tisdags från Amazon och fick precis mail om att de har skickat försändelsen, så dröjer säkert till tis-ons... Vill bygga ihop min nya dator så snabbt som möjligt och orkade inte vänta ännu längre på Noctua att leverera..

Visa signatur

Main: i7 12700K @ Stock | RTX 3070 8 GB | 64 GB DDR4 | 1 TB NVMe SSD
Sec: i7 2600K @ 4.5GHz | GTX 960 4 GB | 16 GB DDR3 | 500 GB SSD
Lap: Ryzen 7 4700U | 16 GB LPDDR4X | 500 GB NVMe SSD

Permalänk
Medlem

Beställde från Noctua i tisdagskväll, betalade ca 50:- för expressfrakt och paketet är framme nu.

Permalänk
Skrivet av LÖVTRÄ:

Beställde från Noctua i tisdagskväll, betalade ca 50:- för expressfrakt och paketet är framme nu.

Samma jävla otur som vanligt har jag!

Kanske är Black Week som ställer till leveranstiderna för Amazon dock, idk.

Visa signatur

Main: i7 12700K @ Stock | RTX 3070 8 GB | 64 GB DDR4 | 1 TB NVMe SSD
Sec: i7 2600K @ 4.5GHz | GTX 960 4 GB | 16 GB DDR3 | 500 GB SSD
Lap: Ryzen 7 4700U | 16 GB LPDDR4X | 500 GB NVMe SSD

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt monteringskit i lördags och fick i tisdag bekräftelse att det har skickats, med spårningslänk.
Spårning har dock fortfarande inte börjat.
Hur lång tid tog det för er att se spårningen?
Jag har valt standard gratis frakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av o97olle:

Jag beställde mitt monteringskit i lördags och fick i tisdag bekräftelse att det har skickats, med spårningslänk.
Spårning har dock fortfarande inte börjat.
Hur lång tid tog det för er att se spårningen?
Jag har valt standard gratis frakten.

Samma för mig. Beställde för en vecka sedan. Fick också mejl och trackingnummer i tisdags men ingen händelse än.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Fick mitt från Amazon i måndags. Så 6 dagar från beställningen. Kommer nog inte hinna skruva ihop själva systemet innan jul dock, det är mycket plugg nu. Så hade likaväl kunnat beställa gratisvarianten direkt från Noctua..

Visa signatur

Main: i7 12700K @ Stock | RTX 3070 8 GB | 64 GB DDR4 | 1 TB NVMe SSD
Sec: i7 2600K @ 4.5GHz | GTX 960 4 GB | 16 GB DDR3 | 500 GB SSD
Lap: Ryzen 7 4700U | 16 GB LPDDR4X | 500 GB NVMe SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av o97olle:

Jag beställde mitt monteringskit i lördags och fick i tisdag bekräftelse att det har skickats, med spårningslänk.
Spårning har dock fortfarande inte börjat.
Hur lång tid tog det för er att se spårningen?
Jag har valt standard gratis frakten.

För mig tog det två dagar från bekräftelsen till det att spårningslänken blev aktiv.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Tog en vecka från att jag fick mail om att det skickats tills det kom i postlådan.

Köpte uppgraderingspaketet på Komplett så blir spännande att se om medföljande CM ML240L fungerar att kyla en 12900k eller om man ska montera på min gamla D14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Samma för mig. Beställde för en vecka sedan. Fick också mejl och trackingnummer i tisdags men ingen händelse än.

Orkar inte vänta längre. Beställde från Amazon för 95:- som kommer på torsdag. I värsta fall får jag två kit.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Fick ett trackingnummer tidigare i veckan men får nog vänta tills nästa vecka för att det skall bli aktivt.

Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk
Medlem

Precis nu, för några minuter sedan, fick jag ett nytt mail med nytt spårningsnummer. Annars är allt exakt lika, till och med datum.
Får se om denna fungerar. Jag ger det någon dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av o97olle:

Precis nu, för några minuter sedan, fick jag ett nytt mail med nytt spårningsnummer. Annars är allt exakt lika, till och med datum.
Får se om denna fungerar. Jag ger det någon dag.

Samma här. De verkar ha problem med att på iväg kitten...

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Fick ett likadant mejl idag identiskt med det första

Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk

Ännu ett mejl med ett tredje spårningsnummer kom nu...

Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrisKarln:

Ännu ett mejl med ett tredje spårningsnummer kom nu...

Japp, samma här.
Jag beställde faktiskt ett kit ifrån Amazon igår, då jag verkligen vill ha det under nästa vecka.