Permalänk
Medlem

Xbox Series X Gaming Station

Efter att ha tröttnat på min gamla PC så bestämde jag mig för att byta ut den mot en Xbox Series X. Förutom spel blir det även en del surfande (nya Edge Chromium stödjer mus).

Jag använder mus och tangentbord när det spelas fps-spel så som COD, Halo och Fortnite. Fungerar kanon!

Målet med min nya setup var att åstadkomma något minimalistiskt och stilrent. Trådlösa prylar rakt igenom! Byggde även ett ”svävande skrivbord”

Skärmen jag använder är en Acer Nitro 27" 1440p (XV272UV).

Tangentbordet är ett Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch. Musen även den från Razer, en DeathAdder V2 Pro HyperSpeed. Mus och tangetbord körs över samma usb-dongle, Razers så kallade "Multi-Device Dongle".

Headsetet är ett Turtle Beach Stealth 600X GEN2 med Xbox Wireless, dvs det behöver ingen usb-dongle för att ansluta till Xboxen.

Var till en början tveksam till att övergå helt och hållet till trådlöst men det visade sig fungera klockrent, inga fördröjningar vid spelande.

Kommentera och fråga gärna i tråden!

Besök galleriet här

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Efter att ha tröttnat på min gamla PC så bestämde jag mig för att byta ut den mot en Xbox Series X. Förutom spel blir det även en del surfande (nya Edge Chromium stödjer mus).

Jag använder mus och tangentbord när det spelas fps-spel så som COD, Halo och Fortnite. Fungerar kanon!

Målet med min nya setup var att åstadkomma något minimalistiskt och stilrent. Trådlösa prylar rakt igenom! Byggde även ett ”svävande skrivbord”

Besök galleriet här

Sata så cleant. Hade jag inte behövt min PC hemma så hade jag nog kört som du gör

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Tjusigt! Series X gör sig klart bättre på ett skrivbord än PS5.

Jag tyckte jag hörde att xboxen inte stödjer trådlös kringutrustning, men de menade kanske BT-adaptrar för att få just BT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Tjusigt! Series X gör sig klart bättre på ett skrivbord än PS5.

Jag tyckte jag hörde att xboxen inte stödjer trådlös kringutrustning, men de menade kanske BT-adaptrar för att få just BT.

Ja det måste vara BT de menade. Nu kör jag Razers trådlösa tangentbord och mus, funkar fint. Var lite tveksam till att spela med trådlösa prylar, men märker faktiskt ingen skillnad mot att köra trådat.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Ja det måste vara BT de menade. Nu kör jag Razers trådlösa tangentbord och mus, funkar fint. Var lite tveksam till att spela med trådlösa prylar, men märker faktiskt ingen skillnad mot att köra trådat.

Hur känns det när det kommer till shooters att spela med mus/tangentbord? Jag har för mig att det på äldre konsoler brukade vara så att musen "ersatte" en spak i kontrollschemat vilket gjorde att man inte kunde göra snabba 180 vändningar osv. Funkar det precis som i en dator nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Efter att ha tröttnat på min gamla PC så bestämde jag mig för att byta ut den mot en Xbox Series X. Förutom spel blir det även en del surfande (nya Edge Chromium stödjer mus).

Jag använder mus och tangentbord när det spelas fps-spel så som COD, Halo och Fortnite. Fungerar kanon!

Målet med min nya setup var att åstadkomma något minimalistiskt och stilrent. Trådlösa prylar rakt igenom! Byggde även ett ”svävande skrivbord”

Besök galleriet här

Snyggt, Office 365 bör väl fungera i edge tänker jag mig ifall man vill vara lite produktiv mellan spel sessionerna.

Permalänk
Medlem

Snyggt
Hur fungerar det med mus och tangentbord? Tror mig ha läst mig till att det bara är ett fåtal spel där det fungerar?

Edit: Hittade en lista, ganska många spel ändå.
https://xboxkbm.herokuapp.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Hur känns det när det kommer till shooters att spela med mus/tangentbord? Jag har för mig att det på äldre konsoler brukade vara så att musen "ersatte" en spak i kontrollschemat vilket gjorde att man inte kunde göra snabba 180 vändningar osv. Funkar det precis som i en dator nu?

Detta är min första Xbox så jag har ingen koll på tidigare modeller. Xbox Series X/S har stöd för mus, men det är upp till speltillverkaren att lägga till stödet i spelen.

Det funkar precis som på en dator när man spelar. Har dock bara kört Halo, Call Of Duty och Fortnite. Fastnade för nya Halo, en dröm att spela med mus och tangentbord Då jag tidigare spelat på PC så är det i princip omöjligt för mig att spela fps-spel med handkontroll…

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Snyggt, Office 365 bör väl fungera i edge tänker jag mig ifall man vill vara lite produktiv mellan spel sessionerna.

Ja det borde fungera fint. Använder nya Edge ganska mkt, läser en hel del.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Går det att spela Apex med mus/tagentbord? Upplever du att det släpar efter med mus/tagentbord kontra när man spelar med kontroll?

Edit: såg nu att Apex inte stöds, attans.

Visa signatur

Datorer är kul!