SweClockers söker Community Manager

Permalänk
Melding Plague

SweClockers söker Community Manager

Uppmärksamma de duktiga moddarna, överklockarna, experterna och ha stenkoll på forumtrådarna som briserar med aktivitet härnäst. Låter det roligt? Sök idag!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kollektivavtal? Lön? Avtalsförsäkringar?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Kollektivavtal? Lön? Avtalsförsäkringar?

God tillgång på dålig läsk, tandvårdsförsäkring?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Valonen:

Kollektivavtal? Lön? Avtalsförsäkringar?

Vi är inte bundna till något kollektivavtal.

Lönesättning är individuell och är därför något vi diskuterar på individuell basis. Baserat på erfarenhet, kvalifikationer etc.

Är du intresserad av jobbet är det såklart sådant vi kan diskutera i detalj.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Facklig representant? Brukar vara brukligt att en sådan nämns i annonser.

Hade gärna sökt men jag är nog dels för frispråkig men också troligen för gammal.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Facklig representant? Brukar vara brukligt att en sådan nämns i annonser.

Hade gärna sökt men jag är nog dels för frispråkig men också troligen för gammal.

+1 på frispråkigheten som inte alltid gillas i forumet plus att man bör bo i Stockholm och dessutom har jag ett jobb jag trivs med.

Jag får hålla mig till att vara medlem på forumet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Facklig representant? Brukar vara brukligt att en sådan nämns i annonser.

Anton hade skrivit ovan att de inte är bundna till något kollektivavtal/förbund. Därav tror jag inte att detta är något de kan presentera i en annons.

Men ingen riktig förlust egentligen om villkor och förmåner är likt eller bättre än kollektivavtalen.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Anton hade skrivit ovan att de inte är bundna till något kollektivavtal/förbund. Därav tror jag inte att detta är något de kan presentera i en annons.

Men ingen riktig förlust egentligen om villkor och förmåner är likt eller bättre än kollektivavtalen.

Fast ur ett fackligt perspektiv är det extra viktigt om det inte finns kollektivavtal. Men, det var bara en frågeställning och inte menat som någon kritik.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi är inte bundna till något kollektivavtal.

Lönesättning är individuell och är därför något vi diskuterar på individuell basis. Baserat på erfarenhet, kvalifikationer etc.

Är du intresserad av jobbet är det såklart sådant vi kan diskutera i detalj.

Tandvård för helvette! För min del kan vi håva en del pengar om folk anser att jag har bra kronor. Eftersom de är återföljsam så anser jag att min timpenning ökat med 250kr per timme.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Tandvård för helvette! För min del kan vi håva en del pengar om folk anser att jag har bra kronor. Eftersom de är återföljsam så anser jag att min timpenning ökat med 250kr per timme.

Nä, men jag kryper till helgs nu. Har jag räknat rätt så är mina tandproblem magiskt borta om kort!

Skrivet av Sysop:

God tillgång på dålig läsk, tandvårdsförsäkring?

Swec gav mig mest god tillgång på bra läsk!

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Det är väldigt mycket "vi vill ha", och väldigt lite "vi erbjuder" i annonsen
Vart ligger kontoret, och vad kostar det att bo i dom delarna av Stockholm?
En 3:a på Östermalm kostar runt 10-15 miljoner. Bolån på SEB visar en månadskostnad på ca 40.000/månad med lån.
Så en lön runt 70-90/mån?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Det är väldigt mycket "vi vill ha", och väldigt lite "vi erbjuder" i annonsen
Vart ligger kontoret, och vad kostar det att bo i dom delarna av Stockholm?
En 3:a på Östermalm kostar runt 10-15 miljoner. Bolån på SEB visar en månadskostnad på ca 40.000/månad med lån.
Så en lön runt 70-90/mån?

Häähää, jag förstår inte det här med att hela tiden behöva vara tillgänglig fysiskt på ett fysiskt kontor. Visst kanske man dyker upp någon gång varann vecka fysiskt för avstämning och samvaron.

Är detta verkligen ett tekniskt inriktat företag, som förstår sig på Teams, Zoom, Slack, Discord, och dylikt, eller hålls det egentligen på med aluminiumtillverkning i smyg bakom kulisserna?! Är Herr Hugosson egentligen en cementblandare?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Häähää, jag förstår inte det här med att hela tiden behöva vara tillgänglig fysiskt på ett fysiskt kontor. Visst kanske man dyker upp någon gång varann vecka fysiskt för avstämning och samvaron.

Är detta verkligen ett tekniskt inriktat företag, som förstår sig på Teams, Zoom, Slack, Discord, och dylikt, eller hålls det egentligen på med aluminiumtillverkning i smyg bakom kulisserna?! Är Herr Hugosson egentligen en cementblandare?!

Jag tror dock redaktionen är på plats större delen av tiden, något mindre nu under pandemin, men samma sak nämndes i annonsen för programmerare nyligen.

Dock behöver man såklart inte bo inom kort promenadavstånd i en stad som Stockholm med vettig lokaltrafik

Permalänk
Medlem

Tillåter tjänsten att man kan jobba hemifrån?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av PlogarN97:

Tillåter tjänsten att man kan jobba hemifrån?

Utgångsläget är arbete på plats och på fält. Beroende på dagsaktuell syssla så kan man absolut köra vissa dagar hemifrån - men det är undantaget snarare än regeln.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Utgångsläget är arbete på plats och på fält. Beroende på dagsaktuell syssla så kan man absolut köra vissa dagar hemifrån - men det är undantaget snarare än regeln.

Följer ni FHMs rekommendationer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Det är väldigt mycket "vi vill ha", och väldigt lite "vi erbjuder" i annonsen
Vart ligger kontoret, och vad kostar det att bo i dom delarna av Stockholm?
En 3:a på Östermalm kostar runt 10-15 miljoner. Bolån på SEB visar en månadskostnad på ca 40.000/månad med lån.
Så en lön runt 70-90/mån?

Varför skulle Geeks som arbetsgivare lägga sig i kostnad för boende i Stockholm? Det är upp till dig som arbetstagare att lösa.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vad dryga folk ska vara

Det är självklart upp till den som söker att bestämma sig om hen vill jobba där eller inte, ni pratar om jobbet som att det är tvång att jobba där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Herrejävlar vad dryga folk ska vara

Det är självklart upp till den som söker att bestämma sig om hen vill jobba där eller inte, ni pratar om jobbet som att det är tvång att jobba där.

Word på den

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Herrejävlar vad dryga folk ska vara

Det är självklart upp till den som söker att bestämma sig om hen vill jobba där eller inte, ni pratar om jobbet som att det är tvång att jobba där.

Har vi något svenskt ord för "Entitlement"? Vanligt förekommande under 10- och 20-talet.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snudge_B:

Har vi något svenskt ord för "Entitlement"? Vanligt förekommande under 10- och 20-talet.

"Självberättigande" av "Self-entitlement" skulle jag föreslå. "Självberättigad" = "Self-entitled".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Det är väldigt mycket "vi vill ha", och väldigt lite "vi erbjuder" i annonsen
Vart ligger kontoret, och vad kostar det att bo i dom delarna av Stockholm?
En 3:a på Östermalm kostar runt 10-15 miljoner. Bolån på SEB visar en månadskostnad på ca 40.000/månad med lån.
Så en lön runt 70-90/mån?

Imponerande att en person som bor i Stockholm aldrig åkt och inte känner till tunnelbanan. Du förstår, man går ner i underjorden, sedan är det liksom en jättelång buss där på räls som tar en vart man vill. Karlaplan är längst upp till höger på kartan och lätt att ta sig till

Annars om jag får tycka något så borde redaktionen aktivt söka och försöka få tag i någon ung trevlig tjej om det går, börjar bli tillräckligt med gubbar här på SweClockers. Mig själv inkluderat. Ni kan gott ta lite inspiration från inet, de har lyckats få till en kul och avslappnad stämning på sin youtube kanal tycker jag: https://www.youtube.com/c/inet/videos

Permalänk
Föredetting

Jag börjar förstå varför man aldrig hör av rekryterare efter att man sökt ett jobb.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Det är väldigt mycket "vi vill ha", och väldigt lite "vi erbjuder" i annonsen
Vart ligger kontoret, och vad kostar det att bo i dom delarna av Stockholm?
En 3:a på Östermalm kostar runt 10-15 miljoner. Bolån på SEB visar en månadskostnad på ca 40.000/månad med lån.
Så en lön runt 70-90/mån?

Fast om du inte lånar till lägenheten så är det oftast väldigt billigt. Det är oftast gamla fina bostadsrättsföreningar där avgiften kan hamna under 2000 kr för en 3-4:a.

Så då bör man klara sig med en ganska låg lön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Fast om du inte lånar till lägenheten så är det oftast väldigt billigt. Det är oftast gamla fina bostadsrättsföreningar där avgiften kan hamna under 2000 kr för en 3-4:a.

Så då bör man klara sig med en ganska låg lön.

Känner du många som kan casha 15MSEK?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Man måste inte bo bredvid sin arbetsplats. jag pluggar i kista och bor i tullinge, dörr till dörr tar ungefär 1 timme kommunalt. bilen tar längre tid eftersom stockholm är belamrat med bilar 24/7.
Jobbade förut i kungens kurva och från tullinge med buss + byte tog det lite över 30 minuter. så det kan gå rätt snabbt att ta sig runt även kommunalt. Min dam är ifrån skogarna i norr och där är det annorlunda såklart, där kan det ta en timme mellan stoppen

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Annars om jag får tycka något så borde redaktionen aktivt söka och försöka få tag i någon ung trevlig tjej om det går, börjar bli tillräckligt med gubbar här på SweClockers. Mig själv inkluderat. Ni kan gott ta lite inspiration från inet, de har lyckats få till en kul och avslappnad stämning på sin youtube kanal tycker jag: https://www.youtube.com/c/inet/videos

Är det inte bättre att försöka få tag på någon som kvalificerar för jobbet än att företaget själva aktivt ska leta efter en "ung trevlig tjej" för det är mycket gubbar på denna sida?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sʍǝɔןoɔʞǝɹs:

Är det inte bättre att försöka få tag på någon som kvalificerar för jobbet än att företaget själva aktivt ska leta efter en "ung trevlig tjej" för det är mycket gubbar på denna sida?

Ena behöver utesluta det andra. Det är ju inte snack om könskvotering, utan få en annan dynamik. Noelia tillför sjukt mycket med sin medverkan trots att JonasT är min favorit efter alla dessa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Imponerande att en person som bor i Stockholm aldrig åkt och inte känner till tunnelbanan. Du förstår, man går ner i underjorden, sedan är det liksom en jättelång buss där på räls som tar en vart man vill. Karlaplan är längst upp till höger på kartan och lätt att ta sig till

https://i.ibb.co/7XRfLRZ/f.jpg

Annars om jag får tycka något så borde redaktionen aktivt söka och försöka få tag i någon ung trevlig tjej om det går, börjar bli tillräckligt med gubbar här på SweClockers. Mig själv inkluderat. Ni kan gott ta lite inspiration från inet, de har lyckats få till en kul och avslappnad stämning på sin youtube kanal tycker jag: https://www.youtube.com/c/inet/videos

Håller med dig, det finns garanterat någon kvinna/tjej som kvalificerar sig för jobbet.

Permalänk
Snusfri

Bäst person för jobbet, om det så är en fd fåraherde från Polen eller exotisk stolpsmekare från Korpilombolo spelar ingen roll.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro