Permalänk
Medlem

Lagg i Warzone?

Hej!
Är det någon som vet vad man kan göra vid lagg på Warzone? Lagget uppstår oftast när jag är i närstrid med andra spelare, vilket är fruktansvärt irriterande.
Vad beror det på?

Sitter med en ganska kraftfull PC och i mitt fall spelar inte grafikinställningarna någon roll då jag ligger långt under "max".
Setup:
i7-8700k
RTX 3080
RAM, DDR4 2x8GB
SuperNOVA 650W GQ
+
Kingston SSD A400 240GB
Corsair SSD 120GB
1 TB hårddisk
1 TB hårddisk

Har fiber, 250/mbit kör med kabel.

MVH

Permalänk
Medlem

Lite torftigt med information i din trådstart så för att du ska få rätt hjälp kan det vara bra att du förklarar: Hur menar du med lagg? Har du kollat så att ingenting åkt på av misstag i dina settings? Vad har du för temps när du spelar? Har du nyligen uppdaterat drivrutiner eller patchat spelet? Warzone är ju ökänt för att ha ganska dålig kod.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Samsung Sverige

Kolla din processoranvändning. Det kan faktiskt lustigt nog vara processorn som bottle-neckar ibland i Warzone. En kompis kunde inte ha discord igång samtidigt som Warzone då han fick frame-drops. Det var iofs en sämre Intel 84XX eller vad det var, minns inte riktigt

Ta också en titt på hur mycket RAM som används under spelande, 16 GB bör räcka men ifall du har en del andra program igång så kan det bli lite för lite.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Lite torftigt med information i din trådstart så för att du ska få rätt hjälp kan det vara bra att du förklarar: Hur menar du med lagg? Har du kollat så att ingenting åkt på av misstag i dina settings? Vad har du för temps när du spelar? Har du nyligen uppdaterat drivrutiner eller patchat spelet? Warzone är ju ökänt för att ha ganska dålig kod.

Alltså FPS droppar till under 10 i närstrider, när ett fordon kör förbi och bilden typ fryser i några sekunder för att sedan återgå till normalt när man är död.. Händer en och annan gång när man hoppar ur planet med och vaknar upp död på marken... xD

Warzone har ju kontinuerliga uppdateringar, likadant med drivrutiner till grafikkortet.
Finns det några specifika inställningar i settings som kan ha med just detta att göra?
Menar du tempen i datorn vid spel?

Tror det alltid, till och från har varit samma FPS dropp under tiden jag lirat spelet men igår när jag lirade med några vänner var det bara jag som upplevde denna typen av Lagg, så jag blev fundersam till detta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Kolla din processoranvändning. Det kan faktiskt lustigt nog vara processorn som bottle-neckar ibland i Warzone. En kompis kunde inte ha discord igång samtidigt som Warzone då han fick frame-drops. Det var iofs en sämre Intel 84XX eller vad det var, minns inte riktigt

Ta också en titt på hur mycket RAM som används under spelande, 16 GB bör räcka men ifall du har en del andra program igång så kan det bli lite för lite.

//Pontus

Vet du om det finns något bra program som visar datorn användning och kapacitet under spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoopapa:

Vet du om det finns något bra program som visar datorn användning och kapacitet under spel?

MSI Afterburner eller HWINFO borde ge dig allt du önskar. Har du annars prövat att ta bort alla configfiler och ominstallera spelet?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Yoopapa:

Vet du om det finns något bra program som visar datorn användning och kapacitet under spel?

Aktivitetshanteraren, eller Task Manager på engelska. Default-programmet i windows

Du kommer åt det genom att trycka CTRL + SHIFT + ESC

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på några månader men när jag spelade så låg ofta Ram strax under 16gig (har 32) och när man hade Discord och Origin igång i bakgrunden så stack det upp över 16 gig. Så kanske ram som inte räcker till?

Permalänk
Inaktiv

Jag upplever precis samma problem i Warzone. Jag undrar om det är cpu som är bottleneck eller något annat. Vid eldstrid är det som mina rörelser fryser lite och jag har inte en chans överhuvudtaget.
Ibland känns det som det är delay mellen mus och spel.

Permalänk
Medlem

Denna videon hjälpte mig med FPS och lagg

https://www.youtube.com/watch?v=p9_3Ie6UmOE

Visa signatur

B.