TV-guiden 2021/2022 - hjälp med att navigera utbudet under rean

Permalänk
Medlem
Skrivet av altec:

Jag passar på att lägga ut frågan här för jag vill inte starta en tråd till som säkert är besvarad 100ggr...

Jag behöver uppgradera mig från en panasonic vt60,
Vi streamar nästan uteslutande serier och film men grabben är snart 5 så får nog köpa ett tv-spel snart för att spela med.
Jag tänker mig en budget upp till 20' för en skärm runt 70" vad ska jag sikta på?

Passa på medan den fortfarande kostar 20 000.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724835

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

@Laxpudding Skulle du klassa c825 som en bättre TV än x90j för Netflix/Sport i ett ljust rum. Kan ändra belysningen efter behov men fönsterna är permanenta (har ingen lust med att dra upp o ner persiennerna allt för ofta) så det behövs ett bra reflexfilter under de ljusa timmarna av dagen.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Clasito:

@Laxpudding Skulle du klassa c825 som en bättre TV än x90j för Netflix/Sport i ett ljust rum. Kan ändra belysningen efter behov men fönsterna är permanenta (har ingen lust med att dra upp o ner persiennerna allt för ofta) så det behövs ett bra reflexfilter under de ljusa timmarna av dagen.

Skulle beskriva reflexfiltren som snarlika där C825 kan dämpa sekundära reflexer lite bättre men att båda är lika halvbra på direkta reflexer. Överstrålningen ser ungefär likadan ut. C825 har mer ljusstyrka men det hjälper inte värst mot direkta reflexer utan mer för att överrösta ett överlagt ljust rum.

Bådas reflexfilter är alltså steget sämre än OLED-filtret och det filter som sitter i Sony X95J.

Permalänk
Medlem

Slog till på en LG oled c65. Väldigt trevlig absolut, men då jag har en äldre stärkare utan 4k tänkte jag förlita mig på ARC.. det funkar som en påse skit, PCM stereo går att få, men DD, DD+ osv bara knäpper och sprakar "passtrough" yeah right. Det var ett område jag tyvärr inte läste på om, nu har jag hittat dom drösvis av trådar där folk sitter med samma situation. Blir väl att punga ut 10k+ för en ny stärkare

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Slog till på en LG oled c65. Väldigt trevlig absolut, men då jag har en äldre stärkare utan 4k tänkte jag förlita mig på ARC.. det funkar som en påse skit, PCM stereo går att få, men DD, DD+ osv bara knäpper och sprakar "passtrough" yeah right. Det var ett område jag tyvärr inte läste på om, nu har jag hittat dom drösvis av trådar där folk sitter med samma situation. Blir väl att punga ut 10k+ för en ny stärkare

Lyckades du lista ut i vilken komponent felet/buggen ligger? Om det bara handlar om att ge eARC till en gammal förstärkare som redan har stöd för de ljudformat man vill ha finns ju enheter så som shARC att köpa.

https://www.thenaudio.com/

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av altec:

Jag passar på att lägga ut frågan här för jag vill inte starta en tråd till som säkert är besvarad 100ggr...

Jag behöver uppgradera mig från en panasonic vt60,
Vi streamar nästan uteslutande serier och film men grabben är snart 5 så får nog köpa ett tv-spel snart för att spela med.
Jag tänker mig en budget upp till 20' för en skärm runt 70" vad ska jag sikta på?

Skrivet av Scarabeo:

Passa på medan den fortfarande kostar 20 000.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724835

Instämmer, med en VT60 som var Panasonics i princip top of the line-modell och sista Plasma (Minus ZT men den var sjukt dyr) så kommer du inte bli nöjd med något annat än just en OLED-panel för att få rätt svärta.

LGs apparater är bra allround-TVs, även för spel men skrivs mycket gott om Sonys men även Panasonics 2021-OLEDs och att de har bättre färger etc "out of the box".

Men med en ganska "snäv" budget runt 20k och att du vill ha en storlek på 70" (eller över) så tror jag en A1-modell är ditt absolut bästa val!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Instämmer, med en VT60 som var Panasonics i princip top of the line-modell och sista Plasma (Minus ZT men den var sjukt dyr) så kommer du inte bli nöjd med något annat än just en OLED-panel för att få rätt svärta.

LGs apparater är bra allround-TVs, även för spel men skrivs mycket gott om Sonys men även Panasonics 2021-OLEDs och att de har bättre färger etc "out of the box".

Men med en ganska "snäv" budget runt 20k och att du vill ha en storlek på 70" (eller över) så tror jag en A1-modell är ditt absolut bästa val!

Lite komiskt, tänkte beställa idag faktiskt..
Om man får en bättre tv för pengen vid 65" så är det nog att föredra faktiskt, därför jag skrev runt 70
Har du något annat tips annars får det bli en A1 🧑‍🎄

Permalänk
Medlem
Skrivet av altec:

Lite komiskt, tänkte beställa idag faktiskt..
Om man får en bättre tv för pengen vid 65" så är det nog att föredra faktiskt, därför jag skrev runt 70
Har du något annat tips annars får det bli en A1 🧑‍🎄

Du har lite dålig timing i och med att Black Week-priserna delvis är borta och nästa race lär bli först till mellandagsrean.

Om du inte kan vänta så är A1:an nog mest bang för pengarna om du vill upp rejält i storlek, annars är ju LGs B1 eller C1-modeller bra värde också på 65".

Läs guiden om du inte redan gjort det (Länk på förstasidan i tråden!). Panasonics JZ1000-modell verkar väldigt bra men just nu ganska mycket över din budget där 65" kostar 25k i skrivandets stund.

Annars finns också Sonys 80J-modeller:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5753146

"OLED A80J är fortfarande, tillsammans med Panasonics enklare OLED-modeller, ett starkare alternativ för färgprecision jämfört med LG:s och Philips OLED-modeller.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Lyckades du lista ut i vilken komponent felet/buggen ligger? Om det bara handlar om att ge eARC till en gammal förstärkare som redan har stöd för de ljudformat man vill ha finns ju enheter så som shARC att köpa.

https://www.thenaudio.com/

Nej, ingen aning vad problemet är. Läst forum och testat alla tänkbara varianter. Input som bitstream eller PCM och passtrough från tvn via ARC till receivern, den identifierar att det är t,ex DD+ som kommer, men det är bara knäpp och skrap. Vissa påstår sig ha löst det med "bättre" hdmi kabel, ARC har dock inget krav på specifik HDMI kabel som eARC har.

Den där såg ju bra ut, känns dock rätt dyrt för att få något som borde fungera att fungera :/

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av B.Linder:

Vissa påstår sig ha löst det med "bättre" hdmi kabel, ARC har dock inget krav på specifik HDMI kabel som eARC har.

ARC och eARC använder Ethernet-kopplingen (vilken aldrig användes för Ethernet i praktiken) till ljudreturen. Ur kabelns synpunkt är det ingen skillnaden mellan ARC och eARC utan det är helt och hållet en fråga om kretsarna i vardera änden. Så även de problem som uppstår med knäppningar och fel i ljudet – det är kretsarna det hänger på. Vore det fysiskt fel på kabeln med något glapp eller liknande skulle allt ljud krångla och inte enbart specifika codecs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

ARC och eARC använder Ethernet-kopplingen (vilken aldrig användes för Ethernet i praktiken) till ljudreturen. Ur kabelns synpunkt är det ingen skillnaden mellan ARC och eARC utan det är helt och hållet en fråga om kretsarna i vardera änden. Så även de problem som uppstår med knäppningar och fel i ljudet – det är kretsarna det hänger på. Vore det fysiskt fel på kabeln med något glapp eller liknande skulle allt ljud krångla och inte enbart specifika codecs.

Ah, jag läste det som att eARC krävde 2.1, men standarden lanserades bara tillsammans med 2.1 och kräver inte en 2.1 kabel för funktionen?

Nä precis, PCM funkar ju och låter som det ska, dock bara Stereo.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av B.Linder:

Ah, jag läste det som att eARC krävde 2.1, men standarden lanserades bara tillsammans med 2.1 och kräver inte en 2.1 kabel för funktionen?

Det finns inget som heter 2.1-kabel. Verifierat certifierade HDMI-kablar däremot ser till att alla funktioner som kretsarna kan använda fungerar över kabeln. Premium High Speed för 18 Gbps och Ultra High Speed för 48 Gbps. I övrigt är det bara förvirrande att tala om HDMI-versioner, särskilt när det gäller kablar.

Du kan ta en HDMI-kabel från 2005 och köra eARC så länge den är kopplad på alla pinnar. Kravet för ARC/eARC är Ethernet-kopplingen och den är så gott som standard idag eftersom ARC började användas för mer än 10 år sedan.

Permalänk
Medlem

Är så här inledningsvis helnöjd med A1 77 och nöjd att jag inte tog C1 i 65. Storleken gör skillnad! Bilden med HDR är riktigt bra, där till och med sambon – som är totalt ointresserad – var nöjd och erkände att det "ser ut som på riktigt".

Enda orosmolnet är banding, främst på vänstra sidan. Får se om det går till sig.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Sitter på en beställning på TCL 65C825 och hade inte läst artiklen innan jag la den. Är det någon som kan förklara vad som menas med "Det ska sägas att i skrivande stund har modellen problem med att kombinera alla ”tre stora” med 4K/120, VRR och HDR samtidigt. Något TCL tittar på att korrigera.". Läste testpiloten men skulle vilja veta om någon har mer information om vad det praktiskt betyder? I min erfarenhet med TV tillverkarkare så betyder "att titta på det" att de tittar på det och om du köper nästa modell så är det fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Nej, ingen aning vad problemet är. Läst forum och testat alla tänkbara varianter. Input som bitstream eller PCM och passtrough från tvn via ARC till receivern, den identifierar att det är t,ex DD+ som kommer, men det är bara knäpp och skrap. Vissa påstår sig ha löst det med "bättre" hdmi kabel, ARC har dock inget krav på specifik HDMI kabel som eARC har.

Den där såg ju bra ut, känns dock rätt dyrt för att få något som borde fungera att fungera :/

Ok, jag tänkte att de trådar du läst kanske kommit fram till vilken komponent som var orsaken.

Prylen jag länkade var inte nödvändigtvis tänkt att lösa ditt problem med sprakande utan istället en lösning för att slippa köpa en ny förstärkare om du har en som stödjer moderna ljudformat men saknar eARC. Om problemet visade sig vara med din förstärkares ARC-implementation skulle den dock kunna lösa den biten dock eftersom shARC ger dig en ljud och fejkad bildsignal som du kopplar in via din förstärkares vanliga HDMI-ingångar.

Skrivet av B.Linder:

Ah, jag läste det som att eARC krävde 2.1, men standarden lanserades bara tillsammans med 2.1 och kräver inte en 2.1 kabel för funktionen?

Nä precis, PCM funkar ju och låter som det ska, dock bara Stereo.

Nej, eARC introducerades som en del av HDMI 2.1-specifikationen men går bra att implementera på äldre enheter (kan säkert finnas vissa begränsningar men finns flera enheter som fick eARC i efterhand via en firmware-uppdatering) och med äldre kablar.

Skrivet av Laxpudding:

Det finns inget som heter 2.1-kabel. Verifierat certifierade HDMI-kablar däremot ser till att alla funktioner som kretsarna kan använda fungerar över kabeln. Premium High Speed för 18 Gbps och Ultra High Speed för 48 Gbps. I övrigt är det bara förvirrande att tala om HDMI-versioner, särskilt när det gäller kablar.

Du kan ta en HDMI-kabel från 2005 och köra eARC så länge den är kopplad på alla pinnar. Kravet för ARC/eARC är Ethernet-kopplingen och den är så gott som standard idag eftersom ARC började användas för mer än 10 år sedan.

På tal om Ultra High Speed-kablar så verkar ju inte den certifieringen vara särskilt strikt. Antingen det eller så fuskar exempelvis Deltaco och andra friskt med detta även fast de sätter loggan på förpackningen och tillsynes har en kod för att verifiera detta (se sista bilden på länken nedan).

https://www.deltaco.se/produkter/deltaco/kablar-adaptrar/hdmi...

Sedan jämför man med folks kommentarer på Webhallen där en del knappt kan köra 4K 30Hz på dem. Tyvärr räcker det inte att skanna QR-koden med den officiella appen, den kräver också att kameran bekräftar att det är ett riktigt hologram så antar att jag får dekompilera appen för att hitta API:et för att verifiera själva QR-koden.

https://www.webhallen.com/se/product/337028-Deltaco-Ultra-Hig...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av blunden:

På tal om Ultra High Speed-kablar så verkar ju inte den certifieringen vara särskilt strikt. Antingen det eller så fuskar exempelvis Deltaco och andra friskt med detta även fast de sätter loggan på förpackningen och tillsynes har en kod för att verifiera detta (se sista bilden på länken nedan).

https://www.deltaco.se/produkter/deltaco/kablar-adaptrar/hdmi...

Sedan jämför man med folks kommentarer på Webhallen där en del knappt kan köra 4K 30Hz på dem. Tyvärr räcker det inte att skanna QR-koden med den officiella appen, den kräver också att kameran bekräftar att det är ett riktigt hologram så antar att jag får dekompilera appen för att hitta API:et för att verifiera själva QR-koden.

https://www.webhallen.com/se/product/337028-Deltaco-Ultra-Hig...

Vad jag vet så är inte Webhallens kommentarsfält ett granskande organ av certifieringars äkthet. Så dra slutsater om fusk baserat på detta – hur tänker du då?

HDMI-appen anger specifikt kabelns tillverkare, artikelnummer och kabelns längd efter man läst av QR-kod och hologram. Med uppmaning om att rapportera ifall produkten man köpt inte är samma som anges i Appen.

Det finns hundra orsaker till att en modern och kort HDMI-kabel inte får igenom mer än 4K/30. Allt från ett dåligt exemplar som borde reklameras till den kanske rimligare förklaringen att prylarna som ansluts inte klarar mer än just 4K/30. Bara att personen som försöker använda kabeln inte greppat alla detaljer. Vilket är det vanligaste svaret runt kabelfrågor här på forumet. Man hoppas kabeln ska lösa något problem som egentligen ligger hos prylarna själva eller lika ofta: i handhavandet runt de prylar man använder.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av aker:

Sitter på en beställning på TCL 65C825 och hade inte läst artiklen innan jag la den. Är det någon som kan förklara vad som menas med "Det ska sägas att i skrivande stund har modellen problem med att kombinera alla ”tre stora” med 4K/120, VRR och HDR samtidigt. Något TCL tittar på att korrigera.". Läste testpiloten men skulle vilja veta om någon har mer information om vad det praktiskt betyder? I min erfarenhet med TV tillverkarkare så betyder "att titta på det" att de tittar på det och om du köper nästa modell så är det fixat.

Testpiloten har du här: https://www.sweclockers.com/testpilot/33032-testpilot-tcl-65c...

Där framgår det att det är problem med Nvidia-kort vid 4K/120 och VRR. Så har du Nvidia-kort och behov av just VRR i alla scenarion kan det vara värt att gå på någon modell som är bekräftad att fungera med Nvidia-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Testpiloten har du här: https://www.sweclockers.com/testpilot/33032-testpilot-tcl-65c...

Där framgår det att det är problem med Nvidia-kort vid 4K/120 och VRR. Så har du Nvidia-kort och behov av just VRR i alla scenarion kan det vara värt att gå på någon modell som är bekräftad att fungera med Nvidia-kort.

Då jag sitter med samma kombo så kan jag meddela att kombon troligen inte är specifik för VRR (iaf inte för mig) utan gäller 4K/120Hz oavsett VRR HDR RGB YCBCR 8-12-Bit. Alla kombinationer på 4K/120Hz ger slumpmässigt svart skärm och frånkoppling. Väntar svar från TCL.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Testpiloten har du här: https://www.sweclockers.com/testpilot/33032-testpilot-tcl-65c...

Där framgår det att det är problem med Nvidia-kort vid 4K/120 och VRR. Så har du Nvidia-kort och behov av just VRR i alla scenarion kan det vara värt att gå på någon modell som är bekräftad att fungera med Nvidia-kort.

Tacksam för feedback men läs frågan i sin helhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Vad jag vet så är inte Webhallens kommentarsfält ett granskande organ av certifieringars äkthet. Så dra slutsater om fusk baserat på detta – hur tänker du då?

HDMI-appen anger specifikt kabelns tillverkare, artikelnummer och kabelns längd efter man läst av QR-kod och hologram. Med uppmaning om att rapportera ifall produkten man köpt inte är samma som anges i Appen.

Det finns hundra orsaker till att en modern och kort HDMI-kabel inte får igenom mer än 4K/30. Allt från ett dåligt exemplar som borde reklameras till den kanske rimligare förklaringen att prylarna som ansluts inte klarar mer än just 4K/30. Bara att personen som försöker använda kabeln inte greppat alla detaljer. Vilket är det vanligaste svaret runt kabelfrågor här på forumet. Man hoppas kabeln ska lösa något problem som egentligen ligger hos prylarna själva eller lika ofta: i handhavandet runt de prylar man använder.

Naturligtvis litar jag på att testerna vid certifieringen är någorlunda rigorösa. Frågan är dock hur bra kvalitetskontrollen på kablarna är. Om folk har haft problem med dem är det ändå en potentiell indikator på att QC på fabriken kan vara bristfällig, även om det naturligtvis kan röra sig om handhavandefel. Historisk vet vi ju båda också att det har varit lite blandad kvalitet på de HDMI-kablar man hittar ute i handeln, därav min tveksamhet. Priset på dem är ju väldigt lågt jämfört med de flesta andra certifierade kablarna också (under hundralappen) om man handlar från rätt butik.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av blunden:

Naturligtvis litar jag på att testerna vid certifieringen är någorlunda rigorösa. Frågan är dock hur bra kvalitetskontrollen på kablarna är. Om folk har haft problem med dem är det ändå en potentiell indikator på att QC på fabriken kan vara bristfällig, även om det naturligtvis kan röra sig om handhavandefel. Historisk vet vi ju båda också att det har varit lite blandad kvalitet på de HDMI-kablar man hittar ute i handeln, därav min tveksamhet. Priset på dem är ju väldigt lågt jämfört med de flesta andra certifierade kablarna också (under hundralappen) om man handlar från rätt butik.

Det är tillverkningen som är certifierad. Inte att varje enskild kabel är testad. Har man en certifierad kabel som inte fungerar i en situation där en annan kabel fungerar bör man reklamera den produkten oavsett. Sedan kommer det alltid vara folk som har problem med fullt fungerande prylar. Det är livet liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det är tillverkningen som är certifierad. Inte att varje enskild kabel är testad. Har man en certifierad kabel som inte fungerar i en situation där en annan kabel fungerar bör man reklamera den produkten oavsett. Sedan kommer det alltid vara folk som har problem med fullt fungerande prylar. Det är livet liksom.

Ja, visst är det så. Någon form av kvalitetskontroll lär väl fabriken ha dock, vilket är det jag syftade på. Man får väl helt enkelt prova.

Det är synd att testutrustning för kablar är så dyr samt att det är svårt att hitta oberoende tester av detta. Hade varit väldigt intressant att läsa annars.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av aker:

Sitter på en beställning på TCL 65C825 och hade inte läst artiklen innan jag la den. Är det någon som kan förklara vad som menas med "Det ska sägas att i skrivande stund har modellen problem med att kombinera alla ”tre stora” med 4K/120, VRR och HDR samtidigt. Något TCL tittar på att korrigera.". Läste testpiloten men skulle vilja veta om någon har mer information om vad det praktiskt betyder? I min erfarenhet med TV tillverkarkare så betyder "att titta på det" att de tittar på det och om du köper nästa modell så är det fixat.

Halverad vertikal upplösning i 4K/120Hz, oberoende ingångskälla.
Mer info här:
https://youtu.be/gOxVqq088Cw
https://youtu.be/gvkOCdivnQM

Panasonic släppte nyligen en uppdatering till sina modeller som faktiskt löser detta, vilket ger mig hopp att även TCL kommer göra det. Men, samtidigt är Panasonic dom enda som har gjort det, inte ens Sony har kommit ut med en patch ännu och problemet kvarstår på produkter som nu är över 1 år gamla.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Tack @laxpudding för att du orkar fortsätta lysa upp i den mörka djungeln som är HDMI. Hoppas många läser sista sidan av dagens artikel, den behöver många läsa och förstå!

https://www.sweclockers.com/artikel/33413-tv-guiden-2021-2020...

Permalänk
Musikälskare

Imponerande guide och artikel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nu när jag bemödat mig att bli medlem här (pga av en intressant annons på marknaden..)
så måste jag också hylla @laxpudding för hans gedigna och intressanta artiklar om tv djungeln.
Har åtnjutit dennes kunskap under många år så hög tid att tacka för gott arbete!

felstavat
Permalänk
Medlem

Jag har sagt det förr och jag säger det igen.
Det finns verkligen inget som slår gaming i 4K på en 77" OLED i 120Hz med GSync. Om man har tröttnat på att spela på en liten skärm med tangentbord & mus så tar just detta upplevelsen till nästa nivå!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av grylle:

Nu när jag bemödat mig att bli medlem här (pga av en intressant annons på marknaden..)
så måste jag också hylla @laxpudding för hans gedigna och intressanta artiklar om tv djungeln.
Har åtnjutit dennes kunskap under många år så hög tid att tacka för gott arbete!

Välkommen in i värmen

Hoppas du hittar fler fina annonser och att vi har fler grymma artiklar från laxpudding att avnjuta.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag hatar patreon. Hade Thomas Ytterberg en patreon skulle jag dock gladeligen betala.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om att Biltema säljer hdmi 2.1 sladd för 99kr. Dom skriver att den klarar 48gbps så antar den är legit.
Finns dock bara i 1,5m men det borde väl räcka för dom flesta

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"