Permalänk
Avstängd

Fraktclockers

Jag är en av säkert fler på detta forum som flänger runt i landet i jobbet. Man ser samtidigt då och då personer som vill sälja saker som behöver förflyttas eller bara behöver hjälp att transportera sig själv.
Så tänkte att varför inte ha en tråd för just dessa lite knepiga transporter när det kanske inte är superpanik.

Som exempel så åker jag på onsdag från Västerås till Göteborg och omvänt på fredag. Är det någon som då behöver frakta något så finns möjligheten att kasta in det i min bil.

Jag hämtar hos personen och lämnar hos mottagaren. Kräver inte något betalt då jag ändå kör denna resa i tjänsten och måste jag åka några kilometer extra så är väl det skit samma.

Kanske kan vi ha en tråd där man informerar vart man ska åka och om det är någon som behöver frakt så hjälper man till.

Så, är det någon som behöver frakt mellan Västerås via Örebro och sen vidare till Göteborg på onsdagmorgon eller omvänt på fredagen.

Om tråden bör ligga under annan kategori så är det bara att flytta. Skulle min ide vara ointressant så lägger vi ner det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Samsung Sverige

Fan vad gott, vi får hoppas denhär tråden blir lite semi-officiell!

Jag köper en del cyklar som allt som oftast såklart är på andra sidan landet. Att frakta är ju inte påtal om så att lyckas ragga på en swecare till att frakta cykel vore inte helt fel

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samsung:

Fan vad gott, vi får hoppas denhär tråden blir lite semi-officiell!

Jag köper en del cyklar som allt som oftast såklart är på andra sidan landet. Att frakta är ju inte påtal om så att lyckas ragga på en swecare till att frakta cykel vore inte helt fel

Lite så jag tänkte att vi kan utnyttja varandra mera. Jag som sagt flänger runt i området mellansverige och uppåt i landet med några avstickare till Götet, Jönköping och Danmark ibland.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Kanske har vi fler som flänger runt i landet och kan tänka sig ta med något i skuffen om resorna passar ihop.

Men finns det inget behov av denna hjälp så lägger vi ner det innan det ens börjat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10