Permalänk

MS flightsimulator

Jag köpte MS flightsimulator 2020 för något år sedan.
Den kom i ett stort antal dvdskivor som jag kunde installera efter
att ha köpt en extern dvdspelare. Det tog en hisklig tid.
Lika fullt så blev jag tvungen att ladda hem hela simulatorn ännu en gång
via wifi av någon anledning. Det tog igen hela natten.
DVDskivorna har jag nog ingen användning av längre.
När jag äntligen fick igång spelet så krävdes en uppdatering som först
inte ville installera och när det äntligen funkade så tog det massor av timmar.
Sen visade det sig att min dator inte riktigt räckte till. Det hackade en del.
Så det blev att skaffa en ny dator med jättestor hårddisk för spelet tar massor
med plats.
Nu funkar allt men om man gör ett längre uppehåll och försöker köra efter det
så krävs genast en massiv uppdatering. Förra gången var det 49GB och
nyss 4.6 GB som fortfarande håller på när jag skriver detta.
Tidigare versioner av Fsim har inte alls haft detta beteende utan fungerat på ett
enkelt och bra sätt.
Visserligen är grafiken fantastisk och alla funktioner om man orka lära sig dem men
frågan är om det är värt allt trubbel. Bäst är att börja dagen innan om man tänkt
köra simulatorn så man får med alla uppdateringar.

Permalänk
Samsung Sverige

Tjo, jag har tyvärr samma erfarenhet som du har. Massiva uppdateringar i tid och otid som tar otroligt lång tid att installera. Nej jag har gett upp på spelet medans jag fortfarande endast har 4G som internetuppkoppling. Jag kommer plocka upp spelet igen när jag får fiber Det är ju bra mysigt att vara uppe i himlen och flyga.

//Pontus

Permalänk
Medlem

Välkommen till 20-talet, då allt bygger på enorma nedladdningar.

Jag håller min dator igång, inklusive alla launchers, 24/7 för att spelen ska vara redo då jag vill spela. :/

Permalänk

Just nu 5 dec håller den på att installera 33GB. Vad man undrar är om den nya uppdateringen adderas till alla gammal data så att utrymmet på hårddisken tar slut eller om den rensar bort en del så att lite plats blir kvar?

Permalänk
Medlem

Håller också på installera den.
Helt värdelös nedladdningsprocedur tar för evigt.

Sjukt att jag som har 250 Mb fiber så är det ett himla hassel att ens få igång skiten.
Spel börjar väl snart kräva Gb fiber för att fungera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BjörnJEJohansson:

Just nu 5 dec håller den på att installera 33GB. Vad man undrar är om den nya uppdateringen adderas till alla gammal data så att utrymmet på hårddisken tar slut eller om den rensar bort en del så att lite plats blir kvar?

Det står när innan man trycker på "start-knappen" hur mycket det är att ladda ner och hur mycket plats det kommer ta upp utöver det gamla.
Låter dock buggigt om det är så jättestora uppdateringar. De är oftast runt 4-6 GB för mig, extremt sällan över 15-20.