Quiz: Vad kan du om smarta hem?

Permalänk
Medlem

Fullständigt ointressant quiz, iaf för mig, så jag valde det sista alterntivet på varje fråga. Det enda som är/ska vara smart hemma hos mig - är jag. Inte ens mitt kylskåp är speciellt smart, annat än att hålla kylan, när det blivit avfrostat.

Permalänk
Medlem

När X10 kom till och vilket land z-wave kom ifrån kunde jag inte. Lite sur dock över IKEA frågan som var lite konstigt ställd. Det fick mig att tro att ni menade nån produkt-serie innan TRÅDFRI som jag inte kände igen. Halva mitt "smarta" hem är byggt på TRÅDFRI så det är inte som om jag inte är bekant med det Jag räknar det som 8/10

Permalänk
Medlem

Fasen, felade på första hemauto.
Mindes i samma sekund att jag sett något om detta någon gång.

Permalänk
Medlem

Tog det hyffsat lugnt, den ända jag tvekade på var om Sweclockers lås

Permalänk
Medlem

Yeah!

Edit: Daily startade precis när jag startade quizen såklart, "halvdålig" tid

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bah, fler rätt än jag ville ha.

Home Assistant kände jag inte till. Ska jag ha hemautomation så ska det vara 100% lokalt, inga externa onlinetjänster inblandade överhuvudtaget, och det kanske kan gå med den. Kanske. Fast den enda integration jag tittade på, för Efergy som jag faktiskt råkar ha (förstås 100% fristående, helt uppkopplingsbefriat), verkar kräva någon jävla onlinekoppling så där föll det pladask direkt.

2-3 minuter av min tidsåtgång gick för övrigt åt till att kolla upp just Home Assistant.

Permalänk
Medlem

Sämre än väntat men kul quiz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får ses som dugligt åtminstone...

Permalänk
Medlem

Ganska väntat då jag tycker smarta hem är käbbel! Är så trött på det här skitsamhället vi lägger ner skiten!

Permalänk
Medlem

Ja har ett dum-hem.

Har inte en enda Smart-pryl

Permalänk
Medlem

Mitt intresse för ämnet i fråga återspeglas ganska väl i mitt resultat.

Permalänk
Medlem

Har ju ganska bra koll på vad man ska undvika för produkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Huh, kändes som att jag svarade fel på fler

Permalänk
Medlem