Raspberry Pi lanserar Raspberry Pi Zero 2 W

Permalänk
Medlem

Electrokit kommer ha kort till salu från och med klockan 14 idag.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Electrokit kommer ha kort till salu från och med klockan 14 idag.

Tack, blev en Raspberry pi

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag är benägen att hålla med. Kände direkt lite besvikelse över just Micro USB, jag är så fruktansvärt less på den standarden. Det är säkert en kostnadsfråga som du säger, men sen vet jag inte om det är en platsfråga också? USB Type-C kanske tar upp betydligt mer fysisk plats, jag har dålig koll där. Hade typ nästan hellre tagit en rund DC-plugg, men då ska man å andra sidan hålla koll på polaritet och sånt där mysigt.

Varför är du less på micro usb på en sån här typ av enhet? I de flesta applikationer så kopplas väl sladden bara in en gång och är väl egentligen skit samma vad det är för kontakt

Permalänk
Medlem

Föll för grupptrycket o köpte en till 😂 kommer väl på något kul! Skulle den funka bra till octoprint? Kör en 4’a där nu som kan va kul o få loss till annat.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Skulle den funka bra till octoprint?

Ja, till skillnad från gamla veka Zero 1 så verkar det som att nya Zero 2 kommer orka med OctoPrint. Det är precis vad jag tänkte använda den till också då jag slog till på en Ender 3 v2 under black friday…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av PlogarN97:

Varför är du less på micro usb på en sån här typ av enhet? I de flesta applikationer så kopplas väl sladden bara in en gång och är väl egentligen skit samma vad det är för kontakt

Är mycket för att jag fasat ut Micro nästan helt och vill undvika att få in mer, även för fasta installationer. Tycker inte de sitter lika stabilt heller. Men visst, det är inte katastrof för den här typen av enheter och jag förstår argumentet till varför man fortsätter köra på det

Permalänk
Medlem

Blev en beställning från electrokit idag. Då har man nått o leka med i framtiden till 3d skrivaren.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Verkar finnas i lager på raspberrypi.dk för 195 kr. Beställde precis en.

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande omöjlig att få tag på, någon som har några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasen:

Verkar fortfarande omöjlig att få tag på, någon som har några tips?

Jag hade tur och hittade två på Blocket, annars omöjligt att hitta under 1000kr.
Fick nedan när jag frågade Electrokit.

"Senaste beskedet från tillverkaren är att de kommer i slutet av oktober.

Med vänliga hälsningar / Best regards
Martin Aurell
Electrokit Sweden AB
040 - 29 87 60"

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn