Trasiga och driftande Joy-Cons

Permalänk
Medlem

Trasiga och driftande Joy-Cons

Hej!

Jag har letat land och rike runt efter uppgifter kring trasiga joy cons som driftar i styrspakarna. Jag vet att jag läste nån nyhet om det för några år sedan, innan jag hade en switch, och att Nintendo typ erkände att de var av undermålig design och att man därför kunde få nån form av reparation kostnadsfritt, eller totalt utbyte av joy-con.

Nån som vet om detta fortfarande finns eller om man kan reklamera de trots att de har mer än 6 månader på nacken?
Jag vet att jag kan reklamera, men jag menar att de skall ha nån officiell hållning att det godkänns utan massa tjafs?

Jag kanske bara lever på nåt gammalt minne.

Otroligt tacksam för svar, i annat fall får jag bita i äpplet och köpa nya.

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32 GB (2x16) DDR4-3600 CL16 | GPU: SAPPHIRE Radeon Pulse RX5700 XT 8GB OC | SSD: Corsair MP510 1 TB NVMe + Intel 660p 2 TB NVMe | PSU: Corsair RM750X V2 750W | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Svart | Skärm: LG 27GL850 144Hz IPS 2560x1440 | Tangentbord: Logitech G513 | Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Inte riktigt svar på din fråga, men det finns reservdelar o köpa. Teknikdelar.se såg jag det på t.ex. Det kan ju va intressant istället för att köpa nytt iaf .

Permalänk
Inaktiv

Jag har köpt billiga nya spakar till alla mina fyra dosor och det har varit ganska enkelt att byta. Det svåraste är att skruva loss skruvarna på baksidan då de fan i mig sitter som berget men annars var det inga problem att byta spaken.

Permalänk
Medlem

Stort tack för era tips, kommer troligen försöka mig på det även om jag köper nya.

Söker fortsatt svar på originalfrågan

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32 GB (2x16) DDR4-3600 CL16 | GPU: SAPPHIRE Radeon Pulse RX5700 XT 8GB OC | SSD: Corsair MP510 1 TB NVMe + Intel 660p 2 TB NVMe | PSU: Corsair RM750X V2 750W | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Svart | Skärm: LG 27GL850 144Hz IPS 2560x1440 | Tangentbord: Logitech G513 | Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Kontaktade Bergsala för 1 år sedan. De kunde inte garantera att reparationen skulle vara kostnadsfri (drift i Joy-cons).

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade Bergsala i somras för alla mina 3 par driftade. 2 av paren var köpta vid release och garanti/reklamationstid hade passerat men Bergsala erbjöd gratis service (jag betalade frakten dit) om jag kunde uppvisa kvitton på dessa.

3e paret var fortfarande inom garantitid och är inköpt från Amazon.de men jag blev erbjuden att få dessa fixade på goodwill även om jag egentligen skulle ha vänt mig till Amazon.

Efter service så var driften borta, det återstår väl att se om den återkommer.

Permalänk
Medlem

Enkel fix på stick drift, en bit papper https://youtu.be/Vid8lIXmZwE

Permalänk
Skrivet av Klurig:

Stort tack för era tips, kommer troligen försöka mig på det även om jag köper nya.

Söker fortsatt svar på originalfrågan

Jag köpte mitt switch på elgiganten för en herrans massa år sen (när det kom) och råkade ut för "driftande" joystick efter en åkt i golvet. Då gick jag till elgiganten som skickade iväg min joycon till reparation, gick på 170kr o få den lagad ink frakt, inget garantiärende lr så.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981