Impopulära åsikter om hårdvara och spel

Permalänk
Medlem

Alla Counter Strike efter 1.6 är skit.

Edit: missade att det bara skulle handla om hårdvara och spel så tog bort en ”kontroversiell åsikt”
😄

Permalänk
Medlem

Såg att detta spel redan fanns med, men jag lägger till min åsikt om det hela.

The Witcher 3 är extremt dåligt, jag har försökt spela detta så många gånger, men styrningen och känslan på hur gubben rör sig är så extremt dålig så jag kan inte med mig att spela det och jag vill verkligen spela det för världen/storyn är säkert fantastisk, men spelet är ospelbart för mig med hur jävla träigt man rör sig.

Permalänk
Medlem

Mobilspel är skräp.
Raid Shadow Legends på PC är lite småkul.
Call of Duty-serien är en blek kopia av Battlefield-serien.
Nintendo är till för barn.
Battlefield-serien har blivit urkass.
Windows 11 är faktiskt ganska bra.
Red Dead Redemption 2 är urtråkigt.
Minecraft är ett barnspel.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Avstängd

Final Fantasy 14 är bland det fjolligaste jag någonsin har beskådat.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Tacka vet jag gamla UT. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Dom äldre vet vilket spel jag menar.

Spelar fortfarande UT mest monsterhunt, spelat i 22 år nu sen 1999.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem

Det är inte svårt att bygga en dyr dator.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Kina är DANGEROUSLY BASED som förbjuder för mycket gaming

Permalänk
Medlem

Uncharted 1-3 samt The Last of Us är usla spel. Uncharted består mest av tråkigt pangande och AIn i The last of us är den mest tegelstenskåta något spel någonsin skådat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Här kommer brandfacklan:

Apples produkter är prisvärda

Särskilt skärmställen.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

Forza horizon 5 är fult som stryk och ser minst 10 år gammalt ut.
Cyberpunk 2077 är ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts, det är kanske också det snyggaste.
Metro exodus är överskattat (älskade redux serien dock).
Raytracing är överskattat.
Den stora grafiska bristen, by far, i dagens spel är för få polygoner och för lite tesselering.
Så kallade "lanpartys", dreamhack etc som finns kvar idag (kanske inte under pandemin då...) är helt idiotiska då dess främsta syfte från början var demotävlingar där man visade upp sina programmeringskunskaper. Nu befolkas dessa tillställningar av snorungar som inte har en blekaste aning om vad assembler är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

]
[li]The Witcher 3 är överskattat och ganska trist med en stentråkig och träig protagonist.[/li]
[li]Nintendo gör överskattade barnspel.[/li]
[li]Enda bra Half-Life spelet är "Opposing Forces"-expansionen, resten är skit.[/li]
[li]Zelda: Breath of the wild är ett daterat och innehållslöst spel[/li]
[li]E- Sport är som sagt ingen sport[/li]
[/ul]

Alltså, jag vart aldrig såld på the witcher 3, men tv serien är asgrym.

Nintendo gör Sjuukt överskattade barnspel. Trots att jag ör ett Zelda fan så blev jag aldrig såld på Zelda BOTW. För svårt, för annorlunda. Jag tycker att BOTW är lika lite Zelda som andra tycker att 2042 inte löngre är BF.

Jag är väldigt underhållen av 2042 faktiskt trots att det är väldigt trasigt och saknar en massa. Jag fick det i present så jag har inte lagt en krlna på det. Väntar bara tålmodigt på nästa patch

E-Sport är enligt mig mer sport än både Curling och golf tex. Folk lägger ner hjärta och själ i E-sporten och har det som fulltidsjobb. Det är lika mycket sport som fotboll. Herrfotboll är till och med rakt av löjligt. 90 min av "vem kan filma bäst och få med sig en straff eller frispark".

Original HL var jag så liten när jag spelade så jag mins inte. Mkns bara att jag älskade HL2 och uppföljarna

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Oj, jag sitter på en hel del. Låt se:

- Alla konsoller och dess spel är skräp, skulle aldrig spendera en krona på sånt. Konsoller har förstört hela spelindustrin.
- FPS är ospelbart, det är automatisk diskvalificering om något presenteras i första person.
- PvP i alla former är bullshit, och är det påtvingat spelar det ingen roll hur bra spelet är i övrigt - jag kommer dissa det direkt.
- Windows XP var inte så bra som alla minns. Innan SP3 var det faktiskt rätt uselt, och det tog ett bra tag att nå dit. Det är också i särklass den fulaste Windows-upplagan hittills, i mitt tycke.
- Bethesda har aldrig gjort ett bra spel.
- Diablo 3 är faktiskt roligt. Det är däremot inte en värdig uppföljare till D2, vilket jag antar är det primära problemet i mångas ögon.
- Linux är förvisso toppen, men är fortfarande ett uselt desktop-OS.
- Windows 10 är den bästa versionen av Windows hittills.

..nä, jag springer nog mot dörren nu innan äggen träffar.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

3D-tv, floppade enbart för att folk inte visste bättre
Hade precis börjat titta på att ersätta min gamla LCD 1080p-trotjänare när 3D-tv försvann och OLED började bli populärt.
Tråkigt att det sammanföll då jag gärna haft en OLED med passiv 3d-tv för både 3D-tittande och Dubbeltittande där en ser en bild och en annan ser en annan bild.. Antighosting och större bild istället för splitscreen vid soffspelande..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot att spela Diablo 3 i helgen.

Diablo 3 är roligare än Diablo 2

WoW är uselt men ändå bättre än Final Fantasy

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Det är lika mycket sport som fotboll.

Svettig gamer detected.

Permalänk
Skrivet av UndaC:

I princip alla spel är trevligare att spela på konsol istället för PC. Förutom ”competitive” FPS och RTS och liknande förstås.
(Eller såklart på en dator kopplad till tv och med handkontroll men då måste man ändå fjanta runt med mus/tangentbord i Windows först så det förstör den renodlade upplevelsen)

En åsikt som passar en del men långt ifrån alla, beror nog mycket på hushållet man bor i och vilken typ av spel man spelar. Med det sagt passar mig väldigt bra med couch-gaming. Sitter med frun i vardagsrummet och turas om att spela i ex. Far Cry, Witcher, Dark souls, Assassins creed osv., blir socialt och bra. Hade inte velat sitta framför ett skrivbord även efter jobbet.

Kör inte competitive multiplayer alls längre. Hade jag som förr spelat multiplayer i exempelvis Battlefield, LoL, AoE, CS hade det inte fungerat bra på TV. För spel som lämpar sig bäst med mus och tangentbord kör jag med mus+tangentbord i soffan, ex. Anno, Minecraft, City builders.

Jag borde egentligen klarat mig med en Xbox istället för min nyligen inköpta speldator, men då hade jag kompromissat bort mycket så som alla rena PC-spel (casual RTS), avsaknad av höga grafikinställninga, konfigurerbarhet av spel, glädjen av att ha en bra dator och pilla med den, osv.

Jag har inga problem att styra windows med musen, men programvara som gör windows styrbart med controller finns, men inte alls lika smidigt som konsol såklart: https://store.steampowered.com/app/367670/Controller_Companio...

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ok kastar mig själv på svärdet här:

1 I princip alla spel är trevligare att spela på konsol istället för PC. Förutom ”competitive” FPS och RTS och liknande förstås.
(Eller såklart på en dator kopplad till tv och med handkontroll men då måste man ändå fjanta runt med mus/tangentbord i Windows först så det förstör den renodlade upplevelsen. Hellre 10% sämre grafik men 50% bättre bekvämlighet och enkelhet)

2 Moddning förstör ofta mer än det förbättrar spel. (Framförallt moddar med massa småpill, riktiga expansionsartade moddar kan såklart vara grymt)

För mig är det inte grafiken som förstör spelupplevelsen men lagget som kallas 60hz

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Skyrim är rätt igenom tråkigt. Jag försökte verkligen gilla Skyrim, tycker om "norden-temat" osv. Men fann att varje quest kändes som en chore och att värden kändes tom och oinspirerande och .. död. Det känns verkligen inte som att världen lever. Man märker verkligen att man springer runt själv i en värld av NPCs. Har försökt spela det flera gånger, men hinner knappt komma till norra delen av kartan innan jag tröttnat och det känns som en chore att spela spelet.

Fallout 3 är bättre än Fallout 1 & 2.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Jar Jar Binks var ändå rätt charmig

Permalänk
Medlem
Skrivet av glad_katt:

Eller hur! Prisvärt att dom inte ingår som standard och adderas till priset eftersom typ knappt någon som köper dessa skärmar använder skärmställ.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Windows Vista var bra och stabilt till skillnad från buggiga Windows 10.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Zelda twilight princess är brutalt mycket bättre än BOTW och är det ända vettiga upplägget på ett "open world" enspelarspel.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem

Min är att alla spel Valve har gjort är klumpiga skit spel som är mer eller mindre samma fast olika skins.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Dead Island: Game of the Year Edition

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jar Jar Binks var ändå rätt charmig

LOL

Hade några kompisar som var vansinniga på Jar Jar, medan jag mest tänkte att han var helt ok i en medioker film.

Permalänk
Medlem

Marvel-filmer är så fruktansvärt överskattade och dåliga.

Hur man inte kan tappa intresset efter dom första 10 kalkonfilmerna är fullständigt bortom mig. Hur f*n orkar man se TRE STYCKEN olika Captain America filmer?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av osgorth:

- Windows 10 är den bästa versionen av Windows hittills.

Ibland krävs det tillvänjning eller uppgradering, men med undantag för Windows 8.0 har väl nästan alla Windows-versioner varit bättre än föregångarna? Man vill ju sällan gå tillbaka i alla fall.

Permalänk
Medlem

Headsets (tänker främst på dessa gaming headsets) och deras mikrofon borde inte vara lagligt att sätta på ett headset. Låter förjävligt och oftast ganska svårt att höra vad endel säger i stridens hetta i spel. Förstår inte hur folk köper dessa headsets med skitmikrofoner. En dedikerad mikrofon som låter bra kostar inte mycket idag.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Vi fortsätter på filmspåret:

Star Wars: EP3 Revenge of the Sith & Rogue One är de två bästa Star Wars filmerna.

Permalänk
Medlem

Online-gaming är en ursäkt för att pumpa ut smörja utan handling och innehåll.