Permalänk
Medlem

Skärm till pc - budget 5000

Hej!

Är på jakt efter en ny skärm. Tittar lite på denna LÄNK men det finns säkert någon skärm där man får mer prestanda för samma peng. Har någon koll?

Får gärna vara:
4k
ultra-wide
35"

Kommer användas mestadels till att arbeta, men sen säkert någon gång spela typ warzone.

Tack på förhand

Permalänk
Skrivet av monday87:

Hej!

Är på jakt efter en ny skärm. Tittar lite på denna LÄNK men det finns säkert någon skärm där man får mer prestanda för samma peng. Har någon koll?

Får gärna vara:
4k
ultra-wide
35"

Kommer användas mestadels till att arbeta, men sen säkert någon gång spela typ warzone.

Tack på förhand

Tänkt på att den har "Responstid 20 ms (utan överstyrning); 5 ms" kanske inte säger så mycket, men jag hade aldrit kunnat spela på en sådan skärm.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Samsung Sverige

Hade kollat på någon skärm med lägre responstid. Denna kanske skulle kunna vara något?

https://www.inet.se/produkt/2217927/msi-34-optix-mag342cqrv-u...

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Bildexpert 📺

Som vanligt: specad responstid säger ingenting om någonting mer än att några tillverkare är ärligare än andra. Eftersom det är en påhittad siffra kallar alla som vill sälja sina skärmar som spelskärmar dem för "1 ms" även om det i praktiken är just runt 20–40 ms för en VA-panel innan overdrive appliceras.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Detta är så förbannat svårt. Börjar fundera på om jag ska titta på något annat än ultrawide, för det blir som att jag tittar på budgetskärmar när man ska ha det jag letar efter i ultrawide...

Om man ska ha en skärm för femtusen som man kommer arbeta, spela och så på. Vilken är ett bra alternativ att välja just nu?

Permalänk
Medlem

Denna kanske? Har fått bra expertrecensioner.

https://www.inet.se/produkt/2216882/acer-34-nitro-xv340ckp-21...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB