Vilken dator ska jag köpa?

Permalänk

Vilken dator ska jag köpa?

Ska köpa en sprillans ny speldator.
--------------------------------------------
Budget : 10.000 kr

Har råd med jubileums datorn på datorbutiken.com som inte har något grafik kort, men den har dock en pentium 4 - 3,06 Ghz processor och 19" monitor och bra hårddisk och en massa annat gott. Ljud, grafik, och lan integrerat dock.

Då e frågan ska jag köpa den eller plocka ihop en dator i delar till en AMD barton? eller kanske pentium 4? För 10.000kr.

Plocka så mycket ni vill men datorn ska ha bra me hårddisk och vara en riktig speldator.

Hur ska jag få bäst valuta för pengarna?

Visa signatur

The noob.

Permalänk

Det skulle underlätta om du klistrade in specifikationerna här.
Inte bara för att många är lata och inte orkar gå till DBs sida, utan även för att skona deras server lite.

Vill inte ha något onödigt bråk nu så jag betonar lite!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Specifikation!

Pentium datorn 3 Ghz
------------------------------
datorbutiken.com JUBILEUMSDATOR! Intel P4 3.06GHz/512Mb DDR/80Gb HD/48X CD-brännare/19" monitor m.m (Monterad! OS ingår ej.)

Ingående komponenter:
Datorsystem
Cold Ebony Miditower White/Crimson Red 300W ATX (AMD&P4 OK)
Intel Pentium 4 Northwood 3.06GHz 512Kb 533MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478
Epox EP-4GEMI i845GE 2DDR-DIMM 3PCI Audio VGA LAN Socket478 mATX
2st TwinMOS Original 256Mb DDR-DIMM PC2700/DDR333 184pin 333MHz CAS2.5 (AMD OK)
Maxtor DiamondMax Plus9 6Y080L0 80Gb 7200rpm 2Mb UDMA133 Fluid IDE
LITE-ON LTR-52246S CD-RW 52x24x52x Burn Proof Retail intern IDE
Standard 1.44Mb 3.5" floppy white
Montering/test av dator _utan_ installation av beställt OS
3in1 Desktop tangentbord, mus, högtalare PS/2 vit, svenskt
Samtron 96P 19" TCO99
------------------------
Pris: 9999 kr
------------------------
Där är jubileumsdatorn, ska ja köpa eller ska ja bygga själv?

Visa signatur

The noob.

Permalänk
Medlem

Hrm, bortsett från processorn är den datorn ingen höjdare. Blir nog bättre om du bygger själv.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

Men herre gud det är ju iallafall en 3 gigahertzare !!!! Är inte det värt nått? Ett grafik kort kan man ju köpa till sen ?
Jag vill ha fler argument till att bygga en egen dator för 10.000 istället för att köpa JUBILEUMSDATORN.

Visa signatur

The noob.

Permalänk
Medlem

Ja, det där är väl en ok dator, bortsett från att den har integrerat grafikkort, vilket är kasst. Personligen skulle jag dock hellre välja komponenter själv.

Edit:
Riktig speldator är den ju definitivt inte. Köp hellre sämre processor och ett bra grafikkort.

Permalänk

Plocka ihop delarna själv säger jag!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Tja får väl göra det då Men först måste jag läsa en massa artiklar om vilket grafikkort som är bäst till lägsta pris.

Visa signatur

The noob.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattisavan
Tja får väl göra det då Men först måste jag läsa en massa artiklar om vilket grafikkort som är bäst till lägsta pris.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=16779...