Hämta paket utan avi?

Permalänk
Medlem

Hämta paket utan avi?

Jag har köpt en digitalkamera som just inkommit till "posten", men avin har inte kommit än. Det känns trist att vänta på den i ett dygn... Kan man hämta ut paket utan avi, som regel?

(det är postförskott, inte förskottsbetalat)

Permalänk
Medlem

jag har kunnat göra det 2 ggr, bara att gå in på "postcentralen" (?) där dina brev och övrig post finns alltså, och be att få avi´n sen kan du gå och hämta ut paketet.

Permalänk
Medlem

Ok, men jag har inte den blekaste om var den ligger... Väntar nog hellre i 20 timmar än tar reda på det, ärligt talat. Lite för stor stad och jag ligger hemma och pluggar.

Permalänk

Har du bara kollinummer så brukar det funka bra Jag har väl säkert hämtat ut 30-40 paket utan nån avi

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Tack Arne, jag ska nog gå ned och testa. Bor ett stenkast från Ica.

Permalänk
Medlem

Verkar funka på en del ställen och en del inte. Bara att prova.

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut min mp3-spelare utan avi, de sa att man var tvungen att ha leg men jag fick det ändå

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Det har gått för mig innan posten började skötas utav "utomstående"... när postkontoret här sköttes utav posten gick det bra varje gång... nu får man inte det

EDIT: Det varierar nog lite... här får man ABSOLUT INTE plocka ut paket utan avi...

Permalänk
Medlem

Har du kollinummer & legg så är det inga problem.

Permalänk
Medlem

Tidigare så ringde jag posten och frågade om detta. Det är helt upp till utlämningsstället om dom ska lämna ut paket på bara kollinummer. Det är lite mer jobb för dom, så många vägrar, och vissa går med på det. Kan bero på vilken kassörska man får därmed också. Men dom har ingen skylldighet att göra det, men prova är det värt.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk
Medlem

När jag hämtade ut mitt hade jag varken avi eller kollinummret sa bara vad jag hette och var jag bodde så fick jag det, men då var det pf också, tror inte dom är lika hårda då iom att man måste betala för paketet.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

charmen

hänger ofta på din charm

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Re: charmen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av claes_rocky
hänger ofta på din charm

Det tror jag också.
Någon som kan gissa ifall jag brukar få hämta ut utan avi?

edit: Ett tips är att pröva när det är lite folk i butiken.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag brukar ringa innan.
Förklara att du har kollinr och legitimation och att du undrar om det går bra att komma och hämta det. Jag har aldrig blivit nekad när jag ringt innan, dock 2 ggr då jag chansat och bara åkt ned.

Ta även namn på den du pratar med ifall butiken krånglar

Permalänk
Medlem

Bor så nära att det inte är någon idé at ringa och fråga...

Det gick dock bra, men... paketet kostade 5700 att lösa ut, och de tog inte kort. Då skulle man gå till kassan och där ta ut pengarna. Så jag gjorde det. När kassörskan tagit betalt visade det sig dock att hon inte hade nyckel till deras pengareserver. När hon efter några minuter fick nyckeln visade det sig att de inte hade några pengar i skåpet...

Så det slutade med att jag fick visa upp kvittot på att 5700 dragits och skriva på baksidan av någon konstig lapp, "för säkerhets skull".

Ibland saknar man posten... nåja, jag har iaf min kamera nu och cyberphoto hade skickat med en milky way som jag kunde mumsa i mig!