Razer gör fläkt för den ultimata spelupplevelsen med Iphone

Permalänk
Melding Plague

Razer gör fläkt för den ultimata spelupplevelsen med Iphone

För drygt 700 kronor kan varma telefoner bestyckas med Razers mobilfläkt för tillägg av "avancerad kylningsteknik".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Det här slår Apples näsduk för 250kr…

Permalänk
Medlem

Tittar i almanackan , nej det är inte 1 april.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hahaha, alltså vad skall man säga...

Oavsett så måste jag ändå göra hatten av till Razers produktavdelning för idéer 💡 verkar det inte vara brist på - oavsett hur bra eller dåliga en del produkter må vara.

Innan var det munskydd med RGB och nu denna skapelse, haha. Underbart 😂

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Razer - PC gaming communityts motsvarighet till Apple

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Vi får se car jerryrigeverything säger om den

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Moderator
Testpilot

"-Jag tycker Razers kylare till iPhone är den bästa innovationen sedan flygplanet"

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1651143-impopulara-asi...

Den åldrande demografin på Sweclockers är nog inte målgruppen misstänker jag.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

"-Jag tycker Razers kylare till iPhone är den bästa innovationen sedan flygplanet"

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1651143-impopulara-asi...

Den åldrande demografin på Sweclockers är nog inte målgruppen misstänker jag.

Åldrande demografin? Vafan!? Nu är jag kränkt...

För sjuhundra spänn får man en billig closed-loop vattenkylare till en processor, eller ett premium luftkylartorn med 1kg metall. Vad är det jag betalar för här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mildew:

Åldrande demografin? Vafan!? Nu är jag kränkt...

För sjuhundra spänn får man en billig closed-loop vattenkylare till en processor, eller ett premium luftkylartorn med 1kg metall. Vad är det jag betalar för här?

Relax. Produkten är kopplad till Apple, det är bara att pynta.
Bekräftelsebehovet först, räkningarna sist.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Nästa, en tornkylare med batteribank?

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Relax. Produkten är kopplad till Apple, det är bara att pynta.
Bekräftelsebehovet först, räkningarna sist.

"Fläkten finns i två olika utföranden – ett universal samt ett Iphone-specifikt"

Permalänk
Medlem

Kul med nya prylar!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

För 700kr borde:
- Ladda mobilen trådlöst via qi/magsafe
- Ha inbyggt batteri så den fungerar i mobilt läge
- Ha möjlighet att strömförsörjas via telefonens port
- Bra kontaktyta med telefonen och göra avsevärd skillnad
- Fysisk strömbrytare och appkontroll så man kan hantera fläktkurva och RGB enkelt

Denna ’produkt’ känns som ett hån, tror de kommer känna av denna i förändrat anseende från vanliga användare, att de inte längre bryr sig

Permalänk
Medlem

Är alltså en laptopkylar fast bara en fläkt till dubbla priset (minst)???

Permalänk
Medlem

Även om jag nu är både teknik och konsumtions positiv, så kan jag känna.. sluta producera rent skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Är alltså en laptopkylar fast bara en fläkt till dubbla priset (minst)???

Nej det är en peltier kylare (https://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_cooling)

Så fläkten är till för att leda bort värme från den varma sidan av peltiern.
Framgår inte på Razers hemsida vilken effekt den är på.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Razers R&D-avdelning är lite som hårdvaruvärldens motsvarighet till Hideo Kojima.

Permalänk
Medlem

Verkar som de flesta nyhets siterna inte ens nämner att det faktiskt är en funktionell kylare och inte bara en RGB fläkt.

Produkten må vara lite udda men den leverara säkert vad som lovas

Permalänk

När man inte spelar och det är sommar kan man fästa den på pannan för svalka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

När man inte spelar och det är sommar kan man fästa den på pannan för svalka!

Det är ju bra. Då slipper du tänka högt och jämra sig för värmen.
😉

Datorn låter och susar vid belastning

Dold text
Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Är det ens ett problem? Kan inte minnas att jag någonsin känt någon iphone bli varm eller är detta ett försök att lösa ett icke-problem?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Nej det är en peltier kylare (https://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_cooling)

Så fläkten är till för att leda bort värme från den varma sidan av peltiern.
Framgår inte på Razers hemsida vilken effekt den är på.

Skrivet av kinkyboo:

Verkar som de flesta nyhets siterna inte ens nämner att det faktiskt är en funktionell kylare och inte bara en RGB fläkt.

Produkten må vara lite udda men den leverara säkert vad som lovas

Ja detta hade ju kunnat förklaras lite tydligare i artikeln. Dock måste jag tycka att det låter meningslöst nästan. Hur effektiv är värdeöverföringen mellan tec och chassit på en telefon, sen glas, lim, ... Tror inte det gör avsevärd skillnad mer än en fläkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Är det ens ett problem? Kan inte minnas att jag någonsin känt någon iphone bli varm eller är detta ett försök att lösa ett icke-problem?

Hur mycket av problem det är vette tusan men jo visst blir iphone varm vid mycket spelande + om man har laddaren i. Har hänt att min/mina iphones har sagt att dem är överhettade och kan inte laddas vid längre spelsessioner.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Musikälskare

Kan förstå behovet även fast det ser löjligt ut, varm telefon = inte bra för batteriet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många gånger det har svidit till i fingret när jag haft kameran igång en längre tid på min S20, så vem vet..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja detta hade ju kunnat förklaras lite tydligare i artikeln. Dock måste jag tycka att det låter meningslöst nästan. Hur effektiv är värdeöverföringen mellan tec och chassit på en telefon, sen glas, lim, ... Tror inte det gör avsevärd skillnad mer än en fläkt

Man får hoppas att telefontillverkarna har räknat på värmeavledning mellan de värmegenererande komponenterna och chassit, finns ingen annan väg för värmen att avledas än chassit.

Sen hur bra Razers design är vs bara kylfläns + fläkt går att diskutera. Jag kan tänka mig att halva idén med produkten är att göra telefon behagligare att hålla i

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av kinkyboo:

Verkar som de flesta nyhets siterna inte ens nämner att det faktiskt är en funktionell kylare och inte bara en RGB fläkt.

Produkten må vara lite udda men den leverara säkert vad som lovas

Tack, detta framgick inte riktigt på deras ordinarie produktsida och jag missade att det fanns ytterligare en beskrivning Har uppdaterat artikeln lite med en ny bild i bildspelet och lite mer information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Tack, detta framgick inte riktigt på deras ordinarie produktsida och jag missade att det fanns ytterligare en beskrivning Har uppdaterat artikeln lite med en ny bild i bildspelet och lite mer information.

Gôtt

Permalänk
Medlem

Razer låter som ett kul företag att jobba på.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Detta var nog bland det dummaste jag sett.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm