Pingvinstång -Välja smak

Permalänk
Skrivet av Casimir2323:

Jag skulle gärna välja att inte få pingvinstången alls. Jag äter inte godis och min sambo har celiaki så hon kan inte äta dem pga de innehåller vetemjöl. Stången går rakt ner i soptunnan och det känns onödigt. Faktum är att jag alltid väljer bort INET om någon annan återförsäljare matchar priset, just på grund av pingvinstången.

Är du en sådan som köper presenter och julklappar är det väl bara att spara godiset så slipper du shoppa loss inför jul.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

För mycket jobb för något som dem gör grattis.

Pingvinstångarna är inte gratis, det är något dom tar höjd för i övriga verksamheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Pingvinstångarna är inte gratis, det är något dom tar höjd för i övriga verksamheten.

Visst, det e väl bara att sänka alla priser med 25 öre eller nåt så är det löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Pingvinstångarna är inte gratis, det är något dom tar höjd för i övriga verksamheten.

Men logistiken i att hålla rätt på vem som ska ha vilken vs slänga i random blir nog rätt kostsam. Inet säljer mer än två-tre saker om dagen…

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

För mig är pingvinstången alltid en rolig överraskning då jag ALLTID glömmer att de skickar med en! Skulle jag få bocka i smak eller liknande skulle jag ju påminnas om den och då hade magin gått förlorad.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är nåt fint med pingvinstången - att sitta i sin soffa bland plastband och kartonger, suga på den där godisstången i sin ensamhet och kontemplera över varför i helvete man skulle ha en trådlös gamingmus för 1 200 spänn för att spela patiens och porrsurfa.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Men logistiken i att hålla rätt på vem som ska ha vilken vs slänga i random blir nog rätt kostsam. Inet säljer mer än två-tre saker om dagen…

Det är en tjänst som jag gladligen skulle betala en 15kr extra per order för!

Inet kan ju lägga till en ruta vid beställning där man kan specifiera vilken stång man vill ha för x kr extra och en dags senare leverans.

Eller...

"Ursäkta, men din order kan inte skickas då vi inte har några hallon-pistage-kola-stänger i lager, din order beräknas packas om tre veckor."

Permalänk
Medlem

Funderade på det här om dagen. Jag skulle vilja att man kan välja bort den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det är en tjänst som jag gladligen skulle betala en 15kr extra per order för!

Lol, du vet att du kan välja smaker själv i de flesta matvarubutiker? Brukar kosta 10kr för 3st.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Pingvinstången blir ju lite av en spännande överraskning vad det blir för någon, men en inte så positiv sådan om det är lakrits/mint.

Men slänga?
Värst vad folk är mycket för att slänga saker. Finns det verkligen ingen att ge den till om inte just du/ni vill ha den?
Eller är det en slags missunnsam inställning att "om inte jag ska ha så ska minsann ingen annan ha heller", dvs hellre slänga än ge bort.
Slängattityden är ju inte vidare hållbar eller vettig.

Permalänk
Medlem

Inet har fått mig att bryta mot mitt godisförbud två gånger den här veckan. Det var inte ens smaker jag är speciellt förtjust i. Jag älskar dem!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Lol, du vet att du kan välja smaker själv i de flesta matvarubutiker? Brukar kosta 10kr för 3st.

De smakar bättre när de har åkt med i ett paket med datordelar från Inet. Lite som ekfatslagrat vin.

Permalänk
Medlem

hehe, klaga/begära på gratis. Vi är verkligen rika i det här landet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Får du en sort du inte gillar så är det väl bara o ge bort den?

Detta är verkligen ett ickeproblem.

Permalänk
Inet

God kväll alla,

Ska försöka besvara allas frågor kring detta. Ni får hojta till ifall jag missat något
Gällande att kunna välja smak så är det tyvärr inget som vi kan göra i dagsläget. Som någon nämnde i tråden så är det inte vi har alla smaker i lager vilket hade gjort att vi hade då antingen behövt kontakta kund eller vänta med leveransen och ingen av alternativen skulle fungera för oss tyvärr. Ibland går även smaker ur sortiment och det blir helt enkelt lite för mycket för oss att administrera det hela.

Vill man inte ha en pingvinstång i sin order så går det bra att maila sin order till info@inet.se så lägger vi den manuellt från en av våra butiker och ser till att inte skicka med något. Det kan dock medföra lite längre leveranstid men då slipper man pingvinstången

Det ska även sägas att vi aldrig kan garantera att man får en pingvinstång heller, inget som vi lovar bort utan mest en rolig och trevlig gest från vår sida
T.ex. skärmar så skickar vi oftast i originalförpackningen och därmed så blir det ingen pingvinstång som skickas med.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inaktiv

Vem fan bryr sig, snälla nån

Permalänk
Lego Master

Jag tror pingvinstänger i (för mig) oätliga smaker är vad som räddar mig när jag hämtar ut paket titt som tätt... sambon får dem som offergåva.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Fick en gång ett helt paket med tror det var 5 olika smaker, vilken lycka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Det ska även sägas att vi aldrig kan garantera att man får en pingvinstång heller, inget som vi lovar bort utan mest en rolig och trevlig gest från vår sida
T.ex. skärmar så skickar vi oftast i originalförpackningen och därmed så blir det ingen pingvinstång som skickas med.

Har ni funderat på att tejpa den på utsidan?

Edit: Kan ju göra paketet instabilt, så kanske ett följebrev?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filbunke:

Har ni funderat på att tejpa den på utsidan?

Det är ju skynet som packeterar hos inet, så kanske lite svårt att lära robotarna nya tricks.... Man vill ju helst inte förarga dem på något vis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Det är ju skynet som packeterar hos inet, så kanske lite svårt att lära robotarna nya tricks.... Man vill ju helt inte förarga dem på något vis

Så länge skynet inte klarar av att paketera pingvingstånger så är vi säkra!