Skärmen blinkar svart Samsung UE50KU6075U

Permalänk
Medlem

Skärmen blinkar svart Samsung UE50KU6075U

Hej,
Det har uppstått ett problem med min gamla tv, helt plötsligt en kväll förra veckan började den blinka svart med sådär 5 sek mellanrum. Det är när jag har källan hdmi med chromecast i, jag har provat med en annan chromecast men samma fel. Jag har uppdaterat tvn, samma fel ändå. Varje gång jag ska se på tv med chromecast måste jag nu dra ur och sätta i sladden på tvn.
Tvn är en Samsung UE50KU6075U.
Väldigt tacksam för hjälp.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Mmg:

Hej,
Det har uppstått ett problem med min gamla tv, helt plötsligt en kväll förra veckan började den blinka svart med sådär 5 sek mellanrum. Det är när jag har källan hdmi med chromecast i, jag har provat med en annan chromecast men samma fel. Jag har uppdaterat tvn, samma fel ändå. Varje gång jag ska se på tv med chromecast måste jag nu dra ur och sätta i sladden på tvn.
Tvn är en Samsung UE50KU6075U.
Väldigt tacksam för hjälp.

Sker detta endast när du använder CC eller händer det även när du använder andra källor?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Sker detta endast när du använder CC eller händer det även när du använder andra källor?

//Daniel

Bara med CC, tack

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Mmg:

Bara med CC, tack

Vad är det för färg på dioden på CC när detta sker?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Vad är det för färg på dioden på CC när detta sker?

//Daniel

Nu har den inte blinkat på 2 dygn, så problemet kanske är löst, jag kollar lampan och återkopplar direkt om det återkommer.
Tack så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mmg:

Nu har den inte blinkat på 2 dygn, så problemet kanske är löst, jag kollar lampan och återkopplar direkt om det återkommer.
Tack så länge.

Igår kväll blinkade den igen.
Lampan på cc lyser vitt/blåaktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mmg:

Nu har den inte blinkat på 2 dygn, så problemet kanske är löst, jag kollar lampan och återkopplar direkt om det återkommer.
Tack så länge.

Igår kväll blinkade den igen.
Lampan på cc lyser vitt/blåaktigt.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Mmg:

Igår kväll blinkade den igen.
Lampan på cc lyser vitt/blåaktigt.

Har du testat använda den CC på en annan skärm?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Har du testat använda den CC på en annan skärm?

//Daniel

Ja, då år det inga problem.
Samma problem blir det på denna tv om jag byter till en annan cc.
Det enda som verkar hjälpa är att dra ur strömsladden på tvn och sen sätta i den igen.
Drar man ur cc och sätter i den igen uppstår samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mmg:

Ja, då år det inga problem.
Samma problem blir det på denna tv om jag byter till en annan cc.
Det enda som verkar hjälpa är att dra ur strömsladden på tvn och sen sätta i den igen.
Drar man ur cc och sätter i den igen uppstår samma problem.

Vilken Chromecast är det? Har du den inkopplad direkt i HDMI-porten eller har du nån förlängningssladd emellan?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Mmg:

Ja, då år det inga problem.
Samma problem blir det på denna tv om jag byter till en annan cc.
Det enda som verkar hjälpa är att dra ur strömsladden på tvn och sen sätta i den igen.
Drar man ur cc och sätter i den igen uppstår samma problem.

Har du strömsladden (Usb till CC) kopplad till tvn eller till ett separat uttag?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Vilken Chromecast är det? Har du den inkopplad direkt i HDMI-porten eller har du nån förlängningssladd emellan?

Det är en NC2-6A5.
Direkt i HDMI-porten.
Tack för all din tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Har du strömsladden (Usb till CC) kopplad till tvn eller till ett separat uttag?

//Daniel

Den är kopplad med Usb direkt i tvn.
Tack för all din tid.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Mmg:

Den är kopplad med Usb direkt i tvn.
Tack för all din tid.

Gör det nån skillnad om du inte använder dig av usb-porten på tvn?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel