Byte RTX3080 LHR mot 3080 icke LHR

Permalänk
Medlem

Byte RTX3080 LHR mot 3080 icke LHR

Hej!

Jag klickade hem ett oöppnat GIGABYTE GeForce RTX 3080 GAMING OC LHR som jag tänkte använda i min mining rig. Men jag hade inte läst på ordentligt, för som jag förstår det så funkar inte LHR kort med nvidia drivrutiner 470.05. Så nu är kortet öppnat och suttit i min vanliga dator i några dagar.

Så istället för att ha den kvar i min vanliga dator så tänkte jag kolla om det är någon som vill byta sitt icke LHR mot mitt kort.

Om det finns någon som vill byta tänker jag att det är enklast att byta ansikte mot ansikte. Jag bor i Sandviken, så någonstans i närheten.

Jag vill endast göra ett byte, inte sälja detta kort.

Hör av er om det kan låta intressant.

Mvh
Fredrik

Läs hela annonsen här

Permalänk
Inaktiv

Hur mycket pengar lägger du emellan?
Mvh

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt lägga något emellan. Tänkte mest om någon icke miner vill byta till ett nytt kort.

Mvh
Fredrik

Permalänk
Inaktiv

@lidas5 LHR-korten är värda mindre än icke LHR, bara så du vet. Lycka till

Permalänk
Medlem

Jag vet att de är mindre värda. Men som sagt någon kanske vill byta till sig ett nytt kort istället för sitt 1 år gamla. Men jag förstår att du inte är en av dem.

Permalänk

LHR betyder att de från tillverkarens sida har artificiellt minskad prestanda i mining

Permalänk

Ett icke LHR 3080 är värd 4-5000 mer än ett LHR, kan ju lika gärna sälja det på tradera sen köpa ett LHR kort o ha 5k i ren vinst LHR kort är ingen bristvara idag direkt.

Permalänk
Skrivet av Dorkchicken:

Ett icke LHR 3080 är värd 4-5000 mer än ett LHR, kan ju lika gärna sälja det på tradera sen köpa ett LHR kort o ha 5k i ren vinst LHR kort är ingen bristvara idag direkt.

Helt rätt. Vore en väldigt dålig affär att byta bort sitt icke-LHR 3080 mot ett LHR utan pengar för att fylla ut mellanskillnad.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 3080 Eagle utan LHR jag skulle kunna byta som ändå inte används för mining. Men som andra sagt, då med kraftig mellanskillnad.

Permalänk
Medlem

Har ett Asus TUF 3080 utan LHR som jag också är ute efter att byta / sälja

Mer i min annons kommentar här, eller PM mig:
#19400656

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig byta mot rtx 3070 8gb ej lhr. Hör av dig kan vi göra en deal.

Permalänk
Medlem

Har inte någon 3080 men kan tänka mig att byta mot en ej lhr 3070 ventus 3x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xe15:

Har inte någon 3080 men kan tänka mig att byta mot en ej lhr 3070 ventus 3x

kan såklart tänka mig diskutera en liten mellanskillnad