Har du något föremål som din partner inte får röra?

Permalänk
Medlem

Har du något föremål som din partner inte får röra?

Hej SweC,
tänkte det var en lite kul frågeställning som slog mig häromdagen. Är det så att du har något i ditt hem som din man/fru, partner, sambo, pojk/flickvän inte får röra? Det kan vara absolut allting från din favoritsked till en dator.

Jag själv har två stycken väldigt dyra köksknivar. De är undangömda i sin låda i ett skåp och plockas bara farm ibland just för att jag vet att min flickvän inte kan hantera fina knivar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Datorn

Permalänk
Medlem

Insidan av min dator. Inte för att hon skulle göra det ändå.

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem

Nä, men hade gärna sluppit att de fina köksknivarna körs i diskmaskinen här hemma... (jag handdiskar och slipar, övriga skiter fullkomligt i att ta hand om dom, men uppskattar konstigt nog att de är vassa... go figure! )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Insidan av min dator, insidan av sin egen dator.
Mitt gevär. Eller ja allt i vapenskåpet. (Om vi inte är på skjutbanan under uppsikt.)

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Nä, men hade gärna sluppit att de fina köksknivarna körs i diskmaskinen här hemma... (jag handdiskar och slipar, övriga skiter fullkomligt i att ta hand om dom, men uppskattar konstigt nog att de är vassa... go figure! )

Känner igen det där alldeles för väl! Min har ju en tendens att låta de ligga i vasken också...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

…och vilka konsekvenser utmynnar en överträdelse i?

Svar nej btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Nä, men hade gärna sluppit att de fina köksknivarna körs i diskmaskinen här hemma... (jag handdiskar och slipar, övriga skiter fullkomligt i att ta hand om dom, men uppskattar konstigt nog att de är vassa... go figure! )

+1 på denna!

Visa signatur

MOBO: MSI Z370 Gaming Pro Carbon, CPU: Intel i7-8086k with Fractal Design Celsius s36, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB, GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio. Monitor: ASUS MG278Q, CASE: Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Inget särskilt egentligen, telefonen kanske? Men det är ju pga "privatliv", hon får dock kika när jag är med om hon vill.

Permalänk
Medlem

Köksknivarna

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Ingenting, mina saker intresserar henne inte så har inte behövt tänka på det

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Väl valda delar av min egen kropp? Här håller vi avstånd ser ni!

I övrigt kan listan göras lång med diverse prylar och dylikt. Men det hela är ömsesidigt; jag vet också vilka grejer som mina händer, med fördel, inte ska vidröra.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Nej, är nog snarare tvärtom faktiskt. Som dammsugaren t.ex. skulle jag gärna se henne röra mer. xD Men knappast något att bråka om, med tanke på hur snabbt o lätt det går att städa. 😁

Permalänk
Medlem

Licensbelagd materialsportsutrustning.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Ingen annan får röra min förmögenhet!

Permalänk
Lego Master

Nä. Inte för att hon skulle vilja börja gräva i ett datorchassi eller dona med mina Star Wars-legoset. Hade jag levt ut mina drömmar och haft en rejäl sportbil hade jag kanske varit lite envis om den, men misstänker att hon ändå skulle kört kombin mest för att den är bekvämare och har automat. ^^
Blev positivt överraskad när hon frågade om hon fick låna systemkameran för att gå en enklare fotokurs däremot.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nej då, hon får pilla på allt jag bjuder gärna i min till mina intressen och delar dom med henne. (än har hon inte fastnat för något)