Epic Games Store ger bort ett spel om dagen fram till nyår

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Epic Games: "Tjena hej! Hörrni, vi tänkte ge bort lite spel så kan ni ha roligt under ledigheterna..."

Fast det är inte för att vara snälla som Epic ger bort spel. Det är ren PR för att bygga upp sitt varumärke och få fler att installera Epic launchern och skapa ett konto, som gör det troligare att de även kommer börja köpa andra spel där. Det kan också röra sig om att spelen de ger bort har uppföljare eller mer DLC, som de då hoppas folk ska köpa.

Menar inte att något av det är dåligt, men lite naivt att tro att ett storföretag med flera miljarder i vinst bara helt osjälviskt ger bort spel utan att förvänta sig något i utbyte.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
DingDongerMcDongface

Glömde såklart att klicka hem de första, men hann med "The Vanishing of Ethan Carter" och det är faktiskt inte helt dumt

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av JonasT:

Hade inte tänkt köpa något på rean, men 65 kronor för Borderlands 3 med kupong kändes ändå värt.

Åh! Då borde du lira med mig och @emilakered, vi har inte kört det på typ ett halvår nu så börjar bli dags igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Fast det är inte för att vara snälla som Epic ger bort spel. Det är ren PR för att bygga upp sitt varumärke och få fler att installera Epic launchern och skapa ett konto, som gör det troligare att de även kommer börja köpa andra spel där. Det kan också röra sig om att spelen de ger bort har uppföljare eller mer DLC, som de då hoppas folk ska köpa.

Menar inte att något av det är dåligt, men lite naivt att tro att ett storföretag med flera miljarder i vinst bara helt osjälviskt ger bort spel utan att förvänta sig något i utbyte.

Woah, sakta i backarna nu! Menar du att ett vinstdrivande företag vill tjäna pengar!?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Klockan är över 17:00, så dags för nytt spel. Idag är det Loop Hero som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Skillnaden är i alla fall att launchers är konstadsfria...

There's no such thing as a free launch...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att man inte får notiser till mailen när man valt det? Man får kanske någon enstaka. Sen går man in på tråden och så har det kommit en jäkla massa inlägg. Inte jättebra när man följer trådar med tidsbegränsade erbjudanden eller lager-status trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Hur kommer det sig att man inte får notiser till mailen när man valt det? Man får kanske någon enstaka. Sen går man in på tråden och så har det kommit en jäkla massa inlägg. Inte jättebra när man följer trådar med tidsbegränsade erbjudanden eller lager-status trådar.

Ändra dina inställningar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Fasen så många gratis spel. Roligt. Jag glömmer dock av att starta datorn för att claima. Har bara en laptop nu och spelar mest via konsol. Så det blir inte av att jag sitter vid datorn så ofta längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Har precis allt ibockat där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Har precis allt ibockat där.

Man får bara mail för första inlägget och behöver besöka forumet innan man får nya mail. Man får inte ett mail per inlägg.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeCe:

There's no such thing as a free launch...

Skulle säga att det är give and take (+ och -). Många launcher att ha koll på, för många egentligen men att de t.ex. automatiskt patchar upp spel är en positiv sak. Förr i tiden så fick man installera spel från flera skivor och leta upp patchar online själv.
I vissa fall så hade spel många patchar man fick ta och fick installera dem i ordningsföljd, som t.ex. Far Cry 1.

Mestadels så har jag inte tid att spela så mycket så egentligen så är Epic bara lite av en tidstjuv.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Man får bara mail för första inlägget och behöver besöka forumet innan man får nya mail. Man får inte ett mail per inlägg.

Ja fast då fallerar ju hela meningen med att ha notiser om man ändå ständigt måste in på forumet å kolla. Det kunde ju vara något mellanting för som det är nu kan jag vara aktiv på forumet men ändå inte få några notiser. Känns väldigt random när man får och inte får.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Klockan är fem slagen och därför: nytt spel. Second Extinction går att klicka hem fram tills 17 imorgon.

Permalänk
Medlem

Varje gång jag trycker på ett spel i Epic Game Launcher så blir det 404 ERROR. Någon annan som lider av samma knas?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Hela epic verkar vara nere just nu, bara massa errors och tydligen bara 3 spel i mitt library å grejer..

Inte ens webbsidan laddar så allt verkar va överbelastat igen.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Krakkan:

Hela epic verkar vara nere just nu, bara massa errors och tydligen bara 3 spel i mitt library å grejer..

Inte ens webbsidan laddar så allt verkar va överbelastat igen.

Samma här. Kan inte ens hitta dagen gratisspel så verkar vara lite sad just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Hela epic verkar vara nere just nu, bara massa errors och tydligen bara 3 spel i mitt library å grejer..

Inte ens webbsidan laddar så allt verkar va överbelastat igen.

Jaha, då förstår jag! Tack för svar

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Nu verkar det fungera igen

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nytt spel? Nytt spel. Mutant Year Zero: Road to Eden är gratis att plocka hem tills 17 imorgon.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://youtu.be/LzQ6-FFCGaM

Nytt spel? Nytt spel. Mutant Year Zero: Road to Eden är gratis att plocka hem tills 17 imorgon.

Gud vad jag lyckas fastna i Mutant hela tiden Grymt spel inte så många spel man kan lyckas förstöra för sig själv nuförtiden!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Pathfinder: Kingmaker går att klicka hem fram tills 17.

Permalänk
Medlem

Prey gratis idag

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Pulver:

Riktigt bra spel! Rekommenderas starkt om man inte redan har det.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Idag kom turen till Control att skänkas bort. Mitt personliga GOTY av 2019.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Mages of Mystralia är dagens gratisspel.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nu är det bara ett fåtal dagar kvar av gratisspel för det här året. I vilket fall som helst är dagens spel Moving Out, vilket är typ flyttgubbe-versionen av Overcooked.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Idag är det Salt and Sanctuary som gäller. Klicka hem det innan 17 imorgon.

Permalänk
Medlem

Idag är det 3st Tomb Raider spel

Tomb Raider

Shadow Of The Tomb Raider

Rise Of The Tomb Raider