Noctua NH-D15 och LGA1700 - har du fått monteringskit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av o97olle:

Japp, samma här.
Jag beställde faktiskt ett kit ifrån Amazon igår, då jag verkligen vill ha det under nästa vecka.

Vad håller dom på med!
Beställde kittet från Noctua för två veckor sedan och fortfarande inte skickat.
Som tur är kom mitt kit från Amazon idag.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Lite OT men jag beställde kit från EK och det tog cirka 3 dagar. Nu är det bara vänta på DDR5.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Hur bra kyler den 12700k eller 12900k av eran erfarenhet? Ni som snart kört med den kylaren i en månad? Funderar sj på att köpa 12600k o använda min gamla bjässe. Men vill gärna se exempel på temperatur vid idle, spel ,stresstest osv.

Visa signatur

12600k , MSI RTX 4080 Gaming Trio , 24 DDR4 .

Permalänk
Medlem

Det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde kittet från Noctua och fortfarande ingen händelse registrerad på de 3 trackingnummer jag fått. Någon annan som beställt de senaste 3 veckorna från Noctua med gratisfrakt och som har fått kittet?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde kittet från Noctua och fortfarande ingen händelse registrerad på de 3 trackingnummer jag fått. Någon annan som beställt de senaste 3 veckorna från Noctua med gratisfrakt och som har fått kittet?

tja, jag har ett kitt över. Om du bor i sthlm och önskar ett

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

tja, jag har ett kitt över. Om du bor i sthlm och önskar ett

Tack för erbjudandet men jag köpte ett från Amazon eftersom det från Noctua aldrig dök upp. Mest nyfiken på om det bara är min beställning från Noctua det är problem med eller om flera har samma problem.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde kittet från Noctua och fortfarande ingen händelse registrerad på de 3 trackingnummer jag fått. Någon annan som beställt de senaste 3 veckorna från Noctua med gratisfrakt och som har fått kittet?

Har tyvärr inget kit men har fått exakt samma situation som du. 3 olika nummer där inga funkar. Jag har mejlat Noctua en hel del och till slut fick jag tag i en person som bad om ursäkt och sa att de haft problem med sin carrier. Det skickades nya monteringskit i måndags och har nu fått en fungerande spårningslänk! Har pratat med en person på support@noctua.at

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag har nu äntligen fått mitt monteringskit, men eftersom jag redan har köpt ett ifrån Amazon så är det här extra.
Ifall det är någon i Linköpings området som behöver en "Noctua NM-i17xx-MP83" så har jag en ni kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av o97olle:

Jag har nu äntligen fått mitt monteringskit, men eftersom jag redan har köpt ett ifrån Amazon så är det här extra.
Ifall det är någon i Linköpings området som behöver en "Noctua NM-i17xx-MP83" så har jag en ni kan få.

Samma här. Finns i Malmö!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

tja, jag har ett kitt över. Om du bor i sthlm och önskar ett

Om den finns kvar så är jag mycket intresserad, är det en som passar Noctua D-14/15?

Har beställt men den har inte dykt upp :(.

Skulle vara en christmas miracle :P!

Permalänk
Medlem

Den 30/11 fick jag bekräftelse med spårning som inte fungerade, den 6/12 kom nästa bekräftelse med nytt nummer som fortfarande inte fungerade och sista kom 9/12, återigen med nytt spårningsnummer som inte fungerade.

Den 13/12 kontaktade jag deras support igen och frågade vad som händer, de sa att de hade fel på deras interna system men personen hävdade att det var skickat men att spårningsnummer inte var tillgängligt.

Idag 22/12 så har jag ännu inte fått det, får se när det dyker upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaoHej:

Om den finns kvar så är jag mycket intresserad, är det en som passar Noctua D-14/15?

Har beställt men den har inte dykt upp :(.

Skulle vara en christmas miracle :P!

Yes bor du i sthlm? Skicka ett PM så löser vi resten där

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk


Inget nytt på de tre olika spårningsnummer de skickat.
Får se hur det ser ut nästa vecka...
Som tur är har ASUS de gamla kylarhålen på sina moderkort, dock med lite mindre monteringstryck.

Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk
Medlem

Jag beställde även ett kit från NZXT i förra veckan som var slut i lager, idag fick jag mail från NZXT att de skickar med FedEx från USA och enligt tracking (som fungerar) får jag paketet den 29/12.
Noctua har inte ens svarat på mitt mail.
Lite skillnad på hantering där mellan Noctua och NZXT.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Yes bor du i sthlm? Skicka ett PM så löser vi resten där

Tack, jag löste det på ett annat sätt (körde iväg som en tok till närmsta webbhallen och köpte en ny noctua D15s istället xD).

Tack ändå <3, god jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygflik:

Den 30/11 fick jag bekräftelse med spårning som inte fungerade, den 6/12 kom nästa bekräftelse med nytt nummer som fortfarande inte fungerade och sista kom 9/12, återigen med nytt spårningsnummer som inte fungerade.

Den 13/12 kontaktade jag deras support igen och frågade vad som händer, de sa att de hade fel på deras interna system men personen hävdade att det var skickat men att spårningsnummer inte var tillgängligt.

Idag 22/12 så har jag ännu inte fått det, får se när det dyker upp...

Kors i taket, idag så låg det i brevlådan bara för det.

God jul på er!

Permalänk

Fick mitt monteringskit idag, exakt 1 månad efter inskickad förfrågan.

Visa signatur

i5-12600K | Z690