Permalänk
Medlem

Nikon Coolpix 775

Ska köpa digikamera...
Någon som har Coolpix 775 och kan rekommendera den ?

Andra förslag ?
Krav: Minst 2Mpix, 3x Optisk, bra batterier, liten och pris runt 2000:-

Permalänk
Medlem

Jag har en, om du kantaktar mig så kan jag svara på dina frågor och skicka exempelbilder

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

Den är nog ett bra val i den klassen, men du får inte med några "bra batterier" till ett sånt lågt pris. Räkna med 500 extra för laddare och batterier. Dessutom vill du säkert ha större minneskort...

Själv lade jag 5700 på en kamera häromdagen, och kameran i sig kostade "bara" 4300.

Permalänk
Medlem

Ett batteri och laddare medföljer vär 775:an?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yrtynm
Ett batteri och laddare medföljer vär 775:an?

Japp. men ett minneskort måste man köpa, det medföljande är för litet
jag har köpt till ett extra batteri och det känns skönt

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yrtynm
Ett batteri och laddare medföljer vär 775:an?

Ah, sorry. Men ett batteri är som regel för lite. Nästan ett måste att ha ett att byta till...

Permalänk
Medlem

Som tur är så är det compact flash. 2 kr per meg.

Permalänk
Medlem

Min kompis har den... batteriet räcker bra... (tillräckligt) Minneskortet är dock förlitet men han köpte med 128MB extra Då räcker det dugligt långt... blir bra bilder osv. med den! Vill du ha bild exempel kan jag skicka! ICQ...

Permalänk
Inaktiv

Jag funderar på att köpa en digital kamera, men jag funderar istället på Nikon CoolPix 885 som har vissa saker jag tror jag skulle gilla.
Pris ca 3000Kr
Upplösning bildsensor 3.340.000 pixlar
Kompressions-standard JPEG, TIFF
Optisk zoom 3x
Ljuskänslighet ISO 100, 200, 400, Auto
Slutartider 8-1/1000s mekanisk och bulb
Exponering Programautomatik och manuell
Minnestyp CompactFlash typ I

För bulb är väll att man kan ha slutaren öppen så länge man vill eller åtminstonde en längre tid?
Men CoolPic 775 verkar bara ha ISO 100, slutartider 8-1/1000s, ingen manuell exponering. Är det värt att lägga till den extra tusenlappen?

Permalänk
Medlem

kenny_lex: Är också inne på 885an.
Skulle vilja säga att dem två Nikon kamerorna är jävligt prisvärda.

775an presterar otroliga närbilder, dock är jag lite besviken på avståndsbilder.
Men fan, 1990:- kostar 775an på SIBA.

Den kameran kosta liksom en 4000-5000:- när den var ny, så tekniskt är den väldigt bra än idag.

Finns ju så jävla många kameror för 2000-2500:-

Svårt att välja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny_lex
Jag funderar på att köpa en digital kamera, men jag funderar istället på Nikon CoolPix 885 som har vissa saker jag tror jag skulle gilla.
Pris ca 3000Kr
Upplösning bildsensor 3.340.000 pixlar
Kompressions-standard JPEG, TIFF
Optisk zoom 3x
Ljuskänslighet ISO 100, 200, 400, Auto
Slutartider 8-1/1000s mekanisk och bulb
Exponering Programautomatik och manuell
Minnestyp CompactFlash typ I

För bulb är väll att man kan ha slutaren öppen så länge man vill eller åtminstonde en längre tid?
Men CoolPic 775 verkar bara ha ISO 100, slutartider 8-1/1000s, ingen manuell exponering. Är det värt att lägga till den extra tusenlappen?

jag har 775:an och jag skulle säga att det är så. Dock är jag gammal systemkamera-fotograf så ,ina krav är ganska höga

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"