Blir inte klok på när att köpa appar(spel) var till Oculus Quest 2, i headset, i mobil eller desktop?

Permalänk

Blir inte klok på när att köpa appar(spel) var till Oculus Quest 2, i headset, i mobil eller desktop?

Hej,

Efter några veckor med OQ2 har jag insett att jag nog gjort bort mig.. men vill kolla med er innan jag ger upp.
Jag började (försöka) köpa appar via headsetet, men misslyckades pga "du måste fullfölja köpet på hemsidan..typ". Trodde jag gjorde som dom sa. Men nu måste jag ha igång Link (kopplat mot datorn) för att kunna spela dom köpta spelen, jag får inte ner dom i headsetet.

Någon som vet vad att göra, alt borde ha gjort annorlunda?

Tack på förhand.

EDIT:
I headsetet ser jag betalvarianten av "Epic rollercoaster"
På hemsidan (mitt Oculus-konto) ser jag; "Beat saber", "Lady Gaga Music Pack" & "Super hot VR"
I Oculus Desktop app (Windows) ser jag; "Beat saber" & "Super hot VR"
I Oculus appen i Android, ser jag bara en massa "slutför köpet av ..alla utom Epic rollercoaster. Klickar jag på den vill dom att jag köper den igen.

Gav exempel
Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Hej,

Efter några veckor med OQ2 har jag insett att jag nog gjort bort mig.. men vill kolla med er innan jag ger upp.
Jag började (försöka) köpa appar via headsetet, men misslyckades pga "du måste fullfölja köpet på hemsidan..typ". Trodde jag gjorde som dom sa. Men nu måste jag ha igång Link (kopplat mot datorn) för att kunna spela dom köpta spelen, jag får inte ner dom i headsetet.

Någon som vet vad att göra, alt borde ha gjort annorlunda?

Tack på förhand.

EDIT:
I headsetet ser jag betalvarianten av "Epic rollercoaster"
På hemsidan (mitt Oculus-konto) ser jag; "Beat saber", "Lady Gaga Music Pack" & "Super hot VR"
I Oculus Desktop app (Windows) ser jag; "Beat saber" & "Super hot VR"
I Oculus appen i Android, ser jag bara en massa "slutför köpet av ..alla utom Epic rollercoaster. Klickar jag på den vill dom att jag köper den igen.

Då har du gjort något konstigt när du fullföljt via hemsidan. Du brukar få ett Mail där du får verifiera med BankID. Nu låter det som att du köpt Rift-versionen av spelet (PCVR). Det du får göra är att requesta en refund och försöka igen. Köp i mobilappen är annars smidigare. Se bara till så att du är i Quest-butiken.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Gör köpen i mobilappen och då ska det stå Quest där uppe till vänster vid din avatar. Eller inne i vr med headsetet på skallen.
Appen på dator är PCVR versioner.

Hemsida går också att köpa på men precis som i mobilappen är det viktigt att du är i "Quest butiken".
Det är lätt att köpa fel så skippa hemsidan

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Quest store: https://www.oculus.com/experiences/quest/

Rift store: https://www.oculus.com/experiences/rift/

Låter onekligen som att du har köpt i Rift store, det vill säga PC-versioner. Har du kört mindre än 2h och ägt mindre än 2 veckor kan du begära refund. Uppfyller du inte dessa kriterier kanske du kan skriva till supporten och förklara läget och hoppas dom kan korrigera ändå.

Permalänk

Inte svar på din fråga. Dock en grym deal. Kika in på fanatical.com. De har en grym quest 2 bundle för 150 kr cirka. Kolla top sellers så ser du.