Värd att köpa eller bygga själv?

Permalänk
Medlem

Värd att köpa eller bygga själv?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t5-26amr5...

Värt att köpa den eller kan man få bättre saker om man beställer delar och bygger själv?
Bör vara i samma prisklass ungefär vid eget bygge isåfall:)

Permalänk
Medlem

IO på baksidan säger mig det är ett skräp moderkort i den där burken. Det är väl dess nackdel.

Köpa eget blir inte så mycket billigare men du vet du får kvalité då iaf. Grafikkortspriserna har gått upp igen ser det ut som.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Verkar som en helt okej dator, jag känner inte ditt behov, men den bör klara de flesta spel i 1440P.

Ända jag skulle vilja köpa extra är en 4 TB HDD eftersom den kommer med en 1 TB SSD (vilket du snabbt fyller upp då dagens spel ofta fyller mellan 60-120 GB), och extra 16 GB ram så du får 32 GB totalt, då är du säkrat de nästa 5 år om du inte har för stora krav till 4K, ultra settings etc.

Permalänk
Medlem

Jag har använt en likadan burk i ett halvår nu och jag kan kort säga att den är bra för mitt 1080p lir!
Stora nackdelen är att den går varmt och moderkortet tillåter inte några uppgraderingar vad gäller kylare mm.

Sitter själv och letar nytt chassi och moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajatere:

Jag har använt en likadan burk i ett halvår nu och jag kan kort säga att den är bra för mitt 1080p lir!
Stora nackdelen är att den går varmt och moderkortet tillåter inte några uppgraderingar vad gäller kylare mm.

Sitter själv och letar nytt chassi och moderkort.

Det går byta ut kylaren på den där som TS länkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Verkar som en helt okej dator, jag känner inte ditt behov, men den bör klara de flesta spel i 1440P.

Ända jag skulle vilja köpa extra är en 4 TB HDD eftersom den kommer med en 1 TB SSD (vilket du snabbt fyller upp då dagens spel ofta fyller mellan 60-120 GB), och extra 16 GB ram så du får 32 GB totalt, då är du säkrat de nästa 5 år om du inte har för stora krav till 4K, ultra settings etc.

Hur ser det ut med plats för en extra HDD? Brukar vara ont om plats i många prebuilds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moongaze:

Hur ser det ut med plats för en extra HDD? Brukar vara ont om plats i många prebuilds.

Hittad denna text på inet där de diskuterade datorn "Köpte denna dator nyligen och skulle bara vilja förtydliga att specifikationerna är lite missvisande. Enligt beskrivning finns det bara platts för en 3.5/2.5 HDD och köpte då till en stor 2.5 SSD. Men det finns faktiskt platts för två stycken, samt två dragna SATA kablar och ström. Så vill man kunna installera två extra hårddiskar i 2.5/3.5 formatet så går det."