Parasit (film) nu på SVT Play

Permalänk
Medlem

Parasit (film) nu på SVT Play

Hej!
Ville bara meddela att filmen Parasit (eng: Parasite) från Korea finns nu på gula sidorna SVT Play

Den vann Oscar för Bästa film 2020, det var den första icke-amerikanska någonsin att göra det!

Första filmen på länge jag verkligen gillat!

https://www.svtplay.se/video/33508154/parasit

Snälla spoila inte allt för mycket nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hej!
Ville bara meddela att filmen Parasit (eng: Parasite) från Korea finns nu på gula sidorna SVT Play

Den vann Oscar för Bästa film 2020, det var den första icke-amerikanska någonsin att göra det!

Första filmen på länge jag verkligen gillat!

https://www.svtplay.se/video/33508154/parasit

Snälla spoila inte allt för mycket nu

Riktigt sevärd film!

Permalänk
Medlem

Asbra film! Rekommenderar också Train To Busan till alla som gillade Parasite, och ev. också The Platform!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Asbra film! Rekommenderar också Train To Busan till alla som gillade Parasite, och ev. också The Platform!

Train to busan 1 ej 2.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Train to busan 1 ej 2.

Instämmer! Stängde av 2an efter en halvtimme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Instämmer! Stängde av 2an efter en halvtimme.

Jag o sambon såg både ettan och sen tvåan. Vilken besvikelse med 2an men jag har som princip att alltid se klart en film.
The platform är också bra men lite halvtråkig stundvis.

Parasite / Gisaengchung ska bli spännande. Blir nog i veckan med sambon.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Spelar jag in med youtube-dl

Permalänk
Medlem

Bra film! SVT Play har några guldkorn ändå.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Borde man ju se. Tyvärr bor jag i Finland så kan inte se den på SVT Play. Svårt att hitta information om någon TV-sändning men hittade till sist att den visas på SVT 2 på torsdag 6.1 kl. 21:30 svenska tid. Värdelöst att sådan information inte står någonstans när man klickar upp filmen på SVTs sidor utan bara hur länge den kan ses på SVT Play.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hej!
Ville bara meddela att filmen Parasit (eng: Parasite) från Korea finns nu på gula sidorna SVT Play

Den vann Oscar för Bästa film 2020, det var den första icke-amerikanska någonsin att göra det!

Första filmen på länge jag verkligen gillat!

https://www.svtplay.se/video/33508154/parasit

Snälla spoila inte allt för mycket nu

Låter spännande, tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Låter spännande, tack för tipset!

Jag tänker fortfarande på den, även en vecka senare. Helt klart sevärd!

Permalänk
Medlem

Jag tror jag får leta upp en 4k-version.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Jag tror jag får leta upp en 4k-version.

Märkte inga problem när jag såg den på SVTplay appen på min TV. Såg riktigt bra ut.

Jag och sambon såg denna igår kväll. Otroligt bra film, inte vad vi väntade oss men vi gick in spoilerfritt.
Rekommenderas starkt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Märkte inga problem när jag såg den på SVTplay appen på min TV. Såg riktigt bra ut.

Jag och sambon såg denna igår kväll. Otroligt bra film, inte vad vi väntade oss men vi gick in spoilerfritt.
Rekommenderas starkt.

Spoilerfritt rekommenderas starkt!

Ger en bra bild av både utsatta och rika i samhället

Permalänk
Medlem

Den e bra. From Dusk to Dawn e bättre.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera alla med regionsfri DVD/Blu-ray-spelare också att Criterion har en finfin utgåva av filmen också! För er som vill samla och inte bara se alltså. Mycket bra extramaterial!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Spoilerfritt rekommenderas starkt!

Ger en bra bild av både utsatta och rika i samhället

Min sambo brukar alltid se trailers innan men jag anser att dagens trailer spoilar 90% av handlingen så jag skippar alltid dem.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min sambo brukar alltid se trailers innan men jag anser att dagens trailer spoilar 90% av handlingen så jag skippar alltid dem.

Jag gillar trailers som bara bygger atmosfär och kanske förklarar vart handlingen börjar, många trailers idag visar alldeles för mycket, ibland alla roligaste skämten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Asbra film! Rekommenderar också Train To Busan till alla som gillade Parasite, och ev. också The Platform!

Train to Busan såg jag på en biograf i Hackney i London (som vi besökte för att se John Carpenter live) och den var riktigt bra! Har dock inte sett andra eller animerade mellanfilmen (prologen?) än. The Platform gillade jag inte alls. Men den finns ju på Netflix så lätt tillgänglig om en vill skaffa sig en egen uppfattning.

Förövrigt vann Parasite ett av filmvärldens tyngsta priser innan Oscars-statyetterna, nämligen Guldpalmen i Cannes! Vilket den som enda koreansk film gjort!

Permalänk
Medlem

Burning (också väldigt bra, nästan så jag tycker den är bättre till och med) kunde ju ha vunnit guldpalmen året innan.

Tycker det är rätt intressant hur så mycket sydkoreansk media avbildar "Hell Joseon" och kritiserar de sociala klyftorna på en nivå som jag inte upplever att man gör här i väst. Men å andra sidan verkar det inte göra så mycket för att ändra på läget heller.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."