AMD, Intel och Nvidia håller presskonferenser på CES 2022

Permalänk
Melding Plague

AMD, Intel och Nvidia håller presskonferenser på CES 2022

Entusiastsfärens heliga treenighet håller hov kvällen tisdag den 4 januari. Nya arkitekturer, grafikkort och processorer står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skit trodde det var nu! Satte larm till imorgon!

Permalänk

Inte för att vara tråkig men vad har de att visa upp? Det känns för mig att alla dessa företags kommande intressanta saker är så lång framåt i tiden att de ej vill avslöja något för konkurrenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Inte för att vara tråkig men vad har de att visa upp? Det känns för mig att alla dessa företags kommande intressanta saker är så lång framåt i tiden att de ej vill avslöja något för konkurrenterna.

Nja, om Nvidia släpper nya varianter av 3000-serien är det saker som kommer under början av året, utan tvekan.

AMD:s refreshade 5000-processorer lär också dyka upp under feb-apr, skulle jag tro.

Så nog finns det saker att visa upp som kommer i närtid!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Inte för att vara tråkig men vad har de att visa upp? Det känns för mig att alla dessa företags kommande intressanta saker är så lång framåt i tiden att de ej vill avslöja något för konkurrenterna.

CES brukar alltid vara den tiden på det nya året som många utav de stora vi känner till visar oss prototyper utav det som senare skall lanseras under året.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Avstår från att rösta då jag tycker alla tre är lika intressanta.

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt spännande att se Intels nya GPUer, inte varje år det händer en sån sak faktiskt...!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Jag är nog mest intresserad av Intels GPUer, men även AMDs APUer kan bli kul.

Permalänk
Medlem

"Den som väntar på Threadripper väntar alltid för länge" - i alla fall sedan Zen 3 lanserades för 14 månader sedan.

Permalänk

Nya eller ens halv nya processorer intresserar mig inte så mycket men grafikkort gör helt klart det men AMDs ev.lansering av instegskort är föga intressant. Att Nvidia ev. kommer med en refresh på rtx 30 serien är intressant, inte korten i sig, utan att se om AMD har något själva att komma med i de högre segmentet. Hur som så kommer jag att kolla på AMD först sedan inspelningen av Nvidia och därefter Intel.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Intels nya grafikkort är väl mest intressant fölt an ryzen 5000 refresh

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Intressant om Nvidia ska släppa något om nästa generation.

Permalänk
Medlem

Hoppas AMD ger något om nästa gens gpu (Mest interessant för mig, då de är vad jag är intresserad av just nu).

Tror Nivida bara pratar om sina uppgradera 3000 serie, som känns lite mjeee.

Blir väll intressant att höra om Intels gpu, men tvivlar starkt på den. Även om den är stark behöver den nog några år innan den verkligen fungerar med allt, men kan förstås bli överraskad.

Permalänk
Medlem

Zen 4?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Samsung Sverige

Detta kommer bli oerhört spännande! Alltid roligt med ny teknik oavsett från vem det härstammar ifrån

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Om de ens pratar om den så blir det nog väldigt lite och utan specifika detaljer, lite för tidigt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Intressant om Nvidia ska släppa något om nästa generation.

Kommer det nånting så här tidigt lär det väl bli nya Quadro RTX generationen. Typ 20,000+ cuda cores och 100gb+ minne.

Förmodligen billigare och mer tillgängligt än mid-range gamingkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

De har lovat någon detalj om Zen4, men troligen inte så mycket än. Tänker det kan vara dags på Computex kanske?

Permalänk
Medlem

Är mest sugen på AMD då jag är intresserad av att se om det är värt att uppgradera processor igen (så att jag kan hoppa över Zen 4 tills DDR5 blivit billigare och gå på Zen 5 senare).
Ska dock bli spännande att se grafik från Intel också och se hur vassa deras kort blir.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Kanske är dags för Nvidia att lansera nästa måste-ha teknologi. Dom har sålt raytracing och DLSS i två generationer kort nu, skall dom verkligen köra tredje gången gilt?

Permalänk
Medlem

Kanske nVidia överraskar med ett RTX 2080 TI 22GB. Annars kan Intels GPU också intressera, men med 16GB då.

Permalänk
Medlem

AMDs eventuella releaser och till viss del Intel och info om deras gpuer är väl det man ser fram emot.

Men helt ärligt så förväntar jag mig inget av någon av dom vad gäller tillgänglighet och levereanser, med tanke på det förbannade "release under covid fiaskot" som pågått och pågår.
Börjar bli jävligt trött på det nu !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se vilka nya bilder företagen lanserar idag! Behöver skriva ut en ny GPU att titta på

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Intel nvidia och amd så man har koll på läget. Men annars är intresset amd.

Permalänk
Medlem

AMDs uppdaterade 5000 serie intresserar mig eftersom jag tänkt investera i något sånt eventuellt, medvetet avvaktat med vanliga 5900X av just denna anledning.

Nästa på tur är Intels grafikkort för mig, inte för att jag vill ha ett i nuläget utan mest för att det är nice med en till aktör på marknaden.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag var jävligt nära på att köpa intels alder lake, men pga ddr5 bristen som jag visste skulle uppstå så avbröt jag min beställning dagen innan release, förhoppningen är väll att AMDs nya cpuer kan prestera bra, i värsta fall får jag vänta tills nästa generation, jag är sugen på att få lite mer single thread performance men vill inte gärna ha lägre multithread, och inte heller ett inferno till processor som man behöver custom loops för att kyla om man faktiskt kör arbetslaster som utnyttjar 100% av cpun. Just nu sitter jag på en 5950x som funkar prima men man vill ju alltid ha bättre grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Kanske är dags för Nvidia att lansera nästa måste-ha teknologi. Dom har sålt raytracing och DLSS i två generationer kort nu, skall dom verkligen köra tredje gången gilt?

Nästa grej borde vara RT utan nämnvärd prestandaförlust. Det skulle vara en USP ett tag framöver.

Permalänk
Snusfri

Ska bli mycket intressant att se Intels gpuer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nästa grej borde vara RT utan nämnvärd prestandaförlust. Det skulle vara en USP ett tag framöver.

Tänkte precis säga det. Jag tar hellre det än något ytterligare nytt om man måste välja.

Det är tråkigt men jag har nästan helt slutat hålla mig uppdaterad på nya släpp och produkter eftersom det ändå är så dyrt och svårt att få tag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

AMDs uppdaterade 5000 serie intresserar mig eftersom jag tänkt investera i något sånt eventuellt, medvetet avvaktat med vanliga 5900X av just denna anledning.

Nästa på tur är Intels grafikkort för mig, inte för att jag vill ha ett i nuläget utan mest för att det är nice med en till aktör på marknaden.

Känner likadant. Skulle va kul att uppdatera ifrån 3600x detta år.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.