Elgiganten, fel på fel?

Permalänk
Skrivet av ottomanslap:

Tjena!

Jag tänkte bara vädra det jag fick uppleva idag på @Elgiganten

Jag bokade en bärbar dator med upphämtning i butik (Bromma Blocks) och den skulle vara i nyskick i originalförpackning enligt beskrivningen.

Fick ett sms att jag kan hämta den så åkte till butiken och gick till datoravdelningen eftersom det var informationen jag fick på smset att datorn fanns där men blev skickad till varuutlämningen av datoravdelningen. När det blev min tur i varuutlämningen fick de leta efter datorn jag hade bokat i ca 10 min, även fast jag fått ett sms om att jag kunde hämta den. När de väl hitta den, så var den full av repor och så långt ifrån nyskick man kunde komma. Dessutom saknade den förpackningen.

Jag fick tala med datoravdelningen och de sa att de kan inget göra och det är köpa den eller gå. Fick inte ens en ursäkt och de var totaltointresserade även fast det var felbeskrivet, priset hade han inte heller koll på. Han "fixade" priset på den så att den blev dyrare än vad jag hade bokat den för och när jag talade om för honom vad priset var på min bokning så sa han att han kan inget göra. Köp den eller gå i princip, det minsta man kan göra i mina ögon som arbetat i den branschen är att be om ursäkt och kolla på en ersättningsvara/likvärdig.

Kontaktade kundservice som sa att det inte var OK och att de skulle kontakta ansvarig i butiken omgående. Kontaktade återigen kundservice några timmar senare och de har inte kontaktat butiken, finns varken notering eller mail om detta. Hon på kundservice bad om ursäkt (den första efter alla fel) och sa att hon ska kontakta butiken omgående. Jag sparade alla mina chatt med Elgiganten och har även min bekräftelse sparad där det står nyskick i originalkartong.

Jag har dessutom handlat för flera hundratusen på Elgiganten senaste åren, att behandla en trogen kund som spenderar pengar på detta vis är ju inte smart så att säga.

Tycker ni detta är OK? Vad kan man kräva eller går det ens att kräva något? Ska man bara sluta handla där för all framtid nu och välja andra butiker, några synpunkter?

Elgiganten är med på min svarta lista sedan massa år tillbaka.
Ett tips, sluta hndla där och spara både tid, pengar och energi.

Hur kommer dey sig att du valde Elgiganten för ditt köp?

Permalänk
Skrivet av griid:

Det är klart det här inte är ok.
Men personer som jobbar där är vanliga människor och det är inte speciellt mycket utbildning som krävs för att bli butikssäljare. Bra service beror enbart på vilken person man får prata med och hur mycket intresse/kunskap den har. Personen kanske hade en dålig dag eller var trött på sitt jobb.

Bra att du tog upp det så att det blir uppföljning på ditt dåliga bemötande i alla fall. När jag märker att det börjar bli problem, brukar jag alltid be om personens namn. Efter det brukar det gå bättre med ärenden, vare sig det är kundtjänst på telefon eller butik.

Förhoppningsvis rättas ditt problem till.

Har man en dålig dag på jobbet skall det inte gå ut över kunden.
Är man trött på sitt jobb skall man byta så det inte går ut över kunden.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Eduardo_S:

Har man en dålig dag på jobbet skall det inte gå ut över kunden.
Är man trött på sitt jobb skall man byta så det inte går ut över kunden.

Helt rätt, dock är nyckelordet ”ska”

När det handlar om människor är det mycket man ”ska” men som tyvärr inte fungerar i verkligheten.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Helt rätt, dock är nyckelordet ”ska”

När det handlar om människor är det mycket man ”ska” men som tyvärr inte fungerar i verkligheten.

Och ibland får man ha lite självinsikt om att det inte går att prata med någon som står och gapar, och att allt inte kan lösa sig omgående.

Permalänk
Medlem

Det har nu gått över 2 veckor sedan de skulle ha skickat in datorn till tillverkaren. Ingen har hört av sig, kan det bero på att det varit helg eller är det dags för mig att ta kontakt igen i ärendet?
Länk: #19393674

Permalänk
Medlem

Kommer nog aldrig handla via elgiganten online igen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kommer nog aldrig handla via elgiganten online igen.

8 månader sedan senaste inlägget. Har något nytt skett? Annars är det nog §1.6 som gäller här. 🙄

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

8 månader sedan senaste inlägget. Har något nytt skett? Annars är det nog §1.6 som gäller här. 🙄

*ton*
Jag har fått vänta på att elgiganten ska höra av sig för att ge mig besked om hur jag ska gå tillväga för att få min produkt utbytt (de skickade fel). Tre gånger har jag pratat med dom och de har lovat att återkomma, tre gånger har de misslyckats med detta sedan tisdags. Det enda jag fått veta är att jag måste vänta på att elgiganten södertälje ska ringa mig och att jag inte kan gå till den lokala butiken. 🙄🙄🙄
*ton*

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

För mig har det alltid varit så när jag hämtar ut grejor på Elgiganten.
En gång så ville hon ge mig något värt tusentals kronor och hon trodde jag redan betalat online. Tur man är en ärlig individ! xD

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jOnÄTÄn:

*ton*
Jag har fått vänta på att elgiganten ska höra av sig för att ge mig besked om hur jag ska gå tillväga för att få min produkt utbytt (de skickade fel). Tre gånger har jag pratat med dom och de har lovat att återkomma, tre gånger har de misslyckats med detta sedan tisdags. Det enda jag fått veta är att jag måste vänta på att elgiganten södertälje ska ringa mig och att jag inte kan gå till den lokala butiken. 🙄🙄🙄
*ton*

Då förstår jag, låter extremt enerverande att de inte får tummen ur. Tyvärr verkar ju @Elgiganten inte ha någon som ansvarar för butiksrepresentantkontot på SweC längre...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Häv köpet pga på oskäligt lång servicetid.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Då förstår jag, låter extremt enerverande att de inte får tummen ur. Tyvärr verkar ju @Elgiganten inte ha någon som ansvarar för butiksrepresentantkontot på SweC längre...

Jag var lite irriterad igår och det blev inte bättre av ditt första svar får be om ursäkt oför att jag var otrevlig.
Idag åkte jag till elgiganten trots att de i kundtjänst bett mig att inte göra det för att det inte skulle fungera "Pga paketet var skickat från södertäljebutiken då måste de hantera ärendet" Men de i Trollhättan löste ett återköp åt mig utan problem. (tror jag vi får se om pengarna dyker upp på kontot igen)

Men som sagt jag lär inte köpa via elgiganten igen online.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb