Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Undervattenslotusen är ju från Älskade spion och google avslöjar att det tydligen gjordes ett spel baserat på den rullen.
"James Bond 007: The Spy Who Loved Me"

Bravo - rätt
Var ett rätt skoj spel också vill jag minnas!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Yay.

Kanske kört denna innan, men om inte jag minns det så borde ingen annan göra det heller...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Yay.

Kanske kört denna innan, men om inte jag minns det så borde ingen annan göra det heller...

https://i.imgur.com/0OpZ6ho.jpg
https://i.imgur.com/gQxpxq2.gif

Vacker grafik! Men inget jag känner igen heller..

Edit:
Lägger in en gissning på Bug Bash på Amiga ändå

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Vacker grafik! Men inget jag känner igen heller..

Edit:
Lägger in en gissning på Bug Bash på Amiga ändå

Nix, fel spel och fel maskin

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Nix, fel spel och fel maskin

Mmmm, är ju rimligen ett arkadspel i grunden då det står "insert coin" där uppe till höger på första bilden

Stilen känns väldigt vagt bekant, kanske du haft den i tråden förut för många år sen ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmmm, är ju rimligen ett arkadspel i grunden då det står "insert coin" där uppe till höger på första bilden

Stilen känns väldigt vagt bekant, kanske du haft den i tråden förut för många år sen ändå

Konsolversionen (som står i min hylla) är identisk med arkadversionen kan jag avslöja.

Edit: Flera ledtrådar så att någon plockar denna:
Konsolversionen har alltså lika bra grafik som arkadversionen, vilket borde ge en hint om formatet.
Spelet har olika namn i Japan och i Väst, i väst ingår en färg i namnet.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Konsolversionen (som står i min hylla) är identisk med arkadversionen kan jag avslöja.

Edit: Flera ledtrådar så att någon plockar denna:
Konsolversionen har alltså lika bra grafik som arkadversionen, vilket borde ge en hint om formatet.
Spelet har olika namn i Japan och i Väst, i väst ingår en färg i namnet.

Found it
Hinten "lika bra grafik som arkadversionen" fick mig att gissa att du menade Neo Geo och sökte runt lite på plattformsspel och hade flyt att hitta Blue's Journey ganska fort (Eller Raguy in japan?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att jag hittat rätt spel, så jag lägger in ett obskyrt C64 spel att suga på under julen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Found it
Hinten "lika bra grafik som arkadversionen" fick mig att gissa att du menade Neo Geo och sökte runt lite på plattformsspel och hade flyt att hitta Blue's Journey ganska fort (Eller Raguy in japan?)

Bra jobbat!

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Rätt säker på att jag hittat rätt spel, så jag lägger in ett obskyrt C64 spel att suga på under julen
https://i.ytimg.com/vi/OVjUHgB67t0/hqdefault.jpg

Svårt! Sjukt bekant, vill säga någon variant av Mutant Camels men de vet jag ser helt annorlunda ut. Blir spännande se vad detta heter.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Det är Ancipital... jag känner till det väl men har aldrig spelat det
https://www.lemon64.com/games/details.php?ID=3018

Någon annan får lägga upp nästa bild 🎅🎄⛄

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Då kör vi på tema:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Helt rätt - snyggt där!
MadMantiz var på rätt spår: Jeff Minter ligger bakom även Camels-spelen. (och LLamatron mfl )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får nog ha en liten ledtråd här. Det ser svenskt ut men jag kan inte hitta något spel som stämmer in

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Får nog ha en liten ledtråd här. Det ser svenskt ut men jag kan inte hitta något spel som stämmer in

Är inte direkt svårgooglat om du använder frasen på bilden. Med det sagt, någon annan får ta det!

Permalänk
Medlem

Håkan Bråkan

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Sorry, glömde tråden lite, men jag fick det typ med flingor eller glassbilen eller något. Det är ett julspel

Skrivet av Wyver:

Håkan Bråkan

Såklart helt rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Sorry, glömde tråden lite, men jag fick det typ med flingor eller glassbilen eller något. Det är ett julspel

Såklart helt rätt

Laddar upp en bild så fort jag har möjlighet att sitta vid datorn, är så tråkigt/jobbigt att editera bilden på mobilen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Laddar upp en bild så fort jag har möjlighet att sitta vid datorn, är så tråkigt/jobbigt att editera bilden på mobilen

Ingen stress

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dubbelpost, men här var det dött nu

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wyver:

Dubbelpost, men här var det dött nu

Nädå, lite julkoma är det nog men mest att jag inte har en aning om vad det är för spel 😁

Lite Monkey Island-vibbar men det borde jag känna igen..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Nädå, lite julkoma är det nog men mest att jag inte har en aning om vad det är för spel 😁

Lite Monkey Island-vibbar men det borde jag känna igen..

orginal spelet som jag hade tänkt så, hade redan kommit upp här tidigare... Så hittade ett obskyrt spel...

huvudpersonerna i spelet är två kända tv personligheter... Som jag trodde inte skulle vara med i ett spel.

jobbig bild jag tog... tog direkt ifrån youtube....Första snutten i spelet som inte var självklart direkt...
ska kolla om jag hittar någon aningen lättare bild

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är Penn and Teller's smoke and mirrors: https://www.youtube.com/watch?v=j3_Z9r3dcWM
Det är nog mest känt för Desert Bus

Någon annan kan ta nästa bild🎅🎄

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Det är Penn and Teller's smoke and mirrors: https://www.youtube.com/watch?v=j3_Z9r3dcWM

WOW Sega CD alltså!
Är det förövrigt bara jag som får väldiga Home Alone-vibbar är det samma snubbar bakom?

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Då kör jag vidare, särskilt med tanke på att temat är FMV:

EDIT: Bilden är smått beskuren för att inte göra det för enkelt.

Förtydligande
Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Då kör jag vidare, särskilt med tanke på att temat är FMV:

https://i.ibb.co/f96z3Xj/Ska-rmavbild-2022-01-04-kl-08-49-55.png

EDIT: Bilden är smått beskuren för att inte göra det för enkelt.

Chansar på Phantasmagoria!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Bra chansat i så fall! Helt rätt!

Bollen är din!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

"gissar" på det jag också.. eller jag minns det väldigt tydligt från just det spelet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Bra chansat i så fall! Helt rätt!

Bollen är din!

Skrivet av CynXen:

"gissar" på det jag också.. eller jag minns det väldigt tydligt från just det spelet.

Tyckte mig känna igen stilen men blev osäker på om det var Gabriel Knight eller liknande FMV.

Men nu ett jag inte spelat själv men som grafiskt verkar väldigt inbjudande!

Visa signatur