byta mobil genom telias garanti?

Permalänk
Medlem

byta mobil genom telias garanti?

fick en genial ide.. tror jag iallfall.
jag börjar bli trött på min T300 när jag såg polarns T610 idag..
jag skaffade en allrisk garanti på min T300 när jag köpte den för ca 2600kronor.

om jag skulle göra så här.. visst e de väl lite bedrägeri men ändå.
jag går till telia o säger att min mobil blev stulen på en fest eller annan bortförklaring.. då e dom skyldig mig en mobil för samma pris som jag betalade för min eller hur? om jag då lägger till 2000:- så kan jag välja en T610 eller hur?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Låter som en extremt dum ide.
Det är olagligt vilket borde få dig att strunta i det.
Du har kanske inte insett att det är personer som du som gör försäkringspremierna skyhöga?
Vänta tills du kan köpa den istället.
Förstår mig inte på människor som bara tänker på sig själv hela tiden

Visa signatur

Det här är väl ingen konst.
Censur! Censur!

Permalänk
Medlem

moraltant där
tror du man e rik när man e arbetslös eller?

edit:
jo visst fan e de olagligt.. men jag kan ju ändå inte använda telefonen sen.. den blir spärrad ju.
nåt som däremot inte e olagligt e om jag åker o fiskar o TAPPAR IVÄG TELEFONEN I VATTNET.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
moraltant där
tror du man e rik när man e arbetslös eller?

Skaffa jobb och sluta lev på andras pengar?

Permalänk
Medlem

danne89:
tyst med dig.. jag tillåts endast att kritiserats av andra arbetslösa.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Men när man är arbetslös så får man prioritera och skära ner på saker man klarar sig utan som nya mobiltelefoner.
Varför förstår inte folk att man måste arbeta för att konsumera?

Visa signatur

Det här är väl ingen konst.
Censur! Censur!

Permalänk
Medlem

rtn02001:
eftersom du nu e så rik borde du väl att ha råd om jag höjer din jävla försäkringspremie några kronor.

annars kan du ju köpa min mobil för 2600:- om du har lust..

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
rtn02001:
eftersom du nu e så rik borde du väl att ha råd om jag höjer din jävla försäkringspremie några kronor.

annars kan du ju köpa min mobil för 2600:- om du har lust..

EHHH!!! och varför i helskotta skulle jag som familje far med mycket få kronor över acceptera premie höjning för att du ska få en ny mobil för att du är "trött" på din gamla?

skaffa ett jobb grabben!

och du måste ju vara bra bränd i kolan (ursäkta ordvalet) när du slänger ur dig dina brotts idéer på ett av sveriges största forum sånt är väl meningen att man ska hålla för sig själv för att det ska funka bra?

Permalänk
Medlem

eftersom du e arbetslös lever du antagligen på a-kassa eller socialbidrag redan, räcker inte det? eller måste du ta mer pengar från arbetarna?

Permalänk
Medlem

suck.
Ytterligare en sån här tråd.
Sparka på dem som redan ligger, dem arbetssökande.

Håller med att man inte ska begå en sådan brottslig handling.

Men att säga åt folk att "skaffa jobb och sluta leva på andra " är rent skitsnack.
Har man inte varit i den situationen, som arbetssökande, ska man inte heller klanka ner på andra.
Säger som jag brukar till dem som klagar, ni lever i en skyddad värld.
Är själv arbetssökande och det är inte så lätt som alla verkar tro.

Slipper dock Socialbidrag och det är jag jävligt tacksam för.

Tråden bör låsas, då uppmaningar till brott, bestrider Sweclockers regelbok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
suck.
Ytterligare en sån här tråd.
Sparka på dem som redan ligger, dem arbetssökande.

Håller med att man inte ska begå en sådan brottslig handling.

Men att säga åt folk att "skaffa jobb och sluta leva på andra " är rent skitsnack.
Har man inte varit i den situationen, som arbetssökande, ska man inte heller klanka ner på andra.
Säger som jag brukar till dem som klagar, ni lever i en skyddad värld.
Är själv arbetssökande och det är inte så lätt som alla verkar tro.

Slipper dock Socialbidrag och det är jag jävligt tacksam för.

Tråden bör låsas, då uppmaningar till brott, bestrider Sweclockers regelbok.

errrr... nu ska du ju inte vrida detta fel anledningen till att man talar om för denna person att "skaffa jobb" är just för den handling han säger sig ha en idé om vilket går ut på att just leva på andra, jag jobbar i byggbranchen som inte är så "skyddad" som du hävdar att det är för "arbetare" har funnit mig vara arbetssökande 3-4 ggr dom senaste 3 åren och som tillägg till detta vill jag passa på att säga att jag ej har gymnasiekompetens ens men ändock kunnat hitta jobb frågan är bara vad man är villig att ta och hur mycket man vill jobba.

socialbidrag är inte heller det okänt för en inbiten botkyrka bo som mig "been there done that"
vad jag menar i ren klartext är att ingenting är omöjligt och om det finns intresse så kan vi starta en annan tråd som behandlar det arbetsmarknadspolitiska läget försök dock att helt fokusera på vad tråden handlar om och det är ju solklart försäkringsbedrägeri

EDIT: Håller förövrigt med om att tråden skall låsas det är väl inte meningen att vi här på sweclockers skall ha FB howto's?

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha, så du tänker missbruka din garanti Johan?

Rätta mig om jag har fel, men borde inte ditt namn stå på garantibeviset? Ett litet mail till Telia med en länk till den här tråden borde således sätta stopp för dina planer eller? Bara en tanke...

*Tråd låst*

Visa signatur