HTPC - Intel Q6600, 2GB RAM, Nvidia GeForce 8600 GT m.m.

Permalänk
Medlem

HTPC - Intel Q6600, 2GB RAM, Nvidia GeForce 8600 GT m.m.

Som en god lagrad ost mitt i kretsbristen har du möjligheten att nu lägga beslag på en dator som är äldre än de yngsta medlemmarna på SweClockers. Med kabeldragning ut över det vanliga och med exotiska komponenter gör du allt rätt i att beundra denna möjlighet.

Datorn huseras i ett svart HTPC-chassi från Silverstone med borstat stål framtill som får @Jacob kammade frisyr att framstå som ovårdad.

Bakom de självutfällande facken för 5.25" återfinns två digitala medium från detta sekelskifte. En kombinerad HDDVD/Blu-ray-läsare från LG och en Bluray-läsare med DVDRW-kompabilitet från en mer välrenommerad noname-kreatör.

När vi skjuter upp huven och ser hur själva motorn gestaltar sig återfinns en unik kabeldragning med passivt TV-kort, ljudkort och GeForce-grafikkort. Inte ofta det uppenbarar sig så idag.

Det är svårt att prissätta konstverk och likaså här. Vi kör därför en offentlig budgivning på detta objekt (använd funktionen och visa era bud i tråden). Tyvärr är det svårt att skicka en hel dator så jag ser gärna att den hämtas i Lund eller att det på annat sätt blir lätt för mig. Sista bud söndagen den 9:e januari kl 21:00 (kan förlängas av mig).

Komponenterna i sin helhet:

Chassi: Silverstone HTPC (?)
CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q6600
Moderkort: Asus Rampage Formula LGA775
Minne: Corsair 2x1 GB DDR2 (?)
Grafikkort: Gainward Nvidia GeForce 8600 GT (passivt kylt)
Nätaggregat: Corsair CX430M
Lagring: Samsung 500GB HDD
TV-kort: WinFast TV2000 XP Expert
Ljudkort: Auzentech HDA Digital X-Plosion 7.1
Media-spelare 1: Noname Bluray-spelare med DVDRW
Media-spelare 2: LG Bluray/HDDVD-spelare

Disclaimers: Jag har startat datorn och Vista finns installerat på disken sedan 2007 som jag låter ligga kvar. Den översta mediaspelaren är inte inkopplad och jag vet inte varför (kablar medföljer ej). Jag har inte gjort några omfattande tester mer än starta upp datorn, rensat lite skräp och se om några felkoder skickades i enhetshanterare och där var inget direkt konstigt. Batteriet för CMOS var dött och kan behöva bytas ut då datorn inte använts på väldigt många år. Jag har ingen möjlighet att testa de mer udda komponenterna som TV-kort/bluray-spelare och kan således inte säkerställa att de fungerar. Senast jag använde dem fungerade det som de skulle men det är länge sedan nu. Fjärkontroll till chassi och TV-kort saknas. Kan försöka leta efter dem men tror de är kastade.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

om du kan tänka dig att ändra dig i frågan om att skicka så kan jag kanske tänka mig att lämna ett bud på monstret

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyGrief:

om du kan tänka dig att ändra dig i frågan om att skicka så kan jag kanske tänka mig att lämna ett bud på monstret

Många kilon att skicka och svår att packa in.

Låter min tramsiga annons ligga kvar så får vi se vad som händer

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC