Amazons Fallout-serie regisseras av Jonathan Nolan (Inte den Nolan, men hans brorsa)

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Amazons Fallout-serie regisseras av Jonathan Nolan (Inte den Nolan, men hans brorsa)

Det ska bekant skapas en TV-serie baserat på Fallout.

Christopher Nolans bror Jonathan Nolan ska regissera.

Jonathans claim to fame sedan tidigare:
Prestige
Interstellar
The Dark Knight (Batman)
Memento
Ett avsnitt av Westworld
mm.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Mm jag hoppas det blir bra. Jonatan har nog bra erfarenhet i bagaget.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Tror att det kan bli bra ändå! Ramverket med en värld raserad av kärnvapenkrig och folk som flyr och bor stora valv känns bra anpassat för en tv-serie.

Permalänk
Medlem

VÄLDIGT försiktig optimism här. Om manus är bra skrivet och att Jonathan har hög kreativ kontroll över projektet, kan det mycket väl bli bra.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Christopher Nolans bror Jonathan Nolan ska regissera.

Ska regissera första avsnittet vad jag förstår det som.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

hoppas bara att händelsen utspelar sig under fallout 1/2 tiden.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Det här blev genast mycket intressantare.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det ska bekant skapas en TV-serie baserat på Fallout.

Christopher Nolans bror Jonathan Nolan ska regissera.

Jonathans claim to fame sedan tidigare:
Prestige
Interstellar
The Dark Knight (Batman)
Memento
Ett avsnitt av Westworld
mm.

Bör förtydligas att Jonathan Nolan hjälpt till med manus för ovanstående, alternativt skrivit dem helt. Han har väl inte varit regissör, då det är kända Christopher Nolan-filmer?

Utöver det är han också skaparen av TV-serien Person of Interest som tydligen ska utforska intressanta frågor kring AI i form av en krim-serie.

Med andra ord: om han också är inblandad i manus och story kan det bli väldigt intressant.

Permalänk
Hedersmedlem

*Polerar hammaren*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

VÄLDIGT försiktig optimism här. Om manus är bra skrivet och att Jonathan har hög kreativ kontroll över projektet, kan det mycket väl bli bra.

Memento är ju baserad på bok/manus Jonathan skrivit, och han har hjälpt sin bror med flera andra manusprojekt. Så är det någonting jag litar på så är det att han kan skriva bra och engagerande. Faktum är att efter sina två senaste filmer jag gillade sådär halvdant så är jag säker på att källan bakom Christophers framgångar faktiskt är J himself! & det känns ju passande att Christophers nästa film är Oppenheimer (om atombombens fader).

Skrivet av Jumpcut:

Ska regissera första avsnittet vad jag förstår det som.

Så säger IMDB iaf!

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk. Får helt enkelt se när det kommer, mycket kan gå fel. men man får hoppas det blir bra

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det mesta hänger nog på vad ur Fallouts eftermäle man väljer att fokusera på. Jag hoppas att de omfamnar världen som den är, med mutanter, slavhandlardiktaturer, hushållsrobotar, galghumor och plasmagevär, och bara tutar och kör med den galenskapen. Det känns som att alternativet vore nåt slags utdragen variant av filmen The Road fast med CGI-monster, och då ledsnar jag direkt. Jag uppskattar de mer "realistiska" inslagen av Fallout-spelen, men det känns som att vi har sett nog av det i film- och tv-format. Vi har sett nog av sönderbombade ökenlandskap och folk som vältrar sig i dystopiskt, gråbrunt elände. Gör någonting roligt med Fallout istället. In med lite färgstarka figurer och kollektiv av Jet-pundare och annat skoj. Ös på.

Med största sannolikhet får vi väl dessvärre typ: I ett av få överlevande samhällen efter en kärnvapenkatastrof tvingas ett gäng överlevare slå sig samman för att hämta hem nån snorunge som blivit kidnappad eller nåt. De hamnar snart öga mot öga med en generisk superskurk som ska mobilisera lite mutanter och några zombies ghouls för att ta över hela Kalifornien, och måste kämpa tillsammans i för många säsonger tills Amazon Prime inte vill finansiera serien längre och lägger ner alltihop.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Ohboy kan redan se en shitshow framför mig med tanke på hur Amazon jobbar!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Hade ju gärna sett något åt red dwarf hållet humormässigt fast mycket, mycket blodigare.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Avstängd

We have a very interesting story but another settlement needs your help!

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det mesta hänger nog på vad ur Fallouts eftermäle man väljer att fokusera på. Jag hoppas att de omfamnar världen som den är, med mutanter, slavhandlardiktaturer, hushållsrobotar, galghumor och plasmagevär, och bara tutar och kör med den galenskapen. Det känns som att alternativet vore nåt slags utdragen variant av filmen The Road fast med CGI-monster, och då ledsnar jag direkt. Jag uppskattar de mer "realistiska" inslagen av Fallout-spelen, men det känns som att vi har sett nog av det i film- och tv-format. Vi har sett nog av sönderbombade ökenlandskap och folk som vältrar sig i dystopiskt, gråbrunt elände. Gör någonting roligt med Fallout istället. In med lite färgstarka figurer och kollektiv av Jet-pundare och annat skoj. Ös på.

Med största sannolikhet får vi väl dessvärre typ: I ett av få överlevande samhällen efter en kärnvapenkatastrof tvingas ett gäng överlevare slå sig samman för att hämta hem nån snorunge som blivit kidnappad eller nåt. De hamnar snart öga mot öga med en generisk superskurk som ska mobilisera lite mutanter och några zombies ghouls för att ta över hela Kalifornien, och måste kämpa tillsammans i för många säsonger tills Amazon Prime inte vill finansiera serien längre och lägger ner alltihop.

Kunde inte sagt det bättre minimalt CGI effekter lägg till den klasiska Power armor och den gammla musiken som etsar fast sig på hjärnan.

ska bli spännande att se om det är FO 1-2 eller om det är 3-4 / 76 jag skälv hoppas på 4an som nog majoriteten av fansen vill se.

Ska för övrigt skapa ny gubbe i FO 4 då Sim Settlements season 2 nyligt släppt

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jonathans claim to fame sedan tidigare:
Ett avsnitt av Westworld

Hela Westworld-serien är skapad av Jonathan Nolan tillsammans med sambon (?) Lisa Joy. Dessa två står också som exekutiva producenter för Fallout.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Ska regissera första avsnittet vad jag förstår det som.

Ja exakt. Otroligt missvisande titel. Jonathan Nolan har väl dessutom gjort bra ifrån sig tidigare med manusförfattarhatten snarare än i regissörsroller.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Spännande, fallout-universumet är kanske min favvo av alla fiktiva världar. Älskar mixen av bisarr framtid och 50-tal

Permalänk

Jag tvingades ta alternativ Ja!!!
Eftersom alternativet "Det är klart dom inte KAN lyckas men jag sväljer skiten ändå och älskar den av nån eterisk nostalgi/kärlek precis som allt Marvel" av någon anledning inte fanns med...

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Låter som en grym plan, men så fort jag läste att det är amazon som ska ta tag i detta.. Då blev jag inte lika taggad längre.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Hoppas de får till de mörka undertonerna i kombination med humorn utan att det blir pajigt. Svårt att utföra men kan bli bra..
Man kan ju även hoppas på att den inte blir för "woke" men det är väll att hoppas på för mycket...

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Inaktiv

Kommer bli en fantastisk kavalkad i woke som verkligen var Fallout's ursprung. Inget säger postapokalyptisk som CRT, BLM och White privilege.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att musiken inte ändras

Permalänk
Medlem

Usch, har blivit så jävla trött på all tvingad världs politik i dagens serier och filmer. Blir nästan aldrig taggad när jag ser sånt här längre. Men hoppas jag har fel.

Permalänk
Skrivet av ronz:

Mm jag hoppas det blir bra. Jonatan har nog bra erfarenhet i bagaget.

Jodå det har han för Jonathan Nolan har nämligen skrivit för The Dark Knight, interstellar och WestWorld bl.a.

Visa signatur

Mvh,

Jonatan

Permalänk
Hjälpsam

Jag tar tillbaka min Ja röst, jag tror att de misslyckas, Amazon står ju även bakom "Wheel of Time" och den är verkligen inte lyckad.
Hade trott mer på det om det varit HBO eller Netflix.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Lego Master

Alltså hoppas kan man ju. Men man har blivit en aning luttrad de senaste åren, så jag säger att det är 50/50 mellan en "okej" serie och en fullständig shitshow. Nära nog 0% chans för en outstanding masterpiece.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Det kommer säkert bli en bra serie. Vet inte om jag är jättesugen på den, men kommer absolut ge det en kik

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Hela Westworld-serien är skapad av Jonathan Nolan tillsammans med sambon (?) Lisa Joy. Dessa två står också som exekutiva producenter för Fallout.

Westworld var riktigt bra första säsongen. Försökte verkligen titta på säsong 3 men det var så dåligt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"