Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Någon här som sett filmen The green knight? Verkar lite skum eller?

Ja, och absolut skulle man kunna beskriva den som skum, lite artsy/dreamlike/teaterig. Men uppskattar man den typen av filmer så är den väldigt bra. Väldigt fint foto dessutom.

Permalänk
Medlem

The Revenant
Kan bara säga en sak, Leo är värd sin oscarsstatyett för den här filmen. Faktiskt en av bättre filmerna jag sett på länge.
9.2/10

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

The Revenant
Kan bara säga en sak, Leo är värd sin oscarsstatyett för den här filmen. Faktiskt en av bättre filmerna jag sett på länge.
9.2/10

Oj! Om en 9.2 är det ”bästa du sett på länge”, vad är en fullpott?

Edit: en grymt bra film.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Oj! Om en 9.2 är det ”bästa du sett på länge”, vad är en fullpott?

Edit: en grymt bra film.

Bästa? Oerhört svår fråga...kan faktiskt inte svara på rak arm. En 10:a tror jag ärligt inte finns, är nog alltid något i varje film man stör sig på eller liknande. Håller Gladiator otroligt högt, snäppet högre än denna, så 9.3 där. Det är i alla fall min favoritfilm ever. Mestadels för Joaquin Phoenix kusligt fenomenala skådespeleri

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Ghostbusters: Afterlife (2021) - helt OK "reunion-rulle" likt Star Wars Episode 7 i den bemärkelsen. 6/10. Tråkigt att moderna filmer numera fått det så jäkla bråttom med handlingen.

Skall nämnas att jag inte sett de gamla filmerna så jag missade säkert alla easter eggs och tidigare filmreferenser. Jag kände däremot igen låten och det rödstreckade vita spöket.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Oj! Om en 9.2 är det ”bästa du sett på länge”, vad är en fullpott?

Edit: en grymt bra film.

Nu sa han ju faktiskt "bättre" och inte "bästa" om vi ska vara petiga, inte samma sak

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Finch

Tom Hanks fansen kanske får ut något av detta?

Han brukar få bra manus men det här håller inte. 2 av 5

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Ja, och absolut skulle man kunna beskriva den som skum, lite artsy/dreamlike/teaterig. Men uppskattar man den typen av filmer så är den väldigt bra. Väldigt fint foto dessutom.

Japp, såg den nyss, väldigt snyggt filmat! Tyckte den va både bra, iom filmat snyggt... och ganska ok, knappt, som film... vill inte ha den osedd, men kommer aldrig se om den igen

Permalänk
Lego Master

Såg Cloud Atlas (2012) igår och ikväll (fick dela, den är rätt lång).

Andra gången jag sett den, första var nån gång strax efter den kom ut.

3/5 skulle jag säga, den försöker HÅRT, men lyckas inte riktigt knyta ihop exakt vad det är den vill ha sagt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Någon här som sett filmen The green knight? Verkar lite skum eller?

Ja den är skitskum, men asnajs o dessutom skitsnygg.

Själv såg jag Belfast ikväll, det hände saker o det var spännande, men kändes inte riktigt om den hade nån riktig slutkläm utan den bara tog slut. Lite tråkigt då den var väldigt välgjord i övrigt. Snyggt svartvitt foto med riktigt skarp bild, kanske liite för skarp, speciellt den bristande rörelseoskärpan störde lite. 6.5/10

Permalänk

James Bond No Time to Die 2021
Jag har alltid gillar Bond när jag är liten, jag gillade Bond tills Daniel Craig började spela och jag tyckte inte han var dålig, men han spelade ingen klassisk Bond. För mycket fokus på hans extrema fysisk.

Men jag såg den senaste och den innehöll mycket bra saker, extremt utdragen nästan 3h och jag funderade på varför. På slutet fick man en förklaring och jag står där lite paff om vad som händer nu? Inga Spoilers!

Men mitt råd är att alla som har gillat Bond att åtminstone se denna film.

Permalänk
Avstängd

Sing 2 (2021) - simpel och mysig "feel good" musikrulle med poppiga guilty pleasure-låtar utan någon anmärkningsvärd handling. Typ Zootopia möter Perfect Pitch fast ännu bättre än så. Dessutom mer variation av varelserna än enbart troll som i trollmusikfilmerna. 6,5/10.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Finch
Hanks film som gör inget nytt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Lebanon (2009)

https://www.imdb.com/title/tt1483831/

Krigsfilm som utspelar sig till 99% inuti en israelisk stridsvagn under Libanonkriget 1982. Sevärd och annorlunda.

7/10.

Permalänk
Medlem

Sing 2 riktig bra avslut på 2021. Bästa animerade film som jag har sett på länge med handling och låtarna. Några låtar passade inte mig men det är smaksak men förutom den petitessen så är filmen stark 9/10 poängare. Kommer nog se om den igen när biorummet är igång. Riktigt bra uppföljare.

Man hade svårt att hålla tårarna borta i slutet med den starka känslorna i handlingen och hur bra gjort Illumination har gjort filmen. Illumination har verkligen vuxit till sig och utmanar verkligen Disney nu på allvar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Phantasm 4. En riktigt härligt usel gammal skräckis. Har så klart sett 1-3 innan med några dagars mellanrum. Nästa blir sannolikt del 5.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Bästa? Oerhört svår fråga...kan faktiskt inte svara på rak arm. En 10:a tror jag ärligt inte finns, är nog alltid något i varje film man stör sig på eller liknande. Håller Gladiator otroligt högt, snäppet högre än denna, så 9.3 där. Det är i alla fall min favoritfilm ever. Mestadels för Joaquin Phoenix kusligt fenomenala skådespeleri

Klart det finns några 10:or… Terminator 2 och Aliens. Lätt!

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Klart det finns några 10:or… Terminator 2 och Aliens. Lätt!

Placerar faktiskt Alien före Aliens 👽

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Placerar faktiskt Alien före Aliens 👽

Alla är vi olika.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Alla är vi olika.

Hehe japp. Sista 10-12min får jag gåshud av fortfarande idag

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Placerar faktiskt Alien före Aliens 👽

Håller med, men jag föredrar även The Terminator framför T2. Jag tycker om att den tar sig på mer allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Japp, såg den nyss, väldigt snyggt filmat! Tyckte den va både bra, iom filmat snyggt... och ganska ok, knappt, som film... vill inte ha den osedd, men kommer aldrig se om den igen

Såg Green Night för 3 dagar sen. Gråter fortfarande över de drygt två timmarna jag slösat på den.
Ärligt talat...vilket otroligt extremt hypat skräp.
1/10 och då är ettan endast för att det var snyggt filmat och maffiga miljöer.
Pinade mig igenom filmen medans resten av familjen var smartare och gjorde annat efter 30 min.
När filmen var slut frågade dem hur den slutade...ingen aning blev svaret. Jag fattade ingeting.
Skräp.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Wrath of Man.

https://www.imdb.com/title/tt11083552/?ref_=nm_flmg_act_7

Jason Statham. Brukar gilla att ibland få slöa till "puckla-på"filmer (tittar just inte på filmer längre. Mer serietittande numer).

Velar med filmen om jag smågillade den eller inte. Landar ändå i att den var hyfsad. 6/10.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

The Marksman - 8/10 ytterligare en riktigt härlig Liam Neeson film! Håller klass med taken filmerna tycker jag.
3 days to kill - 7/10 gillade den skarpt, både seriös och en del inlagd komik så man fick sig några garv, helt klart se värd.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Håller med, men jag föredrar även The Terminator framför T2. Jag tycker om att den tar sig på mer allvar.

Ja, T2 flamsar lite för mycket på sina ställen.
Överlag en bra film dock, men rejält överskattad.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Ghostbusters: Afterlife (2021) - helt OK "reunion-rulle" likt Star Wars Episode 7 i den bemärkelsen. 6/10. Tråkigt att moderna filmer numera fått det så jäkla bråttom med handlingen.

Skall nämnas att jag inte sett de gamla filmerna så jag missade säkert alla easter eggs och tidigare filmreferenser. Jag kände däremot igen låten och det rödstreckade vita spöket.

Trodde de som inte sett de gamla filmerna skulle tycka den var skit faktiskt.
Den bygger ju enormt på referenser till de gamla.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Trodde de som inte sett de gamla filmerna skulle tycka den var skit faktiskt.
Den bygger ju enormt på referenser till de gamla.

Jag har sett alla typiska snuttar från de gamla filmerna och känner till de klassiska spökena som marshmellows-spökena och de Casper-liknande spökena. Filmen fick mig även att inse hur starkt Luigi's Mansion är inspirerat av Ghostbuster-filmerna hur mycket spelen än försöker dölja sin inspirationskälla bakom sina dammsugare.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Hell Hath No Fury
3/10

Denna film tycker jag visar vad man faktiskt kan åstadkomma med väldigt limiterad budget, tyvärr faller den platt på ett par olika saker. Bland annat försöken till att efterlikna någon form av "Inglorious Bastards" känsla med "ultra-vålds" scener som klipps in lite snabbt. Även ett par tafatta försök till "konstnärliga" inslag som saknar all form av berättigande.

Skådespelarna blandar och ger rätt friskt, men det kan man förvänta sig i denna form av "budgetfilm", men för att ge dem lite rättvisa hade de inte mycket att jobba med. Där fallerar denna film katastrofalt, manus och dialog är bortom all räddning trots att de kunde basera den på en verklig händelse.

Istället för att bli "cult" blir den en "turkey".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Phantasm 4. En riktigt härligt usel gammal skräckis. Har så klart sett 1-3 innan med några dagars mellanrum. Nästa blir sannolikt del 5.

Sci-Fi horror... with balls

Tyvärr känns del 5 alldeles för "ny", vilket den förvisso är om man jämför dem med varandra.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The Revenant, lite sen på pucken men jag gillade den.