Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

På vilken tjänst kan man se den?

Tror det är HBO.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

The silent sea
Scifi serie ifrån Korea. Utspelar sig på månen. Den tidigare besättning på månstationen är döda och nu skickas en nu besättning upp för att hämta hem en artifakt till Jorden som har blivit kvar på månstationen.

Serien är intressant och spännande. Jag är på avsnitt 6 nu och mitt omdöme hittills är 6/10. Mao sevärd om man gillar scifi.

Permalänk
Medlem

Yellowstone - https://www.imdb.com/title/tt4236770/
Riktigt bra!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Precis börjat titta på senaste säsongen av Dexter och The Morning Show.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Säsong 3 av Titans Seg och tråkig. Sänker mitt tidigare betyg till 5/10.
Säsong 2 av The Witcher 8/10.

Permalänk
Medlem

The Liberator / Befriaren på Netflix, miniserien var mycket välgjord, 8/10 gillar man WW2 rekommenderar jag att se den!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Cobra Kai Jag blir inte klok på vad det är för målgrupp för den här serien. Det är ju huvudsakligen ett teen/high school drama med lite karate, men de som borde titta på sådant tycker väl inte alls att det är kul att de grävt upp skådespelarna från Karate Kid-filerna? Funkar hur som helst för mig (som tycker att det är cool att det är samma skådisar som i filmerna). Jag började titta för att se vad det var och fastnade. Första säsongen var jättekul, men framåt säsong fyra har nyhetens behag klingat av lite. Det är inte jättebra, men jag kan inte sluta titta. (Lite som med The 100.) Den får 8/10, men det dras upp av första säsongen.

Permalänk
Medlem

Folk med ångest - 7/10
Helt ok serie där budskapet den förmedlar kanske är det bästa med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

The expanse på amazon prime.
Riktigt, riktigt bra sci-fi. Har precis sett första säsongen.

https://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=fn_al_tt_1

Du har 5 säsonger att kolla genom, jag är avundsjuk. Har bara de avsnitt kvar som finns i S6 sen är det slut för mig.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Såg precis klart Witcher Säsong 2.
Tycker helt ärligt varken S1 eller S2 var speciellt bra.
S2 var bättre.
Men overall... eh

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Du har 5 säsonger att kolla genom, jag är avundsjuk. Har bara de avsnitt kvar som finns i S6 sen är det slut för mig.

Sjukt bra! Jag har 2st avsnitt kvar :'(

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Sjukt bra! Jag har 2st avsnitt kvar :'(

Jag med, S6 har spontant varit bäst hittils, så jäkla vansinnigt bra.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Du har 5 säsonger att kolla genom, jag är avundsjuk. Har bara de avsnitt kvar som finns i S6 sen är det slut för mig.

Nu bara 2 säsonger kvar!
Skulle beskriva serien som GoT fast i rymden. Mycket bra karaktärer med bra skrivna dialoger till de kvinnliga rollerna. Gillar den väldigt mycket. Ska fortsätta kika ikväll. Vågar inte söka på någon information eller något till serien med risk för spoilers

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Nu bara 2 säsonger kvar!
Skulle beskriva serien som GoT fast i rymden. Mycket bra karaktärer med bra skrivna dialoger till de kvinnliga rollerna. Gillar den väldigt mycket. Ska fortsätta kika ikväll. Vågar inte söka på någon information eller något till serien med risk för spoilers

Ja jag gillar Drummer bäst i hela serien, hon och Amos är mina favoriter.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Ja jag gillar Drummer bäst i hela serien, hon och Amos är mina favoriter.

Håller med om att den är bra. Ska bli intressant att se hur de kommer göra med det 20 år tidshopp böckerna gör, de börjar närma sig det i serien.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

Såg klart Cobra Kai säsong 4 igår.

Tycker den är helt fantastisk, ungdomsdramat till trots.
"No be there"

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefrums:

Håller med om att den är bra. Ska bli intressant att se hur de kommer göra med det 20 år tidshopp böckerna gör, de börjar närma sig det i serien.

Sambons bror har samma fundering då han läst böckerna, lika så hur de ska få ihop nedan:

Själv har jag inte läst något så jag får nöja mig med serien levererar till mig

Historien om flickan som väcker sin döda bror till liv med hjälp av "hundarna" i skogen

Dold text
Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Lego Master

Börjat kolla Wheel of Time. Jag har inte läst böckerna, så jag har inte hela det bagaget att ta hänsyn till.
Gillar den faktiskt. Visst känns den lite semi-budget ibland, men överlag är det bra skit. Rosamund Pike är ju en jäkla stjärna, hon känns helylle.

7/10.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

The Witcher

7/10

Permalänk
Medlem

Som andra skriver. Är inne i S5 av The Expanse, två avsnitt kvar och njuter för fulla muggar. 7/5 i betyg. Skalan räcker inte. Finns inte en karaktär som irriterar mig. Har en mancrusch på Amos.

Nästan sugen på att skippa S6 för att veta att den "finns" där.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera western-serien 1883, som tydligen är någon typ av prequel till yellowstone. Väldigt välgjord, dock bara 4 st avsnitt än så länge.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

The Silent Sea på Netflix. Såg roligare ut än vad det var. 6/10.

Permalänk
Medlem

Fortsätter plöja Star Trek Discovery S4, bitvis intressant, men såhär i halvtid på säsongen (antar jag) känns det som den svagaste Star Trek - säsongen någonsin.

Även klarat Wheel of Time S1, välgjord serie. Jag läste bara 100s i bok 1, och undviker spoilers, men jag tycker castingen känns rätt bra. Lite rörig kanske. Möjligen är Nynaeve inte som jag väntade mig. Jag har inga problem med om de förkortat böckerna kan jag säga. Tycker det är drygt att vänta 1 år (eller vad det nu blir) på fortsättningen.

Nästa projekt blir Witcher S2 och Expanse S6.

Ser även Bubble the Hut eller vad den heter, västernserien ni vet. Lovande, men lite för korta avsnitt. Och varför kommer inte Mandalorian redan nu? Med så korta avsnitt borde de kunna spela in 4 säsonger i stöten...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag kan rekommendera western-serien 1883, som tydligen är någon typ av prequel till yellowstone. Väldigt välgjord, dock bara 4 st avsnitt än så länge.

Börjar riktigt bra.
Dock bara två avsnitt tillgängliga i Sverige än så länge

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Goliath på Amazon Prime
8,5/10 ger jag, nu har jag iofs alltid haft en mancrush på Billy Bob Thornton.. så det påverkar en smula

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Såg precis klart Witcher Säsong 2.
Tycker helt ärligt varken S1 eller S2 var speciellt bra.
S2 var bättre.
Men overall... eh

Aa än så länge tycker jag s2 är mhee ehhh..

Permalänk

Fick tips av en kompis om att alla borde se Ted Lasso. Jag var lite tveksam till om jag skulle gilla en sportserie, men det är en feelgood-serie som råkar utspela sig i fotbollsmiljö. Se den gärna med nära och kära. Velar mellan en riktigt stark 8a och en 9a så det får bli ett betyg med decimaler 8.75/10.

Jag kan bara hålla med, alla borde se Ted Lasso! I alla fall om ni inte är allergiska mot F-ordet.

Permalänk
Medlem

Såg klart Arcane (Netflix) i helgen. Kunde inte storyn och har inte spelat spelet. Oerhört vacker steampunkmiljö, bra karaktärer och fint tempo. 7 långa flätor av 10.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag såg också Arcane senast efter att inte ha sett någon serie på länge, mycket bra serie måste jag säga även om jag inte är speciellt intresserad av league of legends.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™