Produkt mini-recensioner + ett äventyr att handla från Gtek

Permalänk

Produkt mini-recensioner + ett äventyr att handla från Gtek

Tänkte dela med mig om min senaste GTek beställning och några mini-recesioner på varorna.

Okej, jag beställde följande:
1 st Sunbeam Cold Cathode Basic Kit
2st Förlängningskabel till Sunbeam Cold Cathode
2st Sunbeam Cold Cathode 30cm RÖD
1st Matrix Miditower Black, 300W, med sidopanel (fönster)
3st Buntband, 5-pack
1st Sunbeam Glowire m. inverter, 150cm, Blå
1st fUnc Surfance 1030, Orange
2st 4-pin Y-kabel
1st Sunbeam, Rheobus 20W x4, rev.2
1st Sunbeam, Frontpabel till ovan, Svart
1st Sunbeam, 80mm, Röd, 4Led-Fan

Jag komplementerade denna order dagen efter, (flera varor fanns fortfarande inte i lager så ordern hade inte skickats ännu) med:

1st CPUfx shim för XP Processorer

Leveransen, paketeringen:
Okej, på detta tog jag hempaket leverans och postförskott.
Imorse så fick jag 3st avi'n i postlådan där det stod att jag kunde hämta ut dom hos vårat lokala Konsum, trots att jag valt hempaket alltså. Jag följde även varan via postens kollie-id dagen innan så det var inte det att dom hade kört ut den och jag inte varit hemma. Aja, detta kan man som inte skylla på GTek tror jag, posten är nog skurken här. Dock dåligt att det inte står att posten inte kör ut i alla orter om det nu är så fallet var.

Jaja, fort in på byn å hämta ut grejjerna tänkte jag och for som en oljad blixt in på Konsum. Jag fick ut tre stycken paket. Det första paketet var ett litet paket som uppenbarligen tagit rejält med stryk i hanteringen. Paketet var numera cylinderformat på ena sidan istället för helt rektangulärt och ett hål på ca 1 & 1/2 - 2cm var väl synligt. Dock hade jag inte beställt något som var så himmla litet så jag chansade och sket i att öppna paketet där framför personalen. (Gör endast detta om ni är skitsäkra på att inget är trasigt eller så, annars ska man be att få kontrollera paketet och inehållet framför personalen och så) Jag chansade i detta fall. Detta paket visade sig innehålla CCFL rören med tillbehör, buntband, kablar, led-fläkten och rheobus sakerna.

Det andra paketet var ett stort fyrkantigt, ca 4cm tjockt, paket. Detta hade inga sidor utan bestod endast av en vikt-kartong som täckte varorna inom det och var säkrat med 8st (4st på bredden och 4st på höjden) vita plastband, ungefär som buntband fast kraftigare och större. Jag kunde redan på pakethyllan se vad det innehöll, vilket var chassi-sidoplåten med fönster och fUnc Surface-plåtlådan (som fUnc's så trevligt leverars i).

Det tredje paketet var endast en stor låda med chassit.

CPUfx shimen, som jag kompleterade med, fanns inte i något av paketen. Sakerna var även väldigt dåligt skyddade i sina paket, avsaknad av bubbelplast eller dylikt. Kan nämna att min storasyster hämtade ut sitt paket från datorbutiken sammtidigt. Det innehöll en 200giggare, en IDE-ultra controller och en router, och låt mig säga, datorbutiken, dom vet hur man packar! Massor med bubbelplast, 6st "air-bags" (påsar med luft), mer bubbelplast och bra inpassade kartonger samt 3st mint-kolor. (ett billigt sätt att få kunden att känna sig uppskattad) Lär er av datorbutiken, GTek, för mot dom står ni chanslösa.

Nu lite om själva produkterna:
Sunbeam Cold Cathode Basic Kit : Funkade utmärkt, allt inkluderat. (Att returneras, se nedan)

Förlängningskabel till Sunbeam Cold Cathode : Funkade som dom skulle, inte mycke som kan gå fel. :> (Att returneras, se nedan)

Sunbeam Cold Cathode 30cm RÖD : Att påstå att dessa CCFL-rör lyser rött är att ljuga konsumenten rätt i ansiktet. Dessa rör lyser med en klar ROSA nyans och inget annat. Finns inget snack om saken, dom lyser INTE RÖTT. (Att returneras, DEFENITIVT) Jag tycker då inte att rosa är särskilt snyggt.

Matrix Miditower Black, 300W, med sidopanel (fönster) : Kalas, gudasnyggt, blankmetallic, gott om plats, enkla att ta lös 5,2" paneler, allt i metall, kablar, skruvar (thumbscrews till det mesta), top notch!

Buntband, 5-pack : Bra att ha! Fick allihopa i samma påse, dvs 15st i en påse och inte 3st påsar med 5 i varje.

Sunbeam Glowire m. inverter, 150cm, Blå : Funkade perfekt, dock så avger invertern ett väldigt gällt pipande när den lyser/blinkar, detta försvinner dock bland resten av ljuden från datorn. (För mig iaf. kör ett hyffsat tyst system). Monterade Glowire på insidan, bakom listen, i dörren på min röda Evercool Mini-Fridge, drog strömen på undersidan och kopplade in den på strömen till fläkten som blåser bort varmluft från peltiern. (Mer om detta senare)

fUnc Surfance 1030, Orange : Underbar! Har kört med 25-kronors tygmattor av det billigaste slaget förut, alldrig mer! fUnc Forever!

4-pin Y-kabel : Alltid bra att ha ett par extra av.

Sunbeam, Rheobus 20W x4, rev.2 + Sunbeam, Frontpabel, Svart : Halv-kass passform med frontpanelen men acceptabelt. Den första av fyra vrid-potentiomertrarna verkar vara glapp/trasig. Verkar inte leverera nog med ström för att få igång en fläkt, lysdioden slår alldrig över till det andra läget, får se om detta kan fixas eller hur det blir. De resterande 3 platserna funkar utan problem dock. Såg även att den första vridpotten är sned, ser ut som den fått en smäll eller något. Kylflänsarna verkade också smått ruckliga. Smått svårläst 2-sides manual (för otekniska som migsjälv).

Sunbeam, 80mm, Röd, 4Led-Fan : Underbar! Lyser med ett klart starkt, rött, sken. Bytte ut standard 80mm fläkten i min röda Evercool Mini-Fridge. Kopplade in glowire samtidigt. Borrade ett litet hål så man kan ställa hastigheten på fläkten med dom medföljande kablarna/(skruvmejsel-)vridpotten. (Bilder kanske kommer senare i en annan tråd.)

Har nyss skickat in returanmälan på de varor jag noterat för retur här, får se hur jag gör med rheobusen. Ska nog beställa 3st röda led-fans att ersätta det röda skenet jag aldrig fick från CCFL rören. Kan ju även nämna att det inte är första gången GTek har glömt något i min order. Sist var det ett fläktgaller som dom glömde, men efter en anmälan så fick jag den skickad genom ett brev ett par dagar senare. Återstår att se vad som händer med det jag anmält nu. (återkommer givetvis med detta)
Känns inte som att GTek prioriterar sina kunder så bra även fast man är en trogen kund och oftast gör stora beställningar.

Tre för- och nack-delar:
+ Ganska brett sortiment av modd/oc produkter.
+ Rätt snabba på att få in sakerna i lager när dom markerats som "Ej i lager".
+ Bra, lättnavigerad, hemsida med bra returbegäran & orderstatus.

- Väldigt dålig paketering, har dom 8-åriga kubanska-slavar som paketerar åt dom eller? Otroligt dåligt!
- Borde lära sig kolla åtminstånde två gånger på ordersedeln så att allt är med i paketen. Slarvigt!
- Väldigt dåligt att vissa produkter inte håller vad som utlovats på hemsidan. (utlovat rött sken inte rött utan rosa.)

Det är vad jag har att säga om detta. Bilda eran egen uppfattning hur ni vill.
Kommentarer?

(edit: jag hade IG i Svenska-B, OK?! )

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.

Permalänk

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=10100...

enda jag kan säga dom har gjort de förut och beklagade sig här på forumet att dom skulle bli bättre på paketera vilket dom inte verkar ha blivit kommer nog fortsätta bojkotta dom när jag läser sånt här ...

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de inte kan packa ordentligt!
Dåligt att de inte sköter det bättre när de dessutom sagt på forumet att de ska packa bättre!
Kommer nog inte beställa något ömtåligt därifrån......

Ps. Du borde fått åtminstonde G i Svenska B

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk

Har fått mail från GTek idag, ska returnera CCFL rören och tillbehör och dom säger även att CPUfx Shimen är på väg. Fick även brev från datorbutiken att min beställning har gått till packetering. Beställde ett Epox 8RDA+ och en Athonl XP 2500+ Barton samt en Volcano 11. Blir som en helt ny dator detta.

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.

Permalänk

Har begärt en reklamation på Rheobusen, vet inte om jag får igenom det ännu, frågade om det fanns möjlighet att få en ny.

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.