Veckans fråga: Vad använder du för mediaspelare till din TV?

Permalänk
Medlem

Själv kör jag en Apple TV 4K och när speldatorn fanns med ett Nvidia GPU så streamade jag spel via nätverket till TV:n och kopplade PS4 kontroll till Apple TV:n. Då fanns det Steam Link och Moonlight. (Moonlight ifall man vill streama själva datorn eller spel som inte finns på steam link)

Permalänk
Inaktiv

Körde först android TV men eftersom Philips övergav min modell efter kort tid trädde nackdelarna med "smart" TV fram när app efter app slutade att fungera.

Nu kör jag därför Chromecast.

Permalänk
Medlem

Nvidia shield med alla streamingappar och Plex. Fungerar kanon.
Har inget annat, allt finns till shielden, tom kontrollern är multifunktionell.

Chromecast på övriga apparater.

Permalänk
Medlem

SHIELD TV med Kodi, har även en NAS som allt lagras på så datorn inte behöver vara på jämt.

Lite sur på nya hemskärms-uppdateringen dock för den visar reklam för appar som jag inte har installerade, om den bara visade reklam för Netflix och HBO har jag kunnat överleva men nu är det bara Disney+ och Amazon Prime vilket jag inte har och är då helt irrelevant.

Typiskt Google att förstöra allt bra.

Permalänk
Testpilot

Har en Nvidia Shield, den andra generationen, inköpt 2017 som jag använt väldigt mycket men efter att vi köpte en ny TV med Android för ungefär ett år sen så har Shield:en blivit väldigt lite använd då TV:n stödjer samma saker ändå. Castar väldigt mycket från telefonenerna med men där är det samma sak, man kan ju casta till TV:n direkt så det finns ingen anledning till att använda Shielden alls längre egentligen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Jag saknar alternativet. Jag använder ingen TV.

Permalänk
Medlem

Apple tv 4k. Inget slår gränssnittet i denna. Makalöst bra!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Apple TV. Men när lägger dem till en pekare i fjärrkontrollen? Skulle spara enormt mycket tid.

Permalänk
Medlem

Köpte en Apple TV 4K. Fungerar galant. Min Samsung NU8000 är riktigt jävla seg i apparna så tänkte att något starkare var bra att införskaffa. Fungerar galant och integrationen med min iPhone är fenomenal.

Permalänk
Medlem

Nvidia shield tv pro 2019. Använder till nästan allt då androidTV är jävligt slött på min Philips tv. Har en plex-server på shielden med en nas som nätverksdisk. Tror nog det är den bästa setupen jag haft, känns som att shielden klarar allt jag slänger på den oavsett ljudspår eller codec.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Formuler Z8 för IPTV och Youtube. Chromecast Ultra för det mesta annat.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Har två Apple TV i hushållet. Makalöst bra indeed!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield TV

Permalänk
Medlem

Min tv har iprincip allt inbyggt så kör på det.

Permalänk
Bildexpert

Oppo 203. Behöver inget annat.

Permalänk
Medlem

Intel Nuc, kör Kodi för lokalt content samt några streamingtjänster via browsern.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Har ingen TV

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Apple TV 4K.
Använder Netflix, Disney+, Viafree, Apple TV+ (avslutas snart dock), SVT Play och Discovery+.
Strömmar ibland från min iPhone till den också.

Funkar skitbra. TVn är inte ens uppkopplad mot internet, kör allt via Apple TV.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Kör TVn out of box I vardagsrummet. Jag gillar Tizen! Den har alla appar för streaming, och det lilla jag kollar på film "från annan håll" sätter jag en minnepinne i TVn, den har än så länge spelat upp allt jag har matat den med.
Apple TV appen och Plex/Kodi är andra appar som finns men dessa har jag inte provat.

Uppgraderade barnens dum TV från CC 1st gen till en CC Google TV så sent som igår. Första intrycket är att den laddar content sjukt mycket snabbare och att det är skönt med fjärrkontroll istället för att använda telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Finns Google TV 4K ifall du vill ha en bra motsvarighet till Apple TV 4K

Måste ha missat....länk? 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sony TV med Android, så jag kör appar på den. Netflix, HBO, Plex, Spotify, osv. Dessutom har den inbyggd chromecast-funktionalitet. Så varför skulle jag köra på nått annat? Har även en vanlig chromcast i den, som typ aldrig används, samt en chromcast till sovrums-TVn. Å en chromecast audio till stereon.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Måste ha missat....länk? 🙂

https://www.cyberphoto.se/mobiltelefoni/multimedia/google-chr...

Har den hos mamma och hennes gamla Samsung från stenåldern är mer rapp än de nya TV:n där ute

Permalänk
Hedersmedlem

Har kört med fullstor HTPC sen många år tillbaka.

Enkelt och smidigt för det mesta och man slipper fippla med mobilen för att navigera/välja tjänst.

Något som är ett stort störningsmoment är dock hur uselt en del streamingtjänster fungerar i Windows och med vissa webläsare.

Disney+ vill inte köra mer än 720p... och appen vetetusan om den ens ger mer än 480p ibland.

HBO max är buggigt och slött.

Men svtplay, netflix och cmore funkar helt okej ändå.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Hade HTPC länge, men efter jag köpte nvidia shield (2019) så behövs den inte längre. Enheten är riktigt bra. Snabb, klarar allt, liten och tyst, värt varenda krona.

Permalänk
Medlem

LG WebOS med apparna, fungerar perfekt för oss.
Har chromecast också utifall inte TV'n har en viss app.

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

https://www.cyberphoto.se/mobiltelefoni/multimedia/google-chr...

Har den hos mamma och hennes gamla Samsung från stenåldern är mer rapp än de nya TV:n där ute

Har helt missat faktiskt som sagt.
Lutar åt en Apple TV i vilket fall. Kul att testa något nytt 😉
Edit. Fast vänta, är det inte samma som Google tv? Dom nämner ju google tv i beskrivningen. Ser exakt ut som den jag har också, identisk...🧐

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har en "gammal" full-hd "LED"-tv och tycker min xbox one s oftast är bättre än chromecasten som tidigare användes mest. Hårdvaran är ju av en helt annan kaliber såklart. Det är jäkligt schysst med nya chromium-baserade edge som gör att det går att streama via browsern nu också! Även om de flesta tjänster har native-appar till xboxen, riktigt bra.
Förvånad att inte fler använder spelkonsol till detta.

Permalänk

Köpte en AppleTv av bästa modell till en bekant. Bekanten avskydde den, köpte en AndroidTv istället och jag fick ta över AppleTvn. Jag själv har AppleTvn kopplat till en datorskärm och kan splittra skärmen samtidigt som jag jobbar vid datorn..

Min åsikt är att det är fel att kalla AppleTvn för dålig, men det är så otroligt mycket de borde fixa för detta pris. Jag ställer betydligt högre krav på den än en Androidsticka för 500kr.

Bara ta saker som att en separat knapp för att börja om från början och inte en sladdig touchknapp. Lägg sedan till saker som stöd för de flesta möss och tangentbord. Jag hade aldrig köpt denna idag för över 2000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

SHIELD TV med Kodi, har även en NAS som allt lagras på så datorn inte behöver vara på jämt.

Lite sur på nya hemskärms-uppdateringen dock för den visar reklam för appar som jag inte har installerade, om den bara visade reklam för Netflix och HBO har jag kunnat överleva men nu är det bara Disney+ och Amazon Prime vilket jag inte har och är då helt irrelevant.

Typiskt Google att förstöra allt bra.

Installera tredjeparts launcher, typ FLauncher!
https://www.reddit.com/r/ShieldAndroidTV/comments/o96npc/inst...

Nöjd överlag med min förutom att Disney+ laggar, vet inte varför. Har 500/500 ethernet. Streama 4k från min interna Plex server funkar felfritt. O just det, auto framerate finns ej.

Permalänk
Medlem

Hoppas en del mellan WebOS som är inbyggt i LG C8an och min Nvidia Shield men nu har jag gått 100% Shield. Jobbigt att fjärrkontrollen är rätt kass för shielden och HDMI CEC systemet i LGn är kasst men bättre än slöa WebOS.

Funderat lite på att gå över till Apple TV då jag läst att det finns bättre stöd för undertexter i Plex där (föredrar original apparna) men kostar en del så tror jag kommer hålla mig till shielden om det inte kommer en superdeal.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650